Yna Finance & Consulting - Infiintare firma, gazduire sediu social, Bucuresti Afisari: 271
Categorie: AFACERI >> Consultanta, acreditari, certificari calitate Vizitatori: 145
Harta: Localizare pe harta Romaniei
-------------------------
Contact: Adresa
 
Str. Lt. Aurel Botea, Nr. 10, bl. B6b, Sc.1, Et.7, Ap.79, Sector 3, Bucuresti
-------------------------
Phone: Telefon
  0771422385
-------------------------
Web: Internet
  email: yna2000srl@yahoo.com; office@infiintari-firme-yna.ro
  site: www.infiintari-firme-yna.ro

 
Fuziunea si divizarea societatilor comerciale  
Detalii  

Operatiunile de fuziune sunt reglementate, din punct de vedere juridic, prin Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Fuziunea reprezinta ansamblul de operatiuni prin care doua sau mai multe societati comerciale hotarasc separat:

  • transmiterea elementelor de active, datorii si capitaluri proprii la una dintre  societati; sau
  • constituirea unei noi societati comerciale in scopul comasarii activitatilor.

Fuziunea are ca finalitate:

  • dizolvarea, fara lichidare, a societatilor comerciale care isi inceteaza existenta;
  • transmiterea universala a elementelor lor de active, datorii si capitaluri proprii catre societatea comerciala beneficiara, in starea in care se afla la data fuziunii.

Data fuziunii societatilor comerciale reprezinta:

  • data inmatricularii la Registrul Comertului a noii societati;
  • data inscrierii in Registrul Comertului a mentiunii privind majorarea capitalului social al societatii absorbante.

In cele mai multe cazuri, fuziunea societatilor comerciale se realizeaza prin doua modalitati:

  • fuziunea prin absorbirea uneia sau mai multor societati comerciale de catre o alta societate comerciala;
  • fuziunea prin contopirea (reuniunea) a doua sau mai multe societati comerciale pentru a constitui o societate comerciala noua.

Divizarea este o operatiune prin care se realizeaza impartirea unei societati comerciale. Ea consta in impartirea intregului patrimoniu al unei societati comerciale, care isi inceteaza existenta, intre doua sau mai multe societati existente sau care iau astfel fiinta.

Fuziunea si divizarea societatilor comerciale

Fuziunea prin absorbtie a societatilor comerciale

Etapa I1. Cerere de depunere si mentionare acte, în original, în 3 exemplare, întocmita de fiecare din societatile participante la fuziune;2. Hotarârile adunarilor generale ale asociatilor/actionarilor fiecareia din societatile participante la fuziune (original);3. Proiectul de fuziune semnat de reprezentantii fiecareia din societatile participante (original + 2 copii);4. Declaratiile fiecareia din societatile care înceteaza a exista, despre modul cum au hotarât sa stinga pasivul lor (original);5. Daca este cazul, avizele prealabile prevazute de legile speciale (original);6. Daca este cazul, împuternicire speciala sau avocatiala pentru persoanele desemnate sa îndeplineasca formalitatile legale (original);7. Dovezile privind plata taxelor legale: – taxa judiciara de timbru, în original;– timbre judiciare;– taxa de registru;– tariful de publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.

Etapa a-II-a

1. Cerere de înregistrare, în original, într-un exemplar, întocmita de societatea absorbanta;2. Copie de pe Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, în care s-a publicat proiectul de fuziune;3. Hotarârile adunarilor generale ale asociatilor/actionarilor fiecareia din societatile participanteprivind aprobarea executarii fuziunii (original);4. Actul modificator privind majorarea capitalului social al societatii absorbante si/sau alte modificarii intervenite (hotarârea adunarii generale a asociatilor/actionarilor si/sau actul aditional la actul constitutiv) – original + 2 copii;5. Protocolul de predare – primire a patrimoniului societatilor care înceteaza a exista catre societatea absorbanta (copie);6. Situatia financiara de fuziune, care va avea aceeasi data pentru toate societatile participante la fuziune (copie);7. Darea de seama a administratorilor în care se va justifica din punct de vedere economic si juridic necesitatea fuziunii si se va stabili raportul de schimb al partilor sociale sau actiunilor (original);8. Raportul cenzorilor/auditorilor financiari în cazul SA si SCA (original);9. Certificatul de înregistrare al societatii absorbante si, dupa caz, anexa/anexele (originale), daca intervin modificari ale elementelor cuprinse în acesta (activitate principala, denumire, forma juridica, sediu, atribut fiscal de platitor de TVA);10. Daca este cazul, declaratia – tip pe propria raspundere, în original, semnata de asociati sauadministratori, din care sa rezulte asumarea de catre solicitant a responsabilitatii privitoare la legalitatea desfasurarii activitatilor declarate;11. Daca este cazul: decizia de admitere a notificarii privind operatiunile de concentrare economica prin fuziune, emisa de Consiliul Concurentei, conform Legii nr. 21/1996, cu modificarile ulterioare (copie);12. Daca este cazul, avizele prealabile prevazute de legile speciale (copie);13. Daca este cazul, împuternicire speciala sau avocatiala pentru persoanele desemnate sa îndeplineasca formalitatile legale (original);14. Dovezile privind plata taxelor legale:– taxa judiciara de timbru, în original;– timbre judiciare;– taxa de registru;– tariful de publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.

Etapa a-III-a

1. Cerere de radiere, în original, în 3 exemplare, întocmita de fiecare din societatile care înceteaza a exista prin fuziune;2. Certificatele de înregistrare si anexa/anexele la acesta ale societatilor comerciale care înceteaza a exista (originale);3. Copii de pe actele prevazute la punctele 3, 4, 5, 6, 7 si 8 din etapa a II-a;4. Daca este cazul, împuternicire speciala sau avocatiala pentru persoanele desemnate sa îndeplineasca formalitatile legale (original);5. Dovezile privind plata taxelor legale.

Contactaza-ne Acum pentru informatii detaliate si actualizate despre Fuziunea si divizarea societatilor comerciale!

Deschidere sucursala sau filiala? Aceasta este intrebarea! 

Diferenta intre filiala si sucursala

Diferenta fundamentala intre aceste doua entitati este descrisa de statutul de personalitate juridica. Filiala constituind un element independent poseda personalitate juridica spre deosebire de sucursala care este conectata prin prerogativele sale cu societatea mama. Sucursala are un numar redus de libertati raportata la capacitatea societatii mama de exercitare a autoritatii asupra masurilor intreprinse in cadrul acestui tip de intreprindere. Astfel filiala are posibilitatea si libertatea de a stabili singura parametrii de interactiune cu tertii in timp ce sucursala este obligata sa-si ghideze actiunile in numele societatii mama. Pentru cazul filialei vorbim despre existenta unui patrimoniu propriu. Acest fapt nu caracterizeaza profilul sucursalei. Ea nu are patrimoniu propriu astfel patrimoniul general al societatii mama urmeaza sa garanteaze pentru masurile luate de sucursala.

Un alt amanunt care constituie un detaliu important in ceea ce priveste diferentierea celor doua tipuri de entitati priveste obiectul de activitate. Intrucat filiala poate actiona in nume propriu pentru ca detine personalitate juridica separata, ea isi poate individualiza si obiectul de activitate. Aceasta masura nu este posibila pentru sucursala. Societatea-mama defineste prin obiectul de activitate si sfera de actiune a sucursalei. Inregistrarea filialei in cadrul Registrului Comertului se face printr-un capital social minim detinut prin termenii legali corespunzatori. Sucursala trebuie inregistrata si ea in cadrul Registrului Comertului dar nu exista prevederi in privinta capitalului minim societatea mama fiind responsabila cu definirea patrimoniului.

Filiala este totodata datoare sa urmeze prevederile legale ale statului unde este individualizat sediul social prin opozitie cu sucursala care functioneaza dupa termenii legali proprii perimetrului in care este definita societatea mama. Pentru cazul filialei societatea de baza va stabili mereu infiintarea, modificarea si incetarea activitatii acestei entitati. Gestiunea este proprie pentru filiala dar societatea mama poate controla si verifica activitatile acesteia sub acest capitol. Sub aspectul fiscal sucursala detine un numar de inregistrare individual dar acest aspect are implicatii doar la stabilirea sediului fiscal. Aceasta observatie isi are utilitate pentru cazul intreprinderilor care isi deschid sucursala pe teritoriul romanesc.

Ai nevoie de mai multe informatii? Suna acum un profesionist 0771.422.385!

 
Galerie foto (1)
[Image #1]
 
certificatul fiscal  |  intreprindere individuala  |  litigii comerciale   |  osim   |  Act aditional  |  Acte constitutive  |  Acte firma  |  Acte societati comerciale  |  Activitate principala  |  Activitatea de lichidare  |  Activitatea societatii   |  Activitati conexe  |  Activitati contabilitate  |  Actul constitutiv al societatii  |  Administrare baza date  |  Administrare firme  |  Administrare societati comerciale  |  Administrator judiciar,lichidator   |  Administratorul judiciar  |  Asistenta fiscala  |  Asistenta juridica  |  Asistenta juridica si consultanta  |  Asistenta legala  |  Asociatii si fundatii  |  Autoritati sanatate publica judetene  |  Autorizatii functionare  |  Avocati juristi  |  Calcul salarii contabilitate  |  Capital social  |  Certificat fiscal   |  Certificat fiscal administratia financiara  |  Certificate constatatoare  |  Certificate constatatoare registrul comertului  |  Cod caen  |  Consiliul concurentei inspectoratele teritoriale  |  Consultanta calitate  |  Consultanta baza date  |  Consultanta comerciala  |  Consultanta contabila  |  Consultanta contracte comerciale  |  Consultanta financiara  |  Consultanta fiscala  |  Consultanta insolventa firme  |  Consultanta juridica  |  Consultanta societati comerciale  |  Consultanta, asistenta juridica  |  Contabilitate gestiune  |  Contractelor de munca  |  Contractelor de tranzactie   |  Contractul de vanzare cumparare  |  Copii acte   |  Creditorii debitorului   |  Cursuri igiena  |  Depunerea actelor registrul comertului  |  Detectiv verificare personal  |  Dizolvare firma  |  Dizolvarea si lichidarea de societati  |  Dizolvarea societatii  |  Dizolvarea unei societati  |  Dizolvarea, lichidarea  |  Dizolvarea, lichidarea si radierea  |  Documente financiare justificative  |  Documente justificative  |  Documente justificative contabile  |  Dreptul mediului  |  Durata societatii  |  Elaborarea balantei de verificare   |  Erori materiale  |  Evidenta contabila  |  Falimente societati comerciale  |  Falimentul societatii  |  Firma contabilitate  |  Firma schimbare certificat inregistrare  |  Firme infiintare  |  Frecventa de lucru  |  Furnizori de servicii   |  Fuziune prin absorbtie  |  Hotararea adunarii generale  |  Identitate firma  |  Ilfov notar  |  Incetarea contractelor de munca  |  Inchiriere imobil  |  Infiintare asociatie  |  Infiintare firme  |  Infiintare societate  |  Infiintare societate comerciala  |  Infiintare sucursale filiale  |  Infiintarea de firme,pfa  |  Infiintarea societatilor comerciale  |  Infiintari asociatii  |  Infiintari asociatii familiale  |  Infiintari firme  |  Infiintari fundatii  |  Infiintari intreprindere individuala  |  Infiintari intreprinderi familiale  |  Infiintari ong  |  Infiintari persoane fizice autorizate  |  Infiintari pfa  |  Infiintari societati  |  Infiintari societati comerciale  |  Infiintari srl  |  Informatii clienti  |  Inregistrare contabila  |  Inregistrare de societati comerciale   |  Inregistrare domenii  |  Inregistrare fiscala   |  Inregistrare mentiuni  |  Inregistrarea in contabilitate  |  Inregistrari marci osim  |  Insolventa debitorului  |  Intocmirea balantei de verificare lunara   |  Intocmirea jurnalelor  |  Intocmirea jurnalelor tva  |  þntocmirea registrului evidenta fiscala  |  þntocmirea registrului jurnal  |  Intreprinderi familiale  |  Judecatorul sindic   |  Lichidare firma  |  Lichidare judiciara  |  Lichidare societate  |  Lichidare voluntara  |  Lichidatorul judiciar  |  Litigii civile  |  Litigii civile si comerciale  |  Litigii comerciale  |  Medicina muncii  |  Medicina veterinara  |  Mentiuni la registrul comertului  |  Modificari societati comerciale  |  Notar ilfov  |  Notar imobil dobandire mostenire  |  Nu are sediul social  |  Numirea unui administrator judiciar  |  Obiectului de activitate al societatii   |  Oficiul registrului comertului  |  Onorariul firmei  |  Onorariului de plata  |  Ordonanta de urgenta nr  |  Organizarea activitatii societatii  |  Patrimoniului societatii   |  Persoana juridica   |  Persoane juridice straine  |  Procedura de insolventa   |  Procedura falimentului  |  Procedura insolventei  |  Procedurii falimentului  |  Propria personalitate  |  Protectia mediului  |  Protectia muncii  |  Protectia muncii cursuri  |  Radiere firma  |  Radierea din registrul comertului  |  Radierea societatii  |  Raportari contabile  |  Recodificare caen  |  Recodificare cod caen  |  Redactare acte   |  Redactare acte constitutive  |  Redactarea actului constitutiv  |  Registrul comertului  |  Registrul de evidenta a salariatilor  |  Registrul national evidenta testamentelor autentice  |  Reglementarile legii   |  Reorganizare judiciara  |  Reprezentantii legali  |  Reprezentare dreptul civil  |  Reprezentare dreptul muncii  |  Reprezentare dreptul penal  |  Reprezentare in litigii   |  Reprezentare instanta  |  Reprezentare litigii civile  |  Reprezentare litigii comerciale  |  Rezolvarea litigiilor  |  Sanatate publica  |  Schimbare certificat inregistrare  |  Schimbare sediu social  |  Schimbarea formei juridice societate  |  Sediul societatii comerciale  |  Sediul persoanei juridice  |  Sediul social  |  Servicii conexe  |  Servicii de evidenta contabila  |  Servicii de medicina muncii  |  Servicii suplimentare  |  Sfera juridica  |  Societate de consultanta  |  Societatea absorbanta  |  Societatea debitoare   |  Societatea insolventa   |  Societati in insolventa  |  Societati infiintari  |  Stingerea datoriilor  |  Straini stabilirea domiciliului romania  |  Supravegherea activitatii societatii   |  Suspendarea activitatii   |  Taxa judiciara timbru  |  Timbru fiscal  |  Transmiterea patrimoniului  |  Verificare contabilitate  |  Verificare informatii  |  Verificare personal  |  Zile lucratoare  | 
Inapoi la GHIDUL SERVICIILOR
Email: Parola:
 


 
Nume firma  
Nume site ~ www.ghidul.ro/  
  Exemplu: www.ghidul.ro/nume-firma  
Persoana de contact  
Telefon  
Email  
  * Toate campurile sunt obligatorii.  
In cel mai scurt timp veti fi contactat de catre redactie.