Presedentia Romaniei Afisari: 10806
Categorie: SERVICII PUBLICE >> Ministere si institutii de interes public Vizitatori: 4850
Harta: Localizare pe harta Romaniei
-------------------------
Contact: Adresa
 
Bd..Geniului, nr. 1-3, sector 5, Bucuresti
-------------------------
Phone: Telefon
  0214100581 363 305
-------------------------
Web: Internet
  email:
  site: www.presidency.ro

 
Departamentul Constituţional Legislativ  
Detalii

ATRIBUTIILE DEPARTAMENTULUI CONSTITUTIONAL -LEGISLATIV

 

Departamentul Constituţional-Legislativ asigură îndeplinirea de către Preşedintele României a prerogativelor care îi revin prin Contituţie referitoare la promulgarea legilor, numirea şi revocarea sau eliberarea din funcţii publice, revizuirea Constituţiei, proceduri legislative parlamentare, cereri de graţiere, dizolvarea Parlamentului, măsuri în domeniul apărării sau cu caracter excepţional, încheierea tratatelor internaţionale şi trimiterea lor spre ratificare, reprezentarea Preşedintelui României în procesele aflate pe rolul instanţelor judecătoreşti şi la Curtea Constituţională, etc.;Departamentul Constituţional Legislativ are următoarele atribuţii principale:• Analiza constituţionalităţii externe şi interne a legilor înaintate spre promulgare;• Analiza legilor din punct de vedere al oportunităţii lor, a impactului intern sau internaţional;• Obţinerea punctului de vedere al departamentelor de specialitate, după caz, asupra legilor în vederea promulgării;• Prezentarea proiectului de decret pentru promulgarea legii de către Preşedintele României, cu cel puţin 5 zile înainte de expirarea termenului constituţional de promulgare, însoţit de o notă;• Întocmirea cererii de reexaminare, ţinând seama şi de punctele de vedere ale departamentelor cu cel puţin 5 zile înainte de expirarea termenului de promulgare;• Urmărirea desfăşurării procedurii de reexaminare prin participarea la lucrările comisiilor parlamentare pentru susţinerea cererii, în situaţia în care suntem invitaţi în acest sens, contactarea ministrului pentru relaţia cu Parlamentul în vederea susţinerii în plenul Camerelor Parlamentului a cererii de reexaminare şi informarea Preşedintelui României;• Întocmirea propunerii de sesizare a Curţii Constituţionale în cadrul controlului anterior de constituţionalitate a legii;• Informarea Preşedintelui României cu privire la punctele de vedere privind sesizarea de neconstituţionalitate invocată de Preşedintele României exprimate de Camerele Parlamentului, Guvern şi, după caz, de către Avocatul Poporului;• Întocmirea proiectului legii de revizuire a Constituţiei, dacă este din iniţiativa Preşedintelui României, la propunerea Guvernului, împreună cu prezentarea unei analize de ordin constituţional şi de oportunitate, inclusiv a unor elemente de drept comparat;• Participarea, din dispoziţia Preşedintelui României, la lucrările pregătitoare pentru elaborarea propunerilor de revizuire a Constituţiei;• Semnalarea unor aspecte deosebite apărute în desfăşurarea procesului legislativ în Parlament;• Transmiterea către Parlament, spre analiză, cu acordul Preşedintelui României, a memoriilor sau petiţiilor prin care se solicită nepromulgarea unei viitoare legi, în forma în care proiectul de lege sau propunerea legislativă a fost adoptată într-o anumită fază a procedurii legislative;• Analizarea cererilor de graţiere avizate pozitiv de către Ministerul Justiţiei sau a celor pe care Compartimentul Probleme Cetăţeneşti le consideră întemeiate, chiar dacă au primit avizul negativ al Ministerului Justiţiei;• Întocmirea de note cuprinzând propunerile de graţiere sus menţionate, întocmirea proiectului de decret şi înaintarea acestor documente Preşedintelui României;• Analiza constituţionalităţii propunerii de remaniere a Guvernului, întocmirea unei note de prezentare şi a proiectului de decret pentru aprobarea remanierii, pe baza opiniei departamentului pentru probleme politice;• Analiza constituţionalităţii propunerii de desemnare a Primului ministru interimar sau a ministrului interimar, după caz; întocmirea, din dispoziţia Preşedintelui României, a notei de prezentare şi a proiectului de decret pentru aprobarea măsurii;• Analiza, sub aspectul legalităţii, a propunerilor de numiri, revocări din funcţie sau de recunoaşteri în funcţie, prezentarea unei note cuprinzând rezultatele acestei analize şi întocmirea proiectului de decret corespunzător; pentru numirile din domeniul departamentelor de specialitate, proiectul de decret se elaborează după avizarea propunerii de către aceste departamente;• Analiza constituţionalităţii măsurii de dizolvare a Parlamentului. Întocmirea Decretului de dizolvare;• Întocmirea proiectelor de decret privind măsuri în domeniul apărării sau cu caracter excepţional, inclusiv pe baza notei de prezentare întocmită de departamentul de specialitate din cadrul Administraţiei Prezidenţiale. Întocmirea actelor de sesizare a Parlamentului împreună cu departamentele de specialitate din cadrul Administraţiei Prezidenţiale;• Analiza oportunităţii încheierii unui tratat internaţional la nivel de stat se va realiza de către departamentele de specialitate, urmând ca Departamentul Constituţional-Legialativ să efectueze numai analiza constituţionalităţii acestora;• Întocmirea lucrărilor pregătitoare în vederea trimiterii tratatului, după semnarea sa, la Parlament, spre ratificare;• Încunoştinţarea Guvernului cu privire la acordul Preşedintelui României cu privire la ratificarea tratatului internaţional prin ordonanţă de urgenţă. După ratificarea tratatului internaţional, întocmirea proiectului de decret pentru promulgarea legii de ratificare;• Elaborarea altor acte prezidenţiale se face, din dispoziţia Preşedintelui României, la propunerea departamentelor de specialitate din cadrul Administraţiei Prezidenţiale pe baza unei note de prezentare, după analiza constituţionalităţii şi legalităţii propunerii;• Întocmirea proiectului de decret pentru convocarea Parlamentului, inclusiv în sesiune extraordinară, din dispoziţia Preşedintelui României;• Participarea la întocmirea mesajelor adresate Parlamentului;• Participarea, împreună cu alte departamente, la elaborarea materialelor necesare Preşedintelui României, în cazul în care participă la şedinţele de Guvern sau la şedinţele Consiliului Superior al Magistraturii;• Definitivarea obiectului consultării referendare cu departamentele de specialitate din cadrul Administraţiei Prezidenţiale;• Întocmirea lucrărilor pregătitoare pentru dezbaterea în Parlament a problemelor ce fac obiectul referendumului;• Urmărirea împreună cu departamentul pentru probleme politice a declanşării referendumului şi semnalarea Preşedintelui României a eventualelor neajunsuri apărute;• Reprezentarea în instanţă a Preşedintelui României şi a instituţiei Administraţiei Prezidenţiale. În ceea ce priveşte reprezentarea în instanţă a Preşedintelui României, litigiile care intră în competenţa departamentului sunt numai cele care vizează exercitarea mandatului;• Trimiterea proiectelor de decrete Primului ministru, pentru a fi contrasemnate;• Realizarea unor relaţii instituţionale şi informale cu autorităţi statale şi organizaţii profesionale;• Acordarea de consultaţii şi efectuarea de analize în domeniul juridic pentru Preşedintele României;• Întocmirea proiectelor de mesaje adresate de Preşedintele României autorităţilor şi asociaţiilor din domeniul juridic cu ocazia manifestărilor publice organizate de acestea, la care este invitat;• Primirea în audienţă a persoanelor care solicită acest lucru, fie din dispoziţia Preşedintelui României, fie din dispoziţia Consilierului prezidenţial care conduce departamentul, în probleme ce ţin de competenţa departamentului;• Soluţionarea memoriilor şi petiţiilor repartizate de către Preşedintele României;• Participarea atât în numele Preşedintelui României, dacă există o asemenea dispoziţie, cât şi în numele departamentului, la diferite manifestări ştinţifice cum ar fi sesiuni de comunicări ştiinţifice, congrese, simpozioane etc.;• Organizarea arhivei departamentului, evidenţei, documentării; evidenţa în condiţii de păstrare adecvate a documentelor secrete şi confidenţiale;• Întocmirea oricăror alte lucrări dispuse de Preşedintele României;Atribuţiile şi sarcinile pentru fiecare salariat se stabilesc prin fişa postului, aprobată de şeful Departamentului Constituţional – Legislativ.

 
Galerie foto (1)
[Image #1]
 
Acces biblioteca  |  Acces liniile internationale  |  Acces informatii interes public  |  Acces informatii interes public lege  |  Accesul la dosare  |  Acordarea de consultatii  |  Acte aditionale  |  Acte normative  |  Actiuni justitie  |  Activitatea de lichidare  |  Adeverinte angajati  |  Adeverinte pentru salariati  |  Administrare a patrimoniului propriu  |  Administrare baza date  |  Administrare personal  |  Administrare resurse umane  |  Administrarea domeniului public  |  Administratia finantelor  |  Amenajare teritoriu national  |  Analiza de caz  |  Angajamente de plata  |  Aplicarea de chestionare   |  Aprovizionarea cu materiale  |  Asistenta juridica litigii asigurari  |  Asistenta sociala protectia copilului  |  Atributii de mediere  |  Atributiile administratiei publice centrale  |  Atributiile consiliului superior al magistraturii  |  Audit contabilitate  |  Audit financiar  |  Audit financiar buget  |  Audit financiar contabil  |  Audit intern  |  Autoritati sanatate publica judetene  |  Avocatul poporului  |  Boli profesionale  |  Bugetul de venituri si cheltuieli   |  Bugetul general consolidat  |  Bunuri materiale  |  Cadouri invitati   |  Cadouri invitati  |  Cadouri pentru invitati  |  Calcul salarii contabilitate  |  Calitatea materialelor  |  Caracter juridic  |  Centrale industriale  |  Centrale secretariat  |  Certificate trezorerie  |  Cheltuieli cu personalul  |  Chestionare auto  |  Cod postal  |  Colaborare afaceri  |  Componente industriale  |  Comunicarea actelor de procedura  |  Concursuri copii  |  Consilier juridic  |  Consiliere copii   |  Consiliere juridica copii  |  Constitutia romaniei  |  Constitutia romaniei:  |  Consultatii cu caracter juridic  |  Consultatii in domeniul juridic  |  Contabilitate gestiune  |  Contracte de baza  |  Control medical la angajare   |  Control cv angajati  |  Control medical periodic  |  Control personal  |  Control si audit intern  |  Controlul intern  |  Controlul preventiv  |  Copii acte   |  Coroane flori  |  Curtea conturi standarde audit  |  Cutii arhivare  |  Cutii documente  |  Cutii pentru arhivare  |  Decret lege  |  Departament informatic  |  Detectiv verificare personal  |  Directia generala prevenirea combaterea terorismului  |  Dispozitii plata  |  Documente confidentiale  |  Domeniul juridic  |  Domeniul resurselor umane  |  Dosare cerere plata  |  Drepturile copii protectie  |  Drepturile copiilor dezvoltare  |  Echipamente bancare  |  Echipamente conferinte  |  Echipamente de comunicatii  |  Echipamente industriale  |  Echipamente lucru  |  Echipamente militare  |  Echipamente protectie  |  Edituri  |  Elaborarea strategiei de securitate  |  Eliminarea riscurilor   |  Evaluare a muncii  |  Evaluare personal  |  Evaluarea performantelor profesionale  |  Evenimente sociale  |  Evidenta date personal  |  Evidenta personalului  |  Evidenta fise de post  |  Executie buget trezorerie stat  |  Executie spatii verzi  |  Expirarea termenelor legale  |  Exploatare economica copii  |  Fise fiscale  |  Fisele de post   |  Format electronic   |  Gestiune buget public national  |  Gestiunea resurselor umane  |  Guvernul romaniei   |  Hotararile camerei deputatilor  |  Implementarea strategiilor  |  In cadrul garantiei  |  Informatii acordare credite bancare  |  Informatii clasificate aparare nationala  |  Informatii clasificate potrivit legii  |  Informatii de presa  |  Institutie publica interes national  |  Institutii de interes public  |  Instruirea personalului  |  Instruirea salariatilor  |  Interventii situatii urgenta  |  Legalitate achizitii publice  |  Legi interne  |  Libera circulatie date personal  |  Liberul acces informatii interes public  |  Liberul acces informatiile interes public  |  Management resurse umane  |  Management al organizatiei  |  Management financiar  |  Management financiar contabil  |  Management general  |  Managementul documentelor  |  Managementul proiectelor it  |  Managementul proiectului  |  Managementul riscurilor  |  Managementul securitatii  |  Managementul securitatii informatiilor  |  Materiale protectie  |  Mediere si consiliere  |  Mediul de afaceri  |  Membrii organizatiilor  |  Mese principale  |  Mese rotunde  |  Ministere si institutii de interes public  |  Ministerul administratiei internelor  |  Ministerului afacerilor externe   |  Misiuni asigurarea ordinii publice  |  Misiuni economice  |  Misiuni restabilire a ordinii publice  |  Modul contabilitate  |  Modul de administrare  |  Modul salarii  |  Monitorizare angajati  |  Monitorizare auto  |  Monitorizare si evaluare a rezultatelor  |  Nave personal  |  Nivelul de formare  |  Normele metodologice   |  Obligatiile salariale  |  Obtinerea de credite   |  Obtinerea titlurilor executorii  |  Operatiuni patrimoniale   |  Ordine plata  |  Organizare conferinte  |  Organizare contabilitate  |  Organizare evenimente  |  Organizarea structurilor interne securitate   |  Organizari reuniuni  |  Organizatii , institutii publice  |  Pagina web   |  Parlamentul european  |  Parteneriate cadru comisia europeana  |  Pasapoarte diplomatice serviciu  |  Permanent lung  |  Personal intern  |  Personal serviciu  |  Planul control  |  Plenul consiliului superior al magistraturii  |  Politici securitate it  |  Prelucrarea datelor caracter personal  |  Prelucrarea informatiilor  |  Prevenire combatere terorismului  |  Primirea invitatilor  |  Procedura concilierii  |  Procedura stabilire cazuri malpraxis  |  Produse industriale  |  Produse naturale  |  Programe academice  |  Programe comunicare internet  |  Programe creare locuri munca  |  Programe europene  |  Programe gestiune  |  Programe informatice  |  Programul de functionare  |  Proiecte acte normative  |  Proiecte europene  |  Proiecte tehnice  |  Proiectul de executie  |  Proiectul tehnic  |  Protectia datelor   |  Protectia datelor caracter personal  |  Protectia domeniilor   |  Protectia informatiilor clasificate  |  Protectia persoane  |  Protectia personalului de conducere   |  Protectie agentii  |  Protectie civila proiecte  |  Protectie copii  |  Publicatii periodice  |  Rapoarte de expertiza  |  Rapoarte evaluare  |  Rapoarte financiare  |  Redactare acte   |  Redactare actiuni  |  Reducerea de personal  |  Relatii media  |  Relatiile de afaceri   |  Resurse financiare stat  |  Resurse umane   |  Resurse umane servicii  |  Reuniuni organizari  |  Rezolvarea problemelor   |  Riscuri asumate   |  Riscurile de invaliditate   |  Sanatate publica  |  Sanctionare a salariatilor  |  Secretariatul   |  Securitate si protectie  |  Securitatea informatiei  |  Securitatea muncii  |  Seminarii internationale  |  Seminarii si conferinte  |  Servicii resurse umane  |  Servicii bancare  |  Servicii de evaluare  |  Servicii de evaluare a riscurilor   |  Servicii de lichidare  |  Servicii de management financiar   |  Servicii financiar contabile  |  Servicii specifice de lichidare  |  Serviciu medical   |  Serviciul alocatii indemnizatii  |  Serviciul medical  |  Serviciul roman informatii  |  Sesiuni practice  |  Sisteme monitorizare   |  Sisteme acces  |  Sisteme control date  |  Sisteme de monitorizare   |  Sisteme gestionare  |  Sisteme management  |  Sisteme monitorizare  |  Sistemul de gestiune  |  Sistemul de management  |  Sistemul de sprijin  |  Situatiile financiare  |  Solutii control acces  |  Solutii domeniul it  |  Solutii protectie  |  Stat membru al uniunii europene  |  Statele de plata a salariilor  |  Structura secretariat general guvern  |  Suport organizare evenimente  |  Testarea salariatilor  |  Titluri executorii materie fiscala  |  Titluri stat nepurtatoare dobanda  |  Traduceri culturale  |  Traduceri economice  |  Traduceri internet  |  Transport public local  |  Transporturi navale  |  Utilizarea resurselor bugetului stat  |  Vacante externe  |  Verificare contabilitate  |  Verificare informatii  |  Verificare personal  |  Verificarea angajatilor  | 
Inapoi la GHIDUL SERVICIILOR
Email: Parola:
 


 
Nume firma  
Nume site ~ www.ghidul.ro/  
  Exemplu: www.ghidul.ro/nume-firma  
Persoana de contact  
Telefon  
Email  
  * Toate campurile sunt obligatorii.  
In cel mai scurt timp veti fi contactat de catre redactie.