Norauto si anvelopele – 30 de ani de experienta in serviciul sigurantei De peste 30 de ani, Norauto selectioneaza cele mai renumite marci, referintele si produsele cele mai bune, care garanteaza un comportament optim pe strada. Cu aceasta experienta si cu aproximativ 4500 anvelope pe care le putem oferi, din toate marcile cunoscute, suntem in masura sa gasim anvelopa cea mai potrivita pentru vehiculul tau, conform stilului tau de a conduce si a drumului de parcurs. In magazinele noastre puteti gasi urmatoarele marci de anvelope: TIGAR, KORMORAN, MICHELIN, BRIDGESTONE, FIRESTONE, GOODYEAR, DUNLOP Regulament de rambursare a diferentei Operatii diverse pentru roti Executam operatii diverse cum ar fi: reparare pana, montare sisteme antifurt roti si capace, montare capace, echilibrare roti, geometrie computerizata etc. INFORMATII UTILE: Verificati presiunea din roti! O presiune necorespunzatoare duce la: - flexare excesiva si supraincalzirea pneului;
- scaderea aderentei atat in linie dreapta cat si in curbe;
- cresterea consumului de carburant sau uzarea cauciucului.
Pentru a preintampina aceste probleme se recomanda ca: - anvelopele de pe acelasi ax sa aiba aceeasi presiune;
- presiunea sa fie masurata pe cauciucul rece (presiunea creste pe masura ce cauciucul se incalzeste, presiunea indicata de fabrica fiind masurata in conditii normale de temperatura);
- presiunea sa fie verificata o data la 4 saptamani in conditii normale de rulare precum si inainte de fiecare voiaj lung sau solicitant pentru pneuri.
Presiunile indicate sunt trecute de producatorul masinii in cartea tehnica, pe capacul rezervorului, pe stalpul usii, etc. Roata de rezerva nu trebuie omisa din aceste verificari ! Verificati uzura anvelopelor! Uzura exagerata a anvelopelor dumneavoastra duce la: - un randament scazut in timpul rularii;
- pierderea aderentei in conditii de drum umed sau dificil;
- pierderea aderentei in viraje;
- cresterea consumului de combustibil;
- cresterea distantei de franare.
Trebuie sa verificati daca anvelopele dumneavoastra prezinta semne de taieturi, umflaturi, deformari, crapaturi ( in multe cazuri datorita imbatranirii cauciucului ). In cazul in care apar astfel de semne, trebuie sa va adresati unui service de roti. Verificati adancimea profilului anvelopelor dumneavoastra! Limita de uzura a benzii de rulare ( adancimea minima a profilului anvelopelor dumneavoastra ) este: - autoturisme : 2 mm;
- autoutilitare si masini de teren : 3 mm;
- autocamioane si autobuze : 4 mm;
Daca anvelopele dumneavoastra au adancimea profilului sub aceste limite, trebuie sa va adresati unui service. Atentie! Limitele de uzura prezentate mai sus sunt limite minime legale cu care aveti voie sa circulati pe drumurile publice. Conducerea unui autovehicul cu anvelopele uzate atrage dupa sine atat iminente probleme tehnice cat si alte neplaceri din partea organelor competente (Politia Rutiera, RAR, ARR etc.). Profilul unei anvelope contribuie la evacuarea apei pentru a reduce riscurile de acvaplanare si pentru a reduce distanta de franare. Stabilitatea traiectoriei autoturismului depinde de tinuta de drum a anvelopei. O presiune corespunzatoare in anvelope permite reducerea riscurilor de pierdere a controlului asupra autoturismului, previne uzura prematura a anvelopelor si reduce consumul de carburant. Din punct de vedere legal, pe aceeasi axa trebuie sa fie montate anvelope cu aceeasi dimensiune, anvelope din aceeasi categorie de utilizare, anvelope avand aceasi structura, acelasi indice de viteza si acelasi indice de sarcina. La anvelopele 4X4 reducerea presiunii va poate ajuta sa treceti peste un teren dificil ( cu noroi sau nisip). Anvelopele amortizeaza denivelarile drumului asigurand in acest fel confortul pasagerilor si durata de viata a autoturismului. Calitatea celor cativa centimetri patrati de anvelopa aflata in contact cu carosabilul conditioneaza transmiterea eforturilor la accelerare si franare . Presiunea in pneuri trebuie sa fie verificata la rece ( pneurile nu au mai rulat cel putin 2 ore sau au 2-3 km cu viteza redusa )sau la cald, adaugand 0,3 bari presiune la rece. Uzura anvelopelor depinde de calitatea cauciucului, de sarcina si de viteza autoturismului dumneavoastra, de suprafata de contact a anvelopei cu carosabilul si de tinuta de drum. Reglarea geometriei inseamna pozitionarea corecta a celor 4 roti, pentru a asigura o buna tinuta de drum. O geometrie dereglata poate conduce la uzura neregulata a anvelopelor autoturismului dumneavoastra si la cresterea consumului de carburant. De ce anvelope de iarna ? In conditii de temperatura scazuta, o anvelopa de iarna va permite reducerea distantei de franare intr-o maniera semnificativa. Pe carosabil umed, la o temperatura sub 7°C, pentru o franare de la 80 km/h cu anvelope de iarna va sunt necesari 34 de metri fata de 40 de metri cu cele de vara. Pentru ca iarna conditiile meteo sunt radical diferite fata de cele din timpul verii, aveti nevoie de o anvelopa speciala “de iarna”. Anvelopele de iarna sunt indispensabile atunci cand temperatura exterioara este sub 7°C. Profilulul benzii de rulare este constituit din "canale" adanci, pentru a putea evacua mai usor apa, cat si de 7 ori mai multe "lamele" in componenta profilului. Cauciucul nu se intareste o data cu scaderea temperaturii, spre deosebire de cauciucul folosit la cele de vara, care se solidifica si automat, aderenta scade. Avantajele anvelopelor de iarna: - diminuarea distantei de franare cu 35%;
- o buna aderenta pe carosabil umed, cu zapada sau inghetat;
- reducerea efectului de acvaplanare,cu cel putin 20% ;
- manevrabilitatea si confortul in conditii foarte dure.
Anvelopele umflate la o presiune mai mica decat presiunea nominala – prezinta risc de explozie. Anvelopele umflate la o presiune mai mare decat presiunea nominala – pierderea aderentei. Pentru siguranta dumneavoastra, echipati toate cele 4 roti ale autovehiculului dumneavoastra cu anvelope de iarna. |