| Serviciile pentru managementul proiectelor sunt necesare si esentiale pentru a obtine succesul. Serviciile de management de portofoliu, de program si de proiect oferite de EUROPROIECT ESTATE® sunt adaptate nevoilor specifice ale fiecarui client. Accentul nostru este pus pe gestionarea eficienta si eficace, care vizeaza protejarea intereselor clientilor nostri si de aceea echipa noastra de manageri de proiect in constructii se mândreste cu serviciile pe care le ofera. Puteti realiza un proiect din industria constructiilor cu noi, incepand de la initiere pâna la finalizare. Sau, daca proiectul dvs. a startat deja sau a ratat cateva repere (milestone) critice, contactati-ne si vom lua masuri utilizand instrumente si tehnici de management de proiect, pentru a aduce proiectul in graficul planificat si aprobat. Pentru a furniza o viziune clara asupra serviciilor oferite, este util sa prezentam principalele faze / etape care sunt parcurse de un proiect de constructii: Oferim servicii de management de proiect in constructii printr-o serie de servicii aplicate proiectelor si programelor de constructii - de la planificare si proiectare pâna la etapele de constructie si post-constructie - în scopul atingerii obiectivelor proiectului, inclusiv managementul calitatii, costului, programului si continutului. EUROPROIECT ESTATE® întelege ca managementul profesional al proiectelor este un element strategic pentru succesul proiectelor. Nu exista nici un substitut pentru un manager de proiect competent echipat cu instrumentele si resursele corecte pentru a respecta programele stabilite, bugetele si obiectivele proiectului. O buna planificare la începutul proiectului si anticiparea unor situatii neprevazute va ajuta întregul proces sa mearga mult mai bine. In cele ce urmeaza vom face o prezentare succinta a fiecarei etape din figura de mai sus. PROIECTAREA TEHNICA Aceasta este prima etapa a unui proiect de constructie si, odata finalizata, semnaleaza începutul procesului de licitare. În contractele de proiectare-ofertare-construire (design-bid-build), proprietarul alege un antreprenor pe baza proiectelor finalizate. În acest stadiu, un arhitect sau un inginer apreciaza mai întâi fezabilitatea proiectului pe baza regulamentelor si codurilor cladirii, precum si numarul de camere, dimensiunea cladirii si spatiul necesar. Apoi, el sau ea creeaza schite schematice sau planse desenate, facand o cercetare a tipului de echipamente si materiale necesare si costul lor. Exista posibilitatea ca acestia sa se ocupe de obtinerea avizelor / autorizatiilor necesare relizarii constructiei. Avizele necesare in aceasta etapa sunt : - Certificatul de Urbanism ( act emis de autoritatile administratiei publice locale prin care se fac cunoscute solicitantului elementele care caracterizeaza regimul juridic, economic si tehnic al unui imobil, stabilite prin evidentele existente si documetatiile de urbanism aprobate, respectiv respectarea Planului de Urbanism General – PUG, incadrarea in Planul de Urbanism Zonal – PUZ, ProcentuI de Ocupare – POT, regimul de inaltime, ... etc. ) - este emis de Primarie prin Biroul de Urbanism
- Autorizatia de Constructie (necesita un Proiect pentru Autorizatia de Constructie – (PAC) / anterior numit Documentatie Tehnica pentru Autorizatia de Constructie – (DTAC) ) - act prin care autoritatea publica locala avizeaza solutia prezentata de solicitant. Autorizatia de constructie este eliberata de Primarie - Serviciul de Urbanism din localitatea / sectorul in care se afla terenul.
- Documentatia cu Detaliile de Executie (DDE) – contine de fapt proiectul tehnic propriu-zis, complet; documentatia este structurata pe specialitati, respectiv: : arhitectura, rezistenta structuri, instalatii sanitare, instalatii termice, instalatii:gaze, instalatii electrice (inclusiv curentii slabi de la telefon, TV,cablu, sonerie, alarma, aer conditionat), ventilatii, sistematizare verticala ... etc., fiecare documentatie continand piese scrise si piese desenate, dezvoltate conform normelor si reglementarilor legale din domeniul constructiilor.
PRE-CONSTRUCTIA Dupa încheierea procesului de licitare, proprietarul a ales un antreprenor general. Antreprenorul trebuie apoi pus in contact cu echipa de proiect, inclusiv cu un administrator de contract, un manager de proiect, un inginer de teren si un supervizor. Aceasta echipa primeste site-ul pentru constructie. Ei efectueaza un examen la fata locului, testeaza solul si identifica eventualele situatii neasteptate, cum ar fi constrangerile legate de mediu. Este important de mentionat faptul ca aceasta echipa este formata din reprezentanti ai clientului, proiectantului, constructorului si , daca este posibil ai furnizorilor de materiale si servicii. PROCUREMENT SI ACHIZITII Echipa proiectului achizitioneaza echipamentele, materialele si forta de munca necesare. Cu alte cuvinte, etapa de achizitie este atunci când echipa achizitioneaza tot ce are nevoie pentru a finaliza proiectul. Complexitatea acestei etape depinde de marimea proiectului si a companiei. Companiile mari de constructii au de obicei departamente de achizitii care angajeaza forta de munca si achizitioneaza materiale pentru mai multe proiecte simultan. Pentru proiecte mai mici, echipa poate cumpara cantitati limitate de materiale prin livrari locale sau poate angaja subcontractori. CONSTRUCTII Pentru a demara faza de constructie, managerul de proiect sau superintendentul va organiza o întâlnire cu antreprenorul general, subcontractantii si vânzatorii de materiale pentru a stabili regulile de baza pentru a lucra împreuna. Lipsa acestor reguli creaza haos, nesincronizari si pierderi de timp si de bani, conducand adesea la intarzieri, neintelegeri si litigii. Echipa trebuie sa se pregateasca pentru a începe constructia, pentru a finaliza activitati cum ar fi amenajarea unor spatii de stocare temporara, securizarea amplasamentului, elaborarea unui plan de gestionare a materialelor si a unui plan de manipulare, stabilirea programelor de siguranta si multe altele. Dupa aceea, echipa poate începe constructia. COMMISSIONING Dupa finalizarea constructiei, poate începe etapa de punere în functiune. Exista doua parti ale procesului de punere în functiune. În primul rând, echipa de proiect trebuie sa testeze sistemele si echipamentele pentru a se asigura ca totul functioneaza corect înainte de a transfera cladirea catre viitorul proprietar. Apoi, echipa trebuie sa instruiasca personalul proprietarului în operarea si întretinerea sistemelor din cladirea noua. In unele cazuri (daca proprietarul doreste, se poate incheia un contract pentru intretinerea si mentenanta constructiei cu o firma specializata) OCUPAREA DE CATRE PROPRIETAR Când proprietarul se muta în cladirea noua, începe perioada de garantie. Acest lucru asigura ca toate materialele, echipamentele si calitatea cladirilor corespund asteptarilor evidentiate în contract. Exista doua tipuri de garantii: garantii exprese (scrise si incluse în contract) si garantii implicite (stabilite sau cerute de lege). INCHIDERE PROIECT Aceasta faza finala face legatura între cele doua momentul de start si cel de finalizare al proiectului. Echipa încheie oficial toate obligatiile contractuale ramase pentru a finaliza proiectul. Acestia pot crea o lista a cerintelor proiectului care nu au fost îndeplinite si pot efectua o revizuire post-proiect, a documentelor de arhiva sau va întocmi un raport de finalizare a proiectului. Serviciile furnizate de EUROPROIECT ESTATE® sunt structurate in trei categorii principale in functie de entitatea la care se adreseaza: Servicii care se adreseaza proprietarului proiectului (firma sau persoana care dezvolta proiectul) Servicii pentru firmele de constructii (firme care executa lucrari de constructii) Servicii pentru beneficiarii proiectului (viitorii proprietari ai rezultatelor proiectului) Pentru fiecare categorie mentionata mai sus, serviciile de management de proiect devin specifice, deoarece nevoile fiecarei categorii sunt diferite. Mai mult decat atat, in fiecare faza / etapa specifica ciclului de viata a unui proiect de construtii, exista servicii specifice, avand caracter diferit in functie de pozitia proprietarului proiectului. Astfel, contractele de achizitii publice sunt reglementare de urmatoarele legi: - Legea nr. 98/2016 – Achizitii Publice, impreuna cu HG nr. 395/2016 pentru Normele Metodologice la Legea nr. 98/2016,
- Legea nr. 99/2016 – Achizitii Sectoriale, impreuna cu HG nr. 394/2016 pentru Normele Metodologice la Legea nr. 99/2016 si
- Legea nr. 100/2016 – pentru Concesiunile de lucrari si servicii impreuna cu HG nr. 867/2016 de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de concesiune de lucrari si concesiune de servicii din pentru Legea nr. 100/2016
si hotarari de guvern ( Hotarârea nr. 907/2016 privind etapele de elaborare si continutul cadru al documentatiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investitii finantate din fonduri publice ) iar contractele de achizitii private nu au inca un statut bine / complet reglementat in Romania. Este de remarcat faptul ca Hotararea nr. 907/2016 reglementeaza etapele de elaborare si continutul cadru al documentatiilor tehnico-economice pentru realizarea obiectivelor/proiectelor noi de investitii în domeniul constructiilor, a lucrarilor de interventii la constructii existente si a altor lucrari de investitii, ale caror cheltuieli, destinate realizarii de active fixe de natura domeniului public si/sau privat al statului/unitatii administrativ-teritoriale ori de natura domeniului privat al persoanelor fizice si/sau juridice, se finanteaza total sau partial din fonduri publice, respectiv din bugetele prevazute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, si la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare. Pentru aceasta categorie, EUROPROIECT ESTATE® asigura urmatoarele servicii: - Servicii pentru participarea la Licitatii – Achizitii Publice : SEAP / SICAP
- Analiza Documentatiei de Atribuire (DA), a Fisei de Date (FD) si a Caietelor de Sarcini (CS), emiterea de Clarificari catre Autoritatea Contractanta (AC) si raspuns la solicitari din partea AC
- Verificarea eligibilitatii pentru solutia ofertata
- Verificarea conformitatii fiecarui vendor / subcontractor
- Analiza de retea, dezvoltarea Graficului Gantt, identificarea Drumului Critic (DC) prin metoda drumului critic (CPM)
- Analiza riscurilor proiectului
- Alte cerinte specifice din Fisa de Date, Documentatia de Atribuire sau Caietul de Sarcini;
Servicii care se adreseaza PROPRIETARULUI PROIECTULUI (Project Owner) - Project Management in Constructii (Project Manager pentru echipa Proprietarului)
- Revizuirea documentelor si documentatiilor de constructii pentru proiect
- Elaborarea si dezvoltarea Planului de Management a Proiectului
- Definirea obiectivelor proiectului, setarea livrabilelor, planificarea si implementarea strategiei de abordare a proiectului
- Dezvoltare Master Plan (programarea conceptuala a proiectului)
- Coordonarea vendorilor (contractori si subcontractori) si livrarilor
- Dezvoltare Master Buget (cost) pentru proiect (estimarea conceptuala)
- Stabilirea, monitorizarea si actualizarea comunicarilor cu proprietarul din cadrul proiectului ( proiectanti tehnici, antreprenor general, subcontractori, furnizori de produse si servicii ... etc.)
- Analiza Cost-Beneficiu ( CBA – Cost-Benefit Analysis), Planificarea fluxurilor de numerar (Cash in-flow si Cash out-flow), atat pentru faza / etapa proiect cat si post-proiect (ciclul de viata al proiectului si cel al produsului).
- Planificarea si Programarea proiectelor de constructii
- Managementul Programului Graficului de Executie - controlul periodic al duratelor pentru asigurarea incadrarii in termene, raportare stare proiect si prognoza pentru data finala de inchidere a proiectului.
- Managementul Costurilor - controlul periodic al costurilor pentru asigurarea incadrarii in buget, rapoarte de stare, indicatori de performanta a costurilor si prognoza costului la finalizare.
- Managementul Calitatii Proiectului – supervizare QA (Asigurarea Calitatii) si QC (Controlul Calitatii) ; Audit pentru calitate.
- Managementul Riscurilor Proiectului
- Managementul Schimbarilor din proiect (materiale, costuri, durate, resurse ... etc.)
- Utilizarea instrumentelor si tehnicilor de project management pentru finalizarea cu succes a proiectului
- Coordonarea echipelor de proiect
- Inchiderea finala a proiectului, garantie, manualul de operare
Servicii pentru FIRME DE CONSTRUCTII CARE EXECUTA LUCRARILE DE CONSTRUCTII - Servicii pentru participarea la Licitatii – Achizitii Publice : SEAP / SICAP
- Servicii de scolarizare personal – management de proiect in constructii
- Servicii de implementare management de proiect in organizatie – OPM
- Servicii de infiintare / dezvoltare Project Management Office - PMO
- Elaborare si dezvoltare Plan de Management al Proiectului
- Implementare metodologie management de proiect in organizatie
- Servicii in ETAPA DE PLANIFICARE A PROIECTULUI
- Dezvoltarea Planului de Management al Proiectului
- Stabilirea obiectivelor proiectului, identificarea lucrarilor ( structura descompusa a lucrarilor – WBS) , stabilirea livrabilelor, a criteriilor de acceptanta si a metricilor de masurare;
- Planificarea Programului Graficului de Executie – identificare Pachete de Lucrari si activitati, asistenta estimare durate, dezvoltare si diagrama de retea, identificare Drum Critic, stabilire referinta de timp (Time Baseline) si aprobarea acesteia, Graficul Gantt / CPM (Critical Path Method)
- Planificarea Costurilor si Resurselor pentru proiect – asistenta estimare realista si bugetare a costurilor, stabilire referinta de cost (Cost Baseline) si aprobarea acesteia,
- Managementul Calitatii Proiectului – planificare QA (Asigurarea Calitatii) si QC (Controlul Calitatii) ; .
- Servicii in ETAPA DE EXECUTIE A PROIECTULUI
- Conducerea si Managementul lucrarilor proiectului
- Managementul Programului Graficului de Executie - intretinere-actualizare Grafic Gantt, Rapoarte de Stare, Rapoarte de Performanta, previzionarea data de finalizare.
- Managementul Costurilor si Resurselor pentru proiect - controlul detaliat al costurilor si monitorizarea executiei bugetare, Rapoarte de Stare , Rapoarte de Performanta a costurilor, previzionarea cost final pentru inchiderea proiectului
- Managementul Calitatii Proiectului – supervizare QA (Asigurarea Calitatii) si QC (Controlul Calitatii) ; Audit pentru calitate
- Managementul Comunicarilor din cadrul proiectului.
- Managementul Riscurilor Proiectului ( identificare, analiza calitativa, analiza cantitativa, Plan de Raspuns la risc), implementare plan de raspuns la risc, monitorizarea riscurilor.
- Managementul Subcontractorilor – identificare subcontractori, stabilire Pachete de Lucrari, livrabile, durate si costuri; Sincronizarea subcontractorilor.
- Managementul Achizitiilor – gestionarea licitatiilor pentru produse, servicii, pachete de lucrari, selectia subcontractorilor, supervizarea contractelor, managementul unui numar mare de subcontractori, SLA (Service Level Agreement), Controlul Achizitiilor;
- Managementul Schimbarilor din proiect (materiale, costuri, durate, resurse ... etc.)
Servicii pentru BENEFICIARII PROIECTULUI (viitorii proprietari ai rezultatelor proiectului) - Dezvoltare Plan General al Programului Proiectului (Master Schedule Plan)
- Servicii privind aspectele legale ale proiectelor de constructii : parti implicate, contractele incheiate, legislatie si reglementari, achizitii de bunuri si servicii, asigurari, revizuirea constructabilitatii ... etc.
- Servicii Management Avize, Autorizatii si Reglementari – coordonarea obtinerii, verificarea, coordonarea documentatiilor.
- Servicii de revizuire a Proiectului Tehnic - (Partea scrisa si partea desenata pentru toate specialitatile : arhitectura, rezistenta structuri, instalatii termice, electrice, apa-canalizare, gaze, ventilatii ... etc.)
- Servicii pentru continutul proiectului – stabilire / supervizare livrabile, criterii de acceptanta, metrici de masurare ... etc.
- Servicii de monitorizare a Programului Graficului de Executie a constructiei - Rapoarte de Stare, Rapoarte de Performanta, previzionarea data de finalizare
- Managementul Contractorilor si Subcontractorilor – identificare contractori si subcontractori, stabilire Pachete de Lucrari, livrabile, durate si costuri, Criterii de acceptanta, metrici de masurare; Sincronizarea subcontractorilor.
- Servicii de Managementul Costurilor - analiza valorii, Rapoarte de Stare, Rapoarte de Performanta a costurilor, previzionarea cost final pentru inchiderea proiectului
- Managementul Calitatii Proiectului – supervizare QA (Asigurarea Calitatii) si QC (Controlul Calitatii) ;
- Managementul Comunicarilor din cadrul proiectului.
- Managementul Riscurilor Proiectului
- Managementul Achizitiilor – asistenta pentru licitatii, gestionarea licitatiilor pentru produse, servicii, pachete de lucrari, selectia subcontractorilor, supervizarea contractelor, managementul unui numar mare de subcontractori, SLA (Service Level Agreement), Controlul Achizitiilor;
- Inchiderea finala a proiectului, Garantie, Manualul de Operare
- Servicii de Managementul Schimbarilor din proiect (materiale, costuri, durate, resurse ... etc.)
- Evitarea problemelor si solutionarea litigiilor
Serviciile de management de proiect furnizate de EUROPROIECT ESTATE® folosesc procese, disciplina si conducere, oferind o abordare obiectiva si profesionala de gestionare a numeroaselor riscuri asociate proiectelor, portofoliilor si programelor. EUROPROIECT ESTATE® utilizeaza metodologii bine stabilite, concepte si practici de conducere care pot fi aplicate diferitelor tipuri de proiecte, pentru a angaja partile interesate si pentru a va asigura ca initiativele dvs. sunt finalizate în limitele bugetului, continutului si calendarului planificat si aprobat al proiectelor. Organizatiile functioneaza în medii din ce în ce mai dinamice, luptand adesea pentru a satisface cerintele proiectelor. Daca nu este gestionat în mod sistematic, acest lucru poate duce la initiative care sunt incoerente, necoordonate si improbabile. Gestionarea eficienta a proiectelor si portofoliilor ajuta organizatiile sa ia decizii solide, acordând prioritate dezvoltarii resurselor limitate pentru a schimba initiativele si a maximiza valoarea acestora ajutand la realizarea strategiei organizatiei. Echipele noastre de project management furnizeaza leadership-ului proiectului si pun accent pe programul de constructie. Ele asigura comunicarea efectiva cu participantii la proiect, asigura monitorizarea lucrarilor si activitatilor urmarind progresul, faciliteaza coordonarea, supervizeaza documentatia proiectului si urmaresc detaliile si problemele pâna când rezolva problema. Acest lucru maximizeaza valoarea pe care o primesc clientii pentru bugetul de constructie. Complexitatea activitatilor si lucrarilor de constructii necesita o abordare holistica a proiectelor, personal specializat avand experienta, deprinderi, abilitati si competente pentrumanagementul proiectelor. EUROPROIECT ESTATE® asigura servicii profesionale de Management de Proiect in Constructii prin utilizarea Tehnicilor si Instrumentelor de Project Management, alaturi de alte abordari care sa asigure succesul proiectelor. |