Ministerul Educatiei Afisari: 6657
Categorie: SERVICII PUBLICE >> Ministere si institutii de interes public Vizitatori: 4059
Harta: Localizare pe harta Romaniei
-------------------------
Contact: Adresa
 
Str. General Berthelot, nr. 28-30 ,sector 1, Bucuresti
-------------------------
Phone: Telefon
  0214056200; 0214056300
-------------------------
Web: Internet
  email: registratura@edu.gov.ro.
  site: www.edu.ro

 
Unitatea de Politici Publice  
Detalii  

Unitatea de Politici Publice este structura specializată pentru implementarea reformei administraţiei publice la nivelul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului.        

 

Unul dintre obiectivele majore ale reformei administraţiei publice este îmbunătăţirea calităţii actului guvernamental şi a managementului politicilor publice. Unitatea de Politici Publice a fost înfiinţată conform H.G. 775/2005 pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile de elaborare, monitorizare şi evaluare a politicilor publice la nivel central, funcţionând în cadrul structurii organizatorice a ministerului la nivel de serviciu în subordinea directă a Secretarului General. 

 

Obiectivele UPP sunt:

- Îmbunătăţirea managementului ciclului de politici publice;

- Asigurarea unui proces decizional bine fundamentat, orientat spre rezultate;

- Implementarea sistemului de planificare strategică la nivelul M.E.C.T.;

- Întărirea capacităţii administrative şi creşterea eficacităţii organizaţionale a instituţiei,

- Implementarea legislaţiei europene şi a bunelor practici ale instituţiilor europene din domeniul specific de activitate (reforma administraţiei publice).

Atribuţiile UPP :                 

1. Asigură cadrul metodologic şi organizatoric pentru avizarea şi prezentarea proiectelor de acte normative, a proiectelor de documente de politici publice precum şi a altor documente, în vederea adoptării/aprobării de către Guvern, cf. H.G. nr. 1226/2007, prin: a) îmbunătăţirea procedurii de elaborare a proiectelor de acte normative, a ordinelor, instrucţiunilor şi a altor acte administrative cu caracter normativ emise de către minister (Legea, Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului, Ordonanţa de Guvern - emisă pe baza legii de abilitare a Guvernului, Hotărârea de Guvern, Decizia primului ministru, Ordinul de ministru, Instrucţiunile):

  • avizează proiectele de acte normative;
  • asigură organizarea, la cererea departamentelor iniţiatoare, a consultărilor cu ministerele, instituţiile publice sau structurile societăţii civile privind proiectele de acte normative;
  • asigură avizarea externă a proiectelor de acte normative.

b) în ceea ce priveşte documentele de politici publice (Strategia, Planul şi Propunerea de Politici Publice), cf. H.G. 775/2005, şi H.G. nr. 870/2006, asigură îmbunătăţirea sistemului de formulare, implementare şi monitorizare a politicilor publice, prin:

  • asigura consultanţă departamentelor de specialitate din cadrul ministerului în ceea ce priveşte elaborarea propunerii de politici publice;
  • monitorizarea respectării procedurilor adoptate prin Regulamentul privind procedurile de elaborare, monitorizare şi evaluare a politicilor publice la nivel central, cf. H.G. 775/2005;
  • asigurarea trimiterii documentelor de politici publice spre avizare Secretariatului General al Guvernului în vederea aprobării/adoptării acestora de către Guvern, cf. H.G. nr. 1226/2007;
  • elaborarea unor rapoarte de monitorizare şi evaluare cu privire la politicile publice iniţiate şi implementate la nivelul ministerului.

2. Implementează instrumentele specifice analizei de impact (ex-ante şi ex-post) şi asistă procesul de fundamentare a politicilor publice la nivelul ministerului, prin:

  • analizarea impactul variantelor de soluţionare a politicilor publice, cf. H.G. 775/2005;
  • asistarea activităţii de elaborare a instrumentelor de prezentare şi motivare a proiectelor de hotărâre a Guvernului care au un impact asupra domeniilor social, economic şi de mediu, asupra bugetului general consolidat sau asupra legislaţiei în vigoare, prin colaborarea cu direcţiile iniţiatoare, în sensul acordării de asistenţă administrativă, cf. H.G. nr. 1361/2006.

3. Coordonează procesul de planificare strategică la nivelul ministerului prin elaborarea Planului Strategic Instituţional al MECT (PSI), în ceea ce priveşte:

  • elaborarea Componentei de management a PSI, cf. H.G. nr. 1807/2006;
  • elaborarea Componentei de programare bugetară a PSI, cf. H.G. nr. 158/2008.

4. Asigură întărirea capacităţii administrative a ministerului în activităţile de monitorizare şi evaluare a programelor bugetare prin acordarea de asistenţă tehnică de specialitate şi coordonarea executivă a Comisiei de monitorizare şi evaluare a programelor bugetare ale ministerului, cf. OMECT nr. 5506/30.09.2008, în ceea ce priveşte:

  • colectarea datelor de fundamentare a programelor bugetare;
  • elaborarea indicatorilor de fundamentare, monitorizare şi evaluare a programelor bugetare;
  • elaborarea unei metodologii de monitorizare şi evaluare a programelor;
  • elaborarea rapoartelor semestriale şi anuale;
  • realizarea de sesiuni de formare şi grupuri de lucru în vederea îmbunătăţirii capacităţii de monitorizare;
  • încurajarea participării beneficiarilor în procesul de planificare şi implementare a monitorizării;
  • realizarea de studii şi recomandări care decurg din procesul de monitorizare şi evaluare;
  • diseminarea rezultatelor monitorizării şi evaluării;
  • ajustarea treptată a procedurilor de monitorizare;
  • furnizarea de feed-back părţilor implicate.

5. Implementează sistemul de control managerial la nivelul ministerului, în conformitate cu Ordinul ministrului Finanţelor Publice  946/2005 privind Codul controlului intern şi Ordonanţa nr. 119/1999 privind controlul intern şi controlul financiar preventiv, prin:

  • elaborarea proiectului Programului actualizat de dezvoltare a sistemului de control managerial al ministerului;
  • prezentarea Programului actualizat spre aprobare Comisiei de monitorizare, coordonare şi îndrumare metodologică cu privire la sistemele proprii de control managerial;
  • organizarea şedinţelor Comisiei de monitorizare, coordonare şi îndrumare metodologică cu privire la sistemele proprii de control managerial, pentru aprobarea documentului elaborat pentru fiecare etapă din cadrul Programului actualizat de dezvoltare a sistemului de control managerial al ministerului;
  • prezentarea spre aprobare a formelor intermediare şi a formei finale ale sistemului de control managerial.

6. Coordonează procesul de întărire a capacităţii administrative şi de accelerare a reformei în administraţia publică:     a) Implementează Cadrul Comun de Autoevaluarea a modului de Funcţionare a Instituţiilor Publice  (CAF) la nivelul ministerului, prin:

  • obţinerea angajamentului conducerii şi integrarea CAF întru-un demers de evaluare şi diagnoză periodică la nivelul ministerului;
  • informarea grupului de evaluare asupra demersului de evaluare;
  • coordonarea autoevaluării individuale şi iniţierea procesului de căutare a consensului;
  • dezvoltarea şi implementarea Planului de îmbunătăţire pe termen lung.

b) Asigură asistenţă tehnică de specialitate activităţii Grupului ministerial de modernizare a administraţiei publice, prin:

  • asigurarea legăturii directe cu Unitatea Centrală pentru Reformă în Administraţie Publică (UCRAP);
  • elaborarea Planului Multianual de Modernizare al ministerului, pe care îl înaintează şi către UCRAP;
  • monitorizarea implementării Planului de acţiune din cadrul Planului Multianual de Modernizare;
  • promovarea şi acordarea asistenţei tehnice tuturor actorilor antrenaţi în procesul de reformă al administraţiei publice de la nivelul ministerului, pentru implementarea noilor iniţiative de reformă şi a instrumentelor de modernizare a administraţiei publice;
  • primirea spre analiză a propunerilor de simplificare a procedurilor administrative venite din partea propriei instituţii, a societăţii civile, a sectorului privat si a mediului academic;
  • identificarea şi convocarea, în vederea dezbaterii propunerilor primite, a factorilor relevanţi proveniţi din cadrul administraţiei, a sectorului academic şi privat şi a societăţii civile.

7. Asigură conformitatea cadrului normativ cu legislaţia şi cu bunele practici ale instituţiilor UE:

  • participă, în baza Strategiei pentru o reglementare mai bună la nivelul administraţiei publice centrale 2008-2013, la identificarea, promovarea şi introducerea la nivelul ministerului a bunelor practici de la nivelul UE;
  • elaborează proiecte care să promoveze schimburi de experienţă între UPP, celelalte direcţii ale ministerului şi instituţiile UE, în domeniul modernizării administrative;
  • participă, alături de departamentele de specialitate, la elaborarea strategiei pentru educaţie, cercetare şi tineret şi a altor propuneri de politici publice privind afacerile europene în vederea asigurării compatibilităţii cu politicile comunitare.

8. Elaborează documente de raportare şi sinteză specifice:

  • elaborează Raportul semestrial privind îndeplinirea obiectivelor Programului de guvernare, sub coordonarea Comisiei Naţionale de Prognoză;
  • elaborează Raportul de Progres privind Obiectivele de Dezvoltare ale Mileniului - 2007, sub coordonarea Comisiei Nationale de Prognoza.
 
Galerie foto (1)
[Image #1]
 
Acces informatii interes public  |  Acces informatii interes public lege  |  Acte normative  |  Administrarea domeniului public  |  Adresa postala  |  Asistenta executie  |  Asistenta sociala protectia copilului  |  Atributiile administratiei publice centrale  |  Cod postal  |  Complexe sportive  |  Constructii agricole  |  Controlul intern  |  Controlul preventiv  |  Cunostinte de baza   |  Departamentele administrative  |  Domeniul resurselor umane  |  Drept financiar   |  Evaluare a muncii  |  Evaluare impact mediu  |  Evidenta personalului  |  Implementare si control  |  Informatii de presa  |  Institutii de interes public  |  Introducerea datelor  |  Jocuri sportive   |  Legislatia in vigoare  |  Management al mediului  |  Management documente  |  Management financiar  |  Management general  |  Management strategic  |  Manuale scolare  |  Medicina veterinara  |  Mediu monitorizare  |  Ministerul administratiei internelor  |  Modul de administrare  |  Monitorizare mediu  |  Monitorizare si evaluare a rezultatelor  |  Monitorizarea factorilor de mediu  |  Nivel de componenta  |  Nivelul de formare  |  Planul control  |  Politica guvernului  |  Prezentarea cadrului general  |  Proiecte acte normative  |  Proiecte europene  |  Proiecte tehnice  |  Protectia personalului de conducere   |  Rapoarte evaluare  |  Rapoarte intermediare   |  Rapoarte progres  |  Reglementarea serviciilor comunitare  |  Rezultate 24 de ore  |  Scoala arte  |  Sistemul de management  |  Stiinte politice  |  Structura secretariat general guvern  |  Studii mediu  |  Studii urbanism  |  Universitatea bucuresti  |  Universitatea politehnica bucuresti  | 
Inapoi la GHIDUL SERVICIILOR
Email: Parola:
 


 
Nume firma  
Nume site ~ www.ghidul.ro/  
  Exemplu: www.ghidul.ro/nume-firma  
Persoana de contact  
Telefon  
Email  
  * Toate campurile sunt obligatorii.  
In cel mai scurt timp veti fi contactat de catre redactie.