Directia pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date Afisari: 3805
Categorie: SERVICII PUBLICE >> Ministere si institutii de interes public Vizitatori: 7410
Harta: Localizare pe harta Romaniei
-------------------------
Contact: Adresa
 
Str. Obcina Mare , nr. 2, sector 6,
-------------------------
Phone: Telefon
  0214135442; 0214135049
-------------------------
Web: Internet
  email: depabd@mira.gov.ro
  site: depabd.mai.gov.ro

 
Evidenta persoanelor in Romania  
Detalii  

In Romania, evidenta persoanelor a luat fiinta in anul 1949, prin inscrierea in evidenta a tuturor locuitorilor tarii si eliberarea actelor de identitate tuturor romanilor care au implinit varsta de 15 ani.

Inscrierea in evidenta persoanelor s-a realizat prin intocmirea unor fise personale care au constituit evidenta locala si centrala, datele inscrise in aceste fise fiind actualizate, in sistem manual, ca urmare a modificarilor intervenite in statutul civil al cetatenilor, in cazul schimbarii domiciliului ori al eliberarii unui nou act de identitate.

In anul 1990, s-a impus ca o necesitate modernizarea evidentei persoanelor, astfel incat a fost reglementata si s-a realizat, prin preluarea in sistem informatic a datelor existente in fisele de evidenta locala manuala, infiintarea Registrului National de Evidenta a Persoanelor ca principala parte componenta a Sistemului National Informatic de Evidenta a Populatiei.

Registrul National de Evidenta a Persoanelor reprezinta ansamblul datelor cu caracter personal ale cetatenilor romani rezultate in urma procesarii automate, intr-o conceptie unitara, in scopul cunoasterii numarului, structurii si miscarii populatiei pe teritoriul tarii.

Acesta functioneaza in sistem deschis servind ca suport unic pentru furnizarea de date, in conditiile legii, pentru toate sistemele informatice care prelucreaza date nominale privind persoana fizica.

Cele doua sisteme, manual si informatic, au functionat in paralel, pana in anul 2000, cand evidenta manuala a devenit o arhiva activa, pentru istoricul datelor cetatenilor romani.

Evidenta cetatenilor romani are drept scop, pe de o parte, cunoasterea populatiei si a miscarii acesteia pe localitati, iar pe de alta parte, comunicarea de date si informatii, in temeiul legii.

Tinerea evidentei persoanelor prezinta o deosebita importanta pentru statul roman, in sensul cunoasterii si individualizarii tuturor cetatenilor tarii, de la data nasterii, al desfasurarii corespunzatoare a multiplelor raporturi dintre institutiile statului si cetateni, in realizarea drepturilor si obligatiilor ce revin atat unora, cat si altora, pentru monitorizarea miscarii populatiei pe teritoriul tarii si, nu in ultimul rand, pentru a veni in sprijinul structurilor Ministerului Administratiei si Internelor care desfasoara activitati in scopul prevenirii si combaterii infractiunilor, precum si al institutiilor cu atributii in domeniul apararii, sigurantei nationale, ordinii si linistii publice si justitiei.

Totodata, evidenta persoanelor si actele de identitate servesc cetatenilor pentru a face dovada identitatii, cetateniei romane, a adresei de domiciliu si a celei de resedinta, necesare la valorificarea drepturilor si obligatiilor prevazute in Constitutie, faciliteaza variatele raporturi juridice intre persoanele fizice si ofera informatiile necesare pentru a fi identificati membri de familie, alte rude sau persoane despre care nu se cunosc date de ani de zile.

Evidenta cetatenilor romani cu domiciliul in tara se tine dupa principiul locului de domiciliu al acestora, iar al cetatenilor romani cu domiciliul in strainatate dupa principiul ultimului domiciliu avut in tara si dupa resedinta declarata in Romania.

Tinerea in actualitate a evidentei persoanelor si eliberarea actelor de identitate si a altor documente in sistem de ghiseu unic sunt realizate de catre serviciile publice comunitare de evidenta a persoanelor, care functioneaza, din aprilie 2005, in subordinea consiliilor locale municipale, ale sectoarelor mun. Bucuresti, orasenesti si comunale, dupa caz, si a consiliilor judetene, respectiv a Consiliului General al municipiului Bucuresti.

Directia pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date are obligatia de a sprijini, indruma, coordona si controla din punct de vedere metodologic activitatea tuturor serviciilor publice comunitare teritoriale de evidenta a persoanelor, de a lua masuri pentru imbunatatirea activitatilor ce intra in sfera sa de competenta si de a da dispozitii pe linia muncii specifice.

In indeplinirea prerogativelor cu care este investita, Directia pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date coopereaza cu celelalte unitati ale Ministerului Administratiei si Internelor si colaboreaza, pe probleme de interes comun, potrivit prevederilor actelor normative in vigoare, cu autoritatile publice, agentii economici, precum si cu persoanele fizice.

Atat activitatea Directiei pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date, cat si cea a serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor are in vedere crearea si respectarea cadrului legal privind tinerea evidentei persoanelor si eliberarea, in sistem de ghiseu unic, a certificatelor de stare civila, a actelor de identitate, a pasapoartelor, a permiselor de conducere si a certificatelor de inmatriculare, precum si prestarea unor servicii de calitate si in conditii civilizate cetatenilor.

 
Galerie foto (1)
[Image #1]
 
asistenta sociala   |  certificatul fiscal  |  documente calatorie  |  Acces informatii interes public  |  Acte deces  |  Acte divort copii minori intelegere  |  Acte emise de autoritatile publice  |  Acte necesare autoritatea tutelara  |  Acte normative  |  Acte notariale  |  Acte preschimbarea buletinelor identitate  |  Actele stare civila cetatenilor romani strainatate  |  Activitatile conexe  |  Actul de deces original  |  Administrarea bazelor date  |  Administrarea domeniului public  |  Administrarea inregistrarilor  |  Apostila certificate domiciliu  |  Apostila haga  |  Asistenta aparare  |  Asistenta civila  |  Asistenta juridica  |  Asistenta juridica persoane fizice  |  Asistenta nastere  |  Atestare acte  |  Atestare solicitanti adoptie copii  |  Atributiile executorului judecatoresc  |  Autoritatea pentru straini  |  Autoritatea serviciului public asistenta sociala  |  Baza noastra de date  |  Birou traduceri bucuresti  |  Buletinul identitate termen valabilitate  |  Caracter juridic  |  Carte identitate dobandirea cetateniei romane  |  Carte straina  |  Cartea identitate provizorie  |  Carti fotografie  |  Carti straine  |  Casatorie desfacuta divort  |  Cazier judiciar oficiile consulare romania  |  Cerere schimbare nume  |  Cererile eliberarea actelor identitate  |  Certificate atestare  |  Certificate cazier fiscal  |  Certificate deces  |  Certificate stare civila nume eronate  |  Certificate stare civila straini  |  Certificate trezorerie  |  Certificatele de competenta   |  Certificatul casatorie parintilor  |  Certificatul de casatorie   |  Certificatul de casatorie civila  |  Certificatul de deces  |  Certificatul de nastere in original  |  Certificatul divort  |  Cetatean roman domiciliat strainatate  |  Cetateni romani resedinta romania  |  Cetateni romani resedinta strainatate  |  Clarificarea cetateniei romane  |  Completarea actului de stare civila  |  Concursuri copii  |  Conditii materiale adoptie  |  Confidentialitatea datelor   |  Constatator de deces  |  Contravaloarea taxei extrajudiciare timbru  |  Conventiei de la haga  |  Copii acte   |  Copii legalizate  |  Copii legalizate certificatele stare civila  |  Copilul celuilalt sot  |  Datele de domiciliu   |  Datele de identificare   |  Deces intocmirea actelor  |  Declararea judecatoreasca mortii  |  Declaratie notariala   |  Declaratie notariala domiciliul minorului  |  Declaratie taxe si impozite   |  Declaratii privind statutul civil persoanei  |  Deteriorarea actului identitate detinut anterior  |  Dificultati financiare   |  Diploma absolvire   |  Directia de evidenta a populatiei bucuresti  |  Directia evidenta persoanelor administrarea bazelor date  |  Directia generala evidenta persoanelor  |  Directia generala pasapoarte  |  Directia protectia copilului sector  |  Divort cetatenii uniunii europene  |  Divort pronuntat strainatate  |  Divorturi cale administrativa  |  Dobandire cetatenie  |  Documente consulare   |  Documentul de schimbare a numelui  |  Documentul eliberat autoritatile straine  |  Dovada adresei domiciliu  |  Drept administrativ  |  Drept administrativ  |  Drept civil  |  Drept comunitar  |  Drept fiscal  |  Dreptul administrativ si fiscal  |  Dreptul de folosinta  |  Dreptul familiei  |  Drepturi parintesti  |  Eliberare pasaport  |  Eliberare vize cetateni romani  |  Eliberarea actului identitate pierdere  |  Eliberarea actului identitate schimbarea domiciliului  |  Eliberarea cartii identitate provizorie  |  Eliberarea cartii identitate provizorii  |  Eliberarea certificatelor atestare domiciliului  |  Eliberarea primului act identitate  |  Eroarea ofiterului stare civila  |  Evidenta date personal  |  Evidenta personalului  |  Evidenta persoanelor administrarea bazelor date  |  Extrase stare civila strainatate  |  Extrasul casatorie strainatate  |  Fara taxe suplimentare  |  Fondul monetar international  |  Formare profesionala  |  Fotografie recenta  |  Fotografii starea civila  |  Hotarare divort definitiva irevocabila  |  Hotarare judecatoreasca  |  Hotararea judecatoreasca  |  Identitate produs  |  Incheierea casatoriei  |  Incredintare copil adoptie  |  Incuviintarea adoptiei  |  Inregistrare copil nastere  |  Inregistrarea tardiva a nasterii  |  Inscrierea mentiuni schimbarea numelui  |  Inscrierea mentiunii casatorie  |  Institutie publica interes national  |  Institutii de interes public  |  Intocmirea actului stare civila  |  Legea statutul politistului  |  Legislatia in vigoare  |  Libera circulatie date personal  |  Liberul acces informatiile interes public  |  Locul de munca  |  Medici familie sector 1  |  Ministerul administratiei internelor  |  Ministerul apararii nationale  |  Misiunile diplomatice  |  Modificarea hotararii guvernului   |  Modificari functii  |  Modificarile intervenite statutul civil cetatenilor  |  Motive temeinice  |  Nastere asistenta  |  Nastere certificate  |  Nivelul de formare  |  Notar imobil dobandire mostenire  |  Numele familie dobandit nastere  |  Numele format expresii indecente  |  Numele sotilor dupa casatorie  |  Oficiile consulare  |  Oficiul roman drepturile de autor  |  Ordonanta de urgenta nr  |  Organizarea administrativa  |  Parintii copilului pusi sub interdictie  |  Pasapoarte diplomatice serviciu  |  Pastrarea cetateniei straine  |  Permisul de sedere  |  Permisul sedere eliberat autoritatea straini  |  Persoana juridica   |  Persoane juridice romane  |  Persoanele care fac dovada cetateniei romane  |  Persoanele fizice puse interdictie  |  Persoanelor fizice si juridice  |  Personal serviciu  |  Prelucrarea datelor caracter personal  |  Prenumele specific sexului opus  |  Primaria municipiului bucuresti  |  Primarii bucuresti  |  Probleme de drept civil  |  Procurarea certificatelor stare civila  |  Protectia copilului adoptie  |  Protectia datelor   |  Protectia datelor caracter personal  |  Protectia drepturilor copilului  |  Protectia mediului  |  Protectia persoane  |  Raporturi de drept civil  |  Raporturi juridice  |  Rectificare acte de stare civila   |  Rectificare acte stare civila  |  Rectificare unui act stare civila  |  Rectificarea actelor stare civila  |  Rectificarea actelor stare civila romane  |  Registrele stare civila romane  |  Registrul national evidenta testamentelor autentice  |  Reglementarea serviciilor comunitare  |  Reprezentantii legali  |  Resedinta cunoscuta  |  Romani decedati in strainatate  |  Romani pasapoarte expirate  |  Schimbare numelui minorului  |  Schimbarea domiciliului din strainatate in romania  |  Schimbarea numelui familie  |  Schimbarea numelui primit strainatate  |  Semnatura autoritatii emitente  |  Servicii informatice  |  Servicii la domiciliu  |  Servicii locale asistenta sociala  |  Serviciile publice comunitare evidenta persoanelor  |  Serviciul evidenta informatizata populatiei  |  Serviciul public comunitar evidenta persoanelor  |  Serviciul public comunitar local evidenta persoanelor  |  Sistem informatii  |  Sisteme automate  |  Societate civila  |  Solicitanti atestarea adoptie  |  Stabilirea domiciliului in romania  |  Stabilirea domiciliului minorului  |  Standardele de calitate   |  State membre ale uniunii europene   |  State membre ue  |  Statutul civil cetatenilor romani strainatate  |  Straini stabilirea domiciliului romania  |  Taxe de timbru  |  Taxe si impozite  |  Timbru fiscal  |  Titlul executoriu original  |  Traducere legalizata  |  Traduceri autorizate bucuresti  |  Traduceri autorizate sector 1  |  Transcrierea certificatelor stare civila  |  Transcrierea certificatului deces  |  Transcrierea certificatului nastere  |  Transcrierea documentelor straine in romania  |  Transmiterea patrimoniului  |  Transmiterea strainatate certificatelor stare civila  |  Verificare stare imobil  |  Vizelor autoritatilor frontiera  | 
Inapoi la GHIDUL SERVICIILOR
Email: Parola:
 


 
Nume firma  
Nume site ~ www.ghidul.ro/  
  Exemplu: www.ghidul.ro/nume-firma  
Persoana de contact  
Telefon  
Email  
  * Toate campurile sunt obligatorii.  
In cel mai scurt timp veti fi contactat de catre redactie.