RTS-BrokerAsigurare Afisari: 330
Categorie: AFACERI >> Asigurari (societati, intermediari) Vizitatori: 114
Harta: Localizare pe harta Romaniei
-------------------------
Contact: Adresa
 
Bd. Preciziei, nr. 38, sector 6,
-------------------------
Phone: Telefon
  0745093950; 0214077966
-------------------------
Web: Internet
  email: contact@rts-brokerasigurare.ro
  site: www.rts-brokerasigurare.ro

 
Asigurarea CARGO  
Detalii  

Proceduri în caz de daună

OBLIGAȚIILE ASIGURATULUI

La încheierea asigurării:

  • Asiguratul este obligat să răspundă în scris la cererea-chestionar de asigurare a bunurilor pe timpul transportului, cu privire la împrejurările esențiale, referitoare la risc, pe care le cunoaște.
  • Daca în momentul completării cererii-chestionar de asigurare informațiile cerute în aceasta nu sunt cunoscute în totalitate, Asiguratul are obligația de a comunica Asigurătorului, de îndată ce ele vor fi cunoscute, toate informațiile necomunicate.
  • Dacă împrejurările esențiale privind riscul, așa cum au fost declarate de Asigurat, se modifică în cursul valabilității contractului, Asiguratul este obligat să comunice în scris Asigurătorului schimbarea, imediat ce a cunoscut-o, urmând ca prima de asigurare sa fie aplicată corespunzător, dacă este cazul.
  • Să întrețină, să ambaleze și să manipuleze marfa, în condiții corespunzătoare și în conformitate cu normativele în vigoare, în scopul prevenirii producerii evenimentului asigurat;

În cazul producerii daunei:

  • Să înștiințeze în scris Asigurătorul sau comisariatul de avarie indicat de către aceasta, despre producerea evenimentului asigurat, imediat ce a luat cunoștința de aceasta,
  • Să ia toate masurile pentru conservarea, paza și salvarea bunurilor, limitarea și micșorarea pagubei,
  • Să ia toate măsurile pentru recuperarea despăgubirilor de la cei răspunzători de producerea pagubei cerând și avizul Asigurătorului dacă, prin aceasta, sunt ocazionate cheltuieli suplimentare și să conserve dreptul de regres al acestuia,
  • Să se asigure că toate drepturile față de cărăuși, depozitari sau alte terțe parți sunt clar prevăzute în contracte și sunt exercitate,
  • Să permită și să înlesnească Asigurătorului sau reprezentanților acestuia, participarea la constatarea și evaluarea pagubei,
  • Să se abțină să trateze și/sau să încaseze vreo despăgubire fără consimțământul scris al Asigurătorului,
  • Să recondiționeze și/sau să valorifice bunul avariat în condiții cât mai avantajoase,
  • Să prezinte rezervele cu privire la marfă chiar la livrarea acesteia, în cazul daunelor aparente, sau, în cazul daunelor non aparente, într-un interval de maxim 3 zile de la livrare, transmițând aceste rezerve prin scrisoare recomandată transportatorului în care să ceară expres participarea acestuia la constatarea daunelor,
  • Să pună la dispoziția Asigurătorului spre verificare, toate actele și documentele cu privire la asigurarea mărfii, plata primelor de asigurare, cauza și întinderea daunei.

CONSTATAREA PAGUBELOR, STABILIREA ȘI PLATA DESPĂGUBIRILOR

  • Asiguratul sau destinatarul/ primitorul bunurilor este obligat să se adreseze comisarilor de avarie indicați de Asigurător. în scopul efectuării expertizei amiabile sau judiciare. Asigurătorul este în drept să respingă reclamația în cazul în care constatarea nu este efectuata conform indicațiilor sale.
  • Constatările efectuate de către comisarii de avarie, de comun acord cu Asiguratul sau destinatarul/ primitorul bunurilor, sau de un expert neutru desemnat de cele două parți, determină natura, cauza și importanța avariilor și pierderilor.
  • În cazul în care există păreri divergente, pârțile sunt în drept să solicite, în maxim 15 (cincisprezece) zile care urmează datei expertizei, o contra-expertiză amiabilă sau judiciară.
  • Despăgubirea se acordă pe baza cererii de despăgubire, formulată în scris de Asigurat, care trebuie să aibă anexate următoarele acte și documente necesare dovedirii: - drepturilor din contractul de asigurare: polița de asigurare, în original, dovada efectuării plații primei de asigurare etc; - interesului asupra bunurilor asigurate: factura, conosament, charter-party, scrisoare de trăsura, C.M.R., foaie de parcurs etc.; - producerii daunei: raportul de constatare (cargo raport), certificat de descărcare, protest de mare, extras din jurnalul de bord, act vamal, expertiză, procesul-verbal de constatare al organelor competente (cai ferate, politie, pompieri), scrisoarea de rezervă împotriva transportatorului și răspunsul la protest etc.; - cuantumului despăgubirii: facturi și alte documente originale dovedind valoarea bunurilor asigurate, certificatul întocmit de comisarul de avarie, raportul expertului, chitanțe, facturi, etc. pentru cheltuielile suplimentare efectuate, procesul-verbal întocmit de comisia de recepție, dispusa pentru cazurile de avarie comuna etc, precum și orice alte documente relevante pentru determinarea cauzelor producerii și întinderii pagubei.
  • Despăgubirea nu poate depăși valoarea mărfurilor din momentul producerii riscului asigurat, cuantumul pagubei și nici suma la care s-a făcut asigurarea.
  • În caz de daună totală efectivă, se plătește suma asigurată stabilită în polița de asigurare.
  • În caz de daună totală constructivă, despăgubirea se plătește numai dacă marfa asigurată este abandonată în mod rezonabil (cazurile prevăzute în mod expres de dispozițiile privind abandonul din Codul Comercial), fie datorită inevitabilității daunei totale efective, fie întrucât costul recuperării, recondiționării și expedierii mărfii respective la destinația specificată depășește valoarea sa la sosire.
  • În caz de daună parțială se despăgubește partea din suma asigurată care reprezintă valoarea parții pierdute sau avariate, chiar dacă aceasta nu a fost evaluată separat, sau partea din suma asigurată rezultată din aplicarea procentului de avarie, stabilit prin compararea bunului avariat cu cea a bunului neavariat.
  • Asigurătorul despăgubește și cheltuielile suplimentare efective făcute în mod rezonabil pentru descărcarea, depozitarea și expedierea mărfii la destinația specificată în polița de asigurare, atunci când, ca urmare a unui risc asigurat, transportul mărfii se termină într-un port sau loc, altul decât cel pentru care marfa este asigurată.
  • Se acordă despăgubiri și pentru cheltuielile referitoare la limitarea și micșorarea pagubei, salvarea și conservarea mărfii asigurate, onorariile experților și avocaților, deplasări, garanții și depozite de avarie comună, comisioane, taxe și altele asemănătoare, numai în măsura în care pentru acestea se prezintă documente justificative.
  • Eventualele despăgubiri se plătesc în lei la cursul valutar din data încheierii poliței de asigurare sau în valuta în care a fost efectuata plata primelor de asigurare.
  • În despăgubire se va deduce franșiza prevăzută în polița de asigurare.
 
Galerie foto (1)
[Image #1]
 
documente calatorie  |  polite de asigurare  |  Ace chirurgicale  |  Ace par  |  Acte de vandalism  |  Anexe case  |  Anexe ferestre  |  Animale de companie  |  Apa plata  |  Apartamente noi  |  Asigurare cmr  |  Asigurare medicala  |  Asigurari viata  |  Avarii furt vehicule  |  Avizul organelor de politie  |  Baza de tratament  |  Boli cronice   |  Broker asigurare  |  Brokeraj comercial  |  Brokeri de asigurare  |  Bugetul de venituri si cheltuieli   |  Cadre medicale  |  Cargo transporturi  |  Case bani  |  Categorii de produse  |  Cererea debitorului   |  Clauze contractuale  |  Comisia monitorizare cazuri malpraxis  |  Companie animale  |  Companii aeriene  |  Companii de servicii profesionale si it  |  Componente remorci  |  Concedii medicale  |  Conform contractului  |  Consiliere juridica copii  |  Cont curent  |  Contract pe termen lung   |  Contract rate  |  Contracte de baza  |  Contractul de asigurare  |  Costuri de transport  |  Daunele morale  |  Depistarea   |  Deplasarea   |  Dispozitive de acces   |  Dispozitive lucru  |  Dispozitive medicale  |  Documente justificative  |  Drept comercial  |  Drept comunitar  |  Drept vamal  |  Dreptul de proprietate  |  Dreptul familiei  |  Drepturile persoanelor handicap  |  Dureri dentare  |  Evaluare a muncii  |  Evaluari daune  |  Evenimente companie  |  Evenimente sociale  |  Eventualele avarii  |  Expert tehnic daune auto  |  Factori de risc  |  Farmacie online  |  Femeile gravide   |  Fiecare proprietate in parte  |  Fonduri financiare  |  Fonduri pensii  |  Fonduri studii  |  Format electronic   |  Infarct miocardic  |  Intervenii la domiciliu   |  La cererea creditorului   |  La cererea debitorului   |  Management financiar  |  Management general  |  Management timp  |  Materiale electrice  |  Materiale stomatologice  |  Medic fizioterapeut  |  Medic generalist  |  Mod de viata  |  Pensionar de stat  |  Permanent lung  |  Permanent par  |  Permanent scurt  |  Planuri financiare   |  Polite de asigurare  |  Prima casa  |  Prima de asigurare  |  Primele de asigurare  |  Procedura stabilire cazuri malpraxis  |  Proceduri amiabile  |  Procesul verbal de la politie  |  Produse naturale  |  Produse top  |  Produse tratament cancer  |  Resurse financiare stat  |  Rezultatele analizelor  |  Risc financiar  |  Risc incendiu  |  Riscuri asigurate  |  Riscuri profesionale   |  Riscurile de invaliditate   |  Roi dinate   |  Servicii chirurgicale  |  Servicii dentare  |  Servicii la domiciliu  |  Servicii medicale  |  Servicii sau tratamente medicale   |  Servicii spitalizare  |  Servicii stomatologice  |  Servicii stomatologice specialitate  |  Servicii suplimentare  |  Serviciu special   |  Sesizari malpraxis  |  Set de analize   |  Sporturi cu grad mare de risc  |  Supraveghere persoane  |  Teste sanatate  |  Timpul concediului  |  Tipuri de fracturi  |  Tipuri par  |  Transplant de organe  |  Transplant par  |  Transport animale  |  Transport autovehicule  |  Transport rutier   |  Transportator marfa  |  Transporturi animale  |  Tratament cu medicamente  |  Tratamente dentare  |  Tratamente par  |  Tratamente pentru par  |  Tratamente stomatologice  |  Tratamentul bolilor  |  Varianta standard  |  Vehicule noi  | 
Inapoi la GHIDUL SERVICIILOR
Email: Parola:
 


 
Nume firma  
Nume site ~ www.ghidul.ro/  
  Exemplu: www.ghidul.ro/nume-firma  
Persoana de contact  
Telefon  
Email  
  * Toate campurile sunt obligatorii.  
In cel mai scurt timp veti fi contactat de catre redactie.