Dizolvari, Lichidari si Radieri de societati comerciale.Dizolvarea voluntara. Potrivit legislaţiei în vigoare, în cazul în care asociaţii firmelor sunt de acord cu hotărârea de dizolvare precum şi cu modalitatea în care va fi împărţit patrimoniul social, dizolvarea unei societăţi cu răspundere limitată (S.R.L.) se va face în modul următor: Primul pas este întocmirea dosarului pentru dizolvarea societăţii comerciale. Actele oficiale incluse în acest dosar vor fi: - cererea de înregistrare privind hotărârea fondatorilor pentru dizolvarea firmei;
- hotărârea A.G.A. (Hotararea Adunării Generale a Asociatilor) pentru dizolvarea firmei şi prin urmare a lichidării societaţii prin acordul unanim al asociaţilor. Actul respectiv va cuprinde decizia fondatorilor de a achita datoriile creditorilor, modalitatea prin care se vor împărţi activele între asociaţi respectiv o menţiune privind încetarea mandatului membrilor organelor de administrare şi conducere.
Al doilea pas este, de fapt, radierea firmei care se va desfăşura conform prevederilor legislative în vigoare. Pentru a finaliza procesul de dizolvare al societăţii comerciale se va depune un dosar la O.N .R.C. care va cuprinde următoarele acte: - cererea de radiere a societăţii comerciale;
- certificatul de la Administraţia Financiară care atestă faptul că societatea nu are datorii la bugetul de stat şi contribuţiile sociale;
- certificatul de înregistrare şi anexele;
- situaţia financiară de lichidare a firmei;
- copie de pe decizia de repartizare a activelor societăţii semnată de fondatorii firmei;
|