| Fie ca ai deja o asigurare pentru angajati sau planifici sa inchei una, este important sa intelegi care sunt principalele provocari cu care se confrunta multe dintre companii cand vine vorba de aceste asigurari pentru a le depasi mai usor. In urma unei analize a pietei si a unui studiu realizat in randul clientilor nostri dorim sa iti prezentam principalele provocari si nemultumiri ale angajatorilor cu privire la acest tip de asigurari: Costuri ridicate si sustenabilitate financiara Multi angajatori se tem ca asigurarile de sanatate pot fi prea costisitoare. Acestia sunt preocupati si de impactul asupra bugetului pe termen lung si de sustenabilitatea financiara, având în vedere cresterile potentiale ale primelor anuale care sunt influentate de numarul de accesari. Un aspect important in oferirea acestui beneficiu angajatilor il constituie faptul ca asigurarile de sanatate sunt deductibile la calculul impozitului pe profit, in limita a 400 euro/an/angajat. In ce priveste bugetul initial si fluctuatia acestuia pe termen lung, acesta poate fi diminuat printr-o negociere eficienta a primelor de asigurare raportat la nevoile de asigurare si componenta pachetului de servicii medicale. Totodata evaluarea corecta a raportului de asiguarare si a numarului de accesari contribuie la optimizarea bugetului pe termen lung si/sau predictibilitatea acestuia. Selectarea planului potrivit / lipsa de flexibilitate a pachetelor standard Alegerea unui plan de asigurare care sa raspunda nevoilor specifice ale angajatilor si sa fie, în acelasi timp, în limitele bugetului companiei poate fi dificila. Companiile se confrunta adesea cu optiuni multiple si complexe, cu niveluri diferite de acoperire si beneficii si multi angajatori considera ca pachetele standard nu se potrivesc nevoilor specifice ale echipei lor, fiind prea rigide si nepersonalizabile. O solutie eficienta poate fi colaborarea cu un broker care are acces la o gama larga de produse si pachete de la diferiti furnizori. Acesta va analiza în detaliu nevoile companiei si ale angajatilor, identificând cele mai potrivite pachete de asigurari. În loc sa ofere un singur pachet standardizat, brokerul poate sa recomande optiuni personalizate care se potrivesc atât bugetului, cât si cerintelor specifice ale companiei. Complexitatea si birocratia asigurarilor Procesul de selectie, negociere, încheiere si administrare a politei este birocratic si consumator de timp si resurse, mai ales în companiile care nu au experienta sau suport dedicat pentru astfel de beneficii. Angajatorii trebuie sa înteleaga terminologia specifica, sa negocieze conditii si sa gestioneze documentatia, ceea ce multi considera ca fiind o adevarata provocare. Asigurarile de sanatate sunt complexe si ofera acoperiri diferite de la un asigurator la altul. Este important sa aveti alaturi un partener bine informat si de incredere care sa va prezinte in mod obiectiv avantajele si dezavantajele diferitelor produse de asigurare, cat si modalitatile de accesare ale serviciilor medicale. Indoieli cu privire la eficacitatea si acoperirea reala Exista adesea îndoieli cu privire la calitatea si eficacitatea asigurarii, mai ales în ce priveste acoperirea serviciilor medicale si spitalizarii. Angajatorii se tem ca planul oferit nu va raspunde pe deplin nevoilor de sanatate ale angajatilor, ceea ce ar putea duce la dezamagire si nemultumiri. (Acest lucru se confirma destul de frecvent in cazul abonamanetelor medicale achizitionate odata cu serviciile de medicina muncii). Consideram ca este esential sa beneficiati de ajutorul unui specialist in asigurari care sa va asiste în identificarea corecta a nevoilor, sa va ofere o prezentare completa si obiectiva a acoperirii produsului de asigurare ales si sa le explice angajatilor detaliile acoperirilor si modalitatile de accesare a asigurarii. Perceptia negativa a angajatilor Desi sunt bine intentionati, multi angajatori sunt îngrijorati ca angajatii vor percepe asigurarea ca pe un beneficiu inadecvat sau nesatisfacator, în special daca asigurarea nu acopera servicii pe care angajatii le considera importante. Acest lucru poate duce la frustrare si demotivare, mai degraba decât la satisfactie si cresterea moralului. Daca acoperirile produsului de asigurare sunt comunicate corect si angajatii acceseaza cu usurinta serviciile medicale acoperite de asigurarea de sanatate, acestia ajung sa devina „dependenti” de aceasta asigurare. Aceasta se datoreaza faptului ca, în momentele dificile legate de sanatate, au cea mai mare nevoie de suport financiar si emotional, iar asigurarea le ofera confortul emotional de a beneficia de îngrijiri de calitate fara a fi preocupati de cheltuielile aferente. |