Birou Mediator Anca Simona Cinepa Afisari: 210
Categorie: AFACERI >> Avocati, juristi Vizitatori: 559
Harta: Localizare pe harta Romaniei
-------------------------
Contact: Adresa
 
Str. Nicolae Balcescu, nr. 56, Galati, judetul Galati
-------------------------
Phone: Telefon
  0236312311
-------------------------
Web: Internet
  email: cinepamonica@yahoo.com
  site: www.medieregalati.aaz.ro

 
Codul de etica si deontologie profesionala  
Detalii  

CODUL DE ETICA SI DEONTOLOGIE PROFESIONALA A MEDIATORILOR

CUPRINS :

1. PREAMBUL   

1.1. Definitii   

1.2. Misiunea mediatorului   

1.3. Obiectivele Codului

 

2. PRINCIPII GENERALE   

2.1.  Libertatea partilor de a recurge la mediere si de a lua o decizie   

2.2.  Nediscriminarea   

2.3.  Independenta si impartialitatea mediatorului   

2.4.  Încrederea si integritatea morala   

2.5.  Secretul profesional - confidentialitate   

2.6.  Conflictul de interese   

2.7.  Stabilirea onorariilor   

2.8.  Raspunderea mediatorului   

2.9.  Incompatibilitati   

2.10.Calitatea procesului de mediere

 

3. COMPORTAMENTUL PROFESIONAL

 

4. RELATIILE DINTRE MEDIATORI  

1.1 Definitii:În sensul prezentului cod, medierea este modalitatea voluntara de solutionare aconflictelor dintre doua sau mai multe persoane, pe cale amiabila, cu sprijinul unei tertepersoane neutra, calificata si independenta, printr-o activitate desfasurata în conformitatecu prevederile legale în domeniu si normele prezentului Cod.Mediatorul este persoana neutra, impartiala si calificata, apta sa faciliteze negocierileîntre partile aflate în conflict, în scopul obtinerii unei solutii reciproc convenabile, eficientesi durabile.Probitatea profesionala reprezinta respectarea tuturor normelor deontologice si deorganizare si functionare ale profesiei stabilite prin lege, regulament de organizare sifunctionare, cod etic si deontologic si hotarâri ale Consiliului de Mediere.1.2.Misiunea mediatoruluiÎntr-o societate întemeiata pe respect fata de justitie, mediatorul îndeplineste un roleminent. Într-un Stat de drept, mediatorul are sarcina de a încerca solutionarea conflictelorpe cale amiabila, în conditii de neutralitate, impartialitate si confidentialitate .Mediatorul nu are si nu poate avea o obligatie de rezultat, ci doar de prudenta sidiligenta. Solutionarea conflictului depinde exclusiv de acordul partilor, misiuneaprincipala a mediatorului fiind aceea de a depune toate efortul de care este capabil sipriceperea pe care o are pentru a sprijini partile sa ajunga la un acord.1.3. Obiectivele codului   Normele deontologice sunt destinate sa garanteze, prin acceptarea lor liberconsimtita, buna îndeplinire de catre mediator a misiunii sale, recunoscuta ca fiindindispensabila pentru buna functionare a societatii. Nerespectarea acestor norme de catremediatori, va duce, în ultima instanta, la aplicarea unei sanctiuni disciplinare.Obiectivele prezentului codului de etica si deontologie profesionala sunt urmatoarele:a) sa ofere mediatorilor liniile de conduita directoare în activitatea pe care odesfasoarab) sa apere interesul public (medierea este, conf.art.4 alin 1 din legea 192 oactivitate de interes public)c) sa promoveze încrederea în mediere ca modalitate alternativa de solutionare aconflictelor    2. PRINCIPII GENERALE2.1 Libertatea partilor de a recurge la mediere si de a lua o decizie2.1.1. Mediatorul are obligatia de a se asigura ca partile au recurs la procedura demediere în mod voluntar, în cunostinta de cauza si fara a fi constrânse. Fac exceptie de laacest principiu situatiile în care medierea este o procedura obligatorie prevazuta de legilespeciale.2.1.2. Mediatorul trebuie sa respecte si sa încurajeze dreptul partilor de a lua oricedecizie libera si în cunostinta de cauza care sa solutioneze divergentele dintre ele.2.1.3. Mediatorul va informa partile, de la început, în ce va consta activitatea sa siasupra faptului ca decizia finala le apartine în mod exclusiv si ca se pot retrage oricând dinprocesul de mediere.2.1.4. Mediatorul nu va oferi partilor consultanta legala sau de specialitate, în schimbpoate sfatui partile ca pot obtine asistenta juridica independenta sau de specialitate.2.1.5. Mediatorii trebuie sa acorde asistenta numai în cazul în care au calificareanecesara pentru a raspunde în mod rezonabil orizontului de asteptare al partilor angajate înmediere.2.2 NediscriminareaMediatorul nu va refuza activitatea de mediere si nu o va exercita la standardeinferioare din motive ce tin de rasa, culoarea, nationalitatea, origine etnica, limba, religia,sexul, opinia, apartenenta politica, averea sau originea sociala a partilor.2.3. Independenta, neutralitatea si impartialitatea mediatoruluiMediatorii trebuie sa fie independenti, neutrii fata de dispute si parti si sa conducaprocesul de mediere într-un mod impartial. În exercitarea atributiilor lor profesionaletrebuie sa se bucure de deplina independenta fata de entitati care ar putea avea interese încauzele în care are loc medierea. Aceasta independenta trebuie sa fie de natura a le garantaimpartialitatea, neutralitatea si echidistanta fata de cauza, rezultatele acesteia si partileimplicate în disputa.  

Mediatorul trebuie sa evite orice situatie de natura sa îi limiteze independenta si sarespecte normele de etica profesionala .Daca în orice moment din timpul procesului de mediere mediatorul îsi pierde acesteatribute, el este obligat sa aduca acest fapt la cunostinta partilor implicate în conflict si –daca este cazul – sa anunte entitatea care a referit cazul.În situatiile în care vor fi solutionate prin mediere conflicte de familie, independentasi impartialitatea mediatorului nu pot fi argumente pentru a ignora sau neglija interesulsuperior al minorului.2.4. Încrederea si integritatea moralaRelatia dintre mediator si parti se bazeaza pe încredere, având la baza cinstea,probitatea, spiritul de dreptate si sinceritatea mediatorului.2.5. Secretul profesional - confidentialitateaPrin însasi natura misiunii sale, mediatorul este depozitarul secretelor partilorimplicate în procedura medierii si destinatarul comunicarilor de natura confidentiala.

 Fara o garantie a confidentialitatii, încrederea nu poate exista. Prin urmare, secretulprofesional este recunoscut ca fiind deopotriva un drept si o îndatorire fundamentala siprimordiala a mediatorului .Mediatorul trebuie sa respecte secretul oricarei informatii confidentiale de care iacunostinta în cadrul activitatii sale profesionale. Aceasta obligatie nu este limitata în timp.2.6. Conflictul de intereseMediatorul trebuie sa refuze preluarea unui caz daca stie ca exista împrejurari care larîmpiedica sa fie neutru si impartial, precum si atunci când constata ca drepturile îndiscutie nu pot face obiectul medierii.   Mediatorii vor face cunoscute toate conflictele de interese potentiale sau existente decare sunt, în mod rezonabil, constienti. Comunicarea conflictelor de interese se face atâtcatre partile în conflict cât si, daca este cazul, entitatii care a referit cazul. Daca partile nusidau acordul expres privind participarea sa, în continuare, mediatorul, într-o asemeneasituatie, este obligat sa renunte la solutionarea respectivului caz.De asemenea, mediatorul nu poate reprezenta sau asista vreuna dintre parti intr-oprocedura judiciara ori arbitrala având ca obiect conflictul supus medierii .Mediatorul nu poate fi audiat ca martor în legatura cu faptele sau actele de care a luatla cunostinta în cadrul procedurii de mediere .2.7. Stabilirea onorariilorMediatorul trebuie sa informeze partile cu privire la onorariu, iar valoarea însumata aonorariului si cheltuielilor ocazionate de procedura medierii trebuie sa fie echitabila sijustificata. Ei vor explica partilor baza de calcul si valoarea onorariilor, precum si adeconturilor de cheltuieli.2.8. Raspunderea mediatoruluiMediatorul raspunde civil, penal si disciplinar, pentru încalcarea obligatiilor saleprofesionale, în conformitate cu prevederile legii civile, penale si normelor stabilite deConsiliul de mediere.Încalcarea prevederilor prezentului cod constituie atingere adusa probitatiiprofesionale si atrag sanctionarea conform legii.2.9. IncompatibilitatiExercitarea profesiei de mediator este compatibila cu orice alta profesie, cu exceptiaincompatibilitatilor prevazute prin legi speciale .2.10. Calitatea procesului de mediereMediatorii trebuie sa depuna toate diligentele necesare în vederea prestarii unuiserviciu de calitate în conditii de siguranta, respect reciproc, egalitate de sanse, respectareadiversitatii, corectitudine profesionala si procedurala. 3. COMPORTAMENTUL PROFESIONAL3.1. În exercitarea profesiei, mediatorii au obligatia sa respecte hotarârile Consiliuluide Mediere.3.2. Mediatorul trebuie sa adopte un comportament apt de a contribui la crestereaprestigiului profesiei. Pentru aceasta el trebuie sa fie devotat profesiei, sa-siîmbunatateasca tehnicile si practicile profesionale, urmând în acest scop cursuri de formarecontinua. Mediatorul trebuie sa se asigure ca personalul angajat sau administrativ necesaractivitatii de mediere respecta deontologia si secretul profesiei .Toti mediatorii, astfel cum sunt definiti în continutul legii, trebuie sa se abtina, chiarîn afara exercitarii profesiei, de la orice încalcari ale legilor, regulamentelor si regulilorprofesiei, si de la orice actiuni contrare impartialitatii, independentei si onoarei profesiei,susceptibile sa aduca stirbire demnitatii acesteia, adica probitatii profesionale.3.3. Mediatorul este autorizat sa informeze publicul despre serviciile pe care le ofera,cu conditia ca informatia sa fie fidela, veridica si cu respectarea secretului profesional, aaltor principii esentiale ale profesiei si a regulilor de publicitate stabilite prin normeaplicabile profesiei.Mediatorul va evita sa faca mentiuni care sa aduca atingere intereselor altorpracticieni în mediere.4. RELATIILE DINTRE MEDIATORI4.1. Practicienii în mediere îsi datoreaza amabilitate si respect reciproc. Acesteaexclud vulgaritatea si manifestarile necuviincioase. Ei trebuie sa se abtina de la oriceatitudine jignitoare ori imputari rau voitoare, în general sa se abtina de la orice actiunesusceptibila de a aduce daune altor colegi mediatori.4.2. Divergentele dintre mediatori se vor solutiona pe cale amiabila, iar în situatianerezolvarii pe aceasta cale, vor fi supuse dezbaterii Consiliului de mediere, constituit îninstanta disciplinara .5. DISPOZITII FINALERegulile privind conduita etica si deontologia profesionala sunt obligatorii pentru totimediatorii.Adoptat astazi, 17.02.2007, de Consiliul de Mediere.

 
Galerie foto (1)
[Image #1]
 
asistenta sociala   |  corectitudine  |  partile aflate in conflict  |  profesia de mediator  |  Acces informatii interes public lege  |  Accesorii birou  |  Accesorii mobile  |  Ace birou  |  Acord de mediere  |  Acordul de asociere  |  Acordul de vointa   |  Act juridic  |  Acte constitutive  |  Acte necesare autoritatea tutelara  |  Actele constitutive  |  Actelor constitutive  |  Actiuni in instanta  |  Actiuni justitie  |  Activitatea societatii   |  Actul de justitie  |  Actul juridic civil  |  Actului de justitie  |  Ajutor de stat  |  Ajutorul unei terte persoane   |  Angajarea in munca  |  Articole timp liber  |  Asigurari malpraxis  |  Asigurari munca  |  Asistenta juridica  |  Asistenta juridica consultare reprezentare  |  Asistenta juridica drept civil  |  Asistenta juridica drept penal  |  Asistenta juridica si consultanta  |  Asistenta legala  |  Asistenta mediator neutru  |  Atributii de mediere  |  Atributiile executorului judecatoresc  |  Avocat drept comercial  |  Avocati juristi  |  Avocatul mediator   |  Avocatul poporului  |  Baze legale mediere  |  Birou mediator  |  Biroul de mediator   |  Bunuri materiale  |  Bunuri mobile  |  Calea dreptului comun  |  Calitate de exceptie  |  Cauze contencios administrativ  |  Cauze contencios fiscal  |  Cauze de drept civil  |  Cercetarea disciplinara prealabila  |  Cerere executare silita directa  |  Cererea debitorului   |  Cereri de chemare in judecata   |  Cheltuieli cu personalul  |  Clauze mediere litigii  |  Cod acces  |  Cod electronic  |  Codul deontologic al profesiei   |  Codul fiscal  |  Comisia monitorizare cazuri malpraxis  |  Comunicarea actelor de procedura  |  Confidentialitatea procedurii  |  Confidentialitatea procedurii de mediere  |  Conform contractului  |  Conform titlului executoriu  |  Consilier juridic  |  Consiliere juridica copii  |  Consiliere juridica dreptul muncii  |  Consiliul de mediere  |  Constitutia romaniei  |  Constitutia romaniei:  |  Consultanta calitate  |  Consultanta de specialitate  |  Consultanta, asistenta juridica  |  Contencios administrativ  |  Contencios administrativ fiscal  |  Contractul de munca  |  Contractul individual de munca   |  Copii acte   |  Copii articole  |  Curs formarea mediatorilor profesionisti  |  Curs tehnici negociere  |  Cursuri acreditate  |  Cursuri autorizate   |  Cursuri baze date  |  Cursuri calificare  |  Cursuri calificare acreditate  |  Cursuri comportament  |  Cursuri comunicare  |  Cursuri de formare profesionala  |  Cursuri formare mediatori  |  Cursuri formare profesionala  |  Cursuri legislatie   |  Cursuri prezentare tv  |  Cursuri specializare  |  Curtea conturi cadrul juridic  |  Declaratii privind statutul civil persoanei  |  Dezvoltarea carierei  |  Dobandirea cetateniei romane  |  Domeniul protectiei consumatorilor  |  Drept administrativ  |  Drept administrativ  |  Drept civil  |  Drept comercial  |  Drept contencios  |  Drept de proprietate  |  Drept fiscal  |  Drept penal  |  Dreptul administrativ si fiscal  |  Dreptul contencios administrativ  |  Dreptul contencios fiscal  |  Dreptul de autor  |  Dreptul de proprietate  |  Dreptul familiei  |  Dreptul muncii  |  Dreptul proprietatii intelectuale  |  Efectuarea executarii silite  |  Expertiza identificarea persoanelor  |  Faciliteze negocierile   |  Fazele etapele medierii  |  Fiecare proprietate in parte  |  Formare profesionala  |  Format electronic   |  Inceputul anului fiscal  |  Independenta sistem judiciar  |  Informarea familiei  |  Inscrierea in cartea funciara   |  Inscrierea in cartea funciara   |  Inscrisuri caracter comercial  |  Institutia medierii   |  Instrumente tehnici mediere  |  Interpretarea legii  |  La cererea debitorului   |  Litigii de munca   |  Litigii munca  |  Managementul conflictului   |  Materia prima   |  Mediatori autorizati  |  Mediatorul european  |  Mediatorul nu da solutii   |  Mediere conflicte  |  Medierea modalitate solutionare a conflictelor  |  Medierea conflictelor munca  |  Medierea de catre avocat   |  Medierea juridica  |  Medierea persoanelor dificile  |  Medierea reprezinta  |  Medierea, alternativa justitie  |  Mediul de afaceri  |  Membru superior  |  Modificarea actelor constitutive,  |  Motive temeinice  |  Munca cu forme legale  |  Natura juridica  |  Negociere cursuri  |  Onorariul orar  |  Onorariului de plata  |  Ordine plata  |  Organ afectat  |  Organele competente  |  Orice alte bunuri mobile  |  Parchet accesorii  |  Parlamentul european  |  Partile aflate in conflict   |  Pastrarea dreptului   |  Persoana fizice autorizata  |  Persoana juridica   |  Persoane responsabile civilmente  |  Petreceri 1 martie  |  Prima casa  |  Prima inregistrare  |  Principii si conditii  |  Proba in justitie  |  Probe necesare procese   |  Procedura arbitrala  |  Procedura medierii   |  Procedura stabilire cazuri malpraxis  |  Proceduri executare silita  |  Proceduri mediere conflicte  |  Profesiei de mediator  |  Programul reforma justitiei  |  Programul zilnic  |  Promovarea medierii  |  Protectia drepturilor de proprietate   |  Protectia muncii  |  Protejarea confidentialitatii  |  Raport expertiza  |  Realizarea actelor executare silita  |  Reducerea de personal  |  Reduceri la cheltuieli  |  Regulament organizare functionare  |  Regulamente interne  |  Relatiile de familie  |  Reprezentare instanta  |  Reprezentare juridica litigii munca  |  Respectarea secretului profesional   |  Restituirea bunurilor   |  Retragerea recursului  |  Rezolvare a conflictelor  |  Roä¹åi dinä¹åate   |  Sanctiuni disciplinare  |  Sanitare accesorii  |  Secretariat cursuri  |  Secretul profesional  |  Servicii juridice  |  Sesizari malpraxis  |  Sistem conturi  |  Sistem informatii  |  Site personalizat  |  Societate de consultanta  |  Solutii reciproc convenabile  |  Solutionare a conflictelor  |  Solutionare alternativa litigii  |  Solutionarea litigiului  |  Solutionarea conflictelor dintre parti  |  Solutionarea conflictului  |  Solutionarea disputelor  |  Solutionarea litigiilor de munca  |  Standardele de calitate   |  Standardele internationale  |  Standardele internationale in vigoare  |  Stat membru al uniunii europene  |  State membre ale uniunii europene   |  State membre ue  |  Taxa judiciara timbru  |  Taxele de timbru  |  Tehnici comunicare  |  Tehnici comunicare mediere  |  Tehnici negociere  |  Termenul de recurs  |  Timbru fiscal  |  Timbru sec  |  Titlu de proprietate  |  Titlul executoriu original  |  Titluri de proprietate   |  Titluri executorii  |  Titluri executorii materie fiscala  |  Titluri stat nepurtatoare dobanda  |  Tribunalul militar teritorial  |  Valoarea taxelor si cheltuielilor  |  Verificare informatii  |  Verificare personal  | 
Inapoi la GHIDUL SERVICIILOR
Email: Parola:
 


 
Nume firma  
Nume site ~ www.ghidul.ro/  
  Exemplu: www.ghidul.ro/nume-firma  
Persoana de contact  
Telefon  
Email  
  * Toate campurile sunt obligatorii.  
In cel mai scurt timp veti fi contactat de catre redactie.