Oniciuc & Partners - Cabinet Avocatura Bucuresti Afisari: 153
Categorie: AFACERI >> Avocati, juristi Vizitatori: 84
Harta: Localizare pe harta Romaniei
-------------------------
Contact: Adresa
 
Bd. Octavian Goga , nr. 26, bl. V53C, sc. 1, ap. 2, interfon 2 , sector 3,
-------------------------
Phone: Telefon
  0752776498
-------------------------
Web: Internet
  email: camelia.oniciuc.av@gmail.com
  site: www.serbanlawyers.ro

 
Recuperare creante  
Detalii  

Noul cod de procedura civila prevede urmatoarele proceduri de recuperare a creantelor:

  • procedura ordonantei de plata
  • procedura cererii cu valoare redusa si
  • procedura de drept comun

Prin intermediul ORDONANTEI DE PLATA se pot recupera creantele certe, lichide si exigibile, procedura fiind  prevazuta  la art. 1013-1024 din Noul Cod de Procedura Civila. Procedura prealabila unui astfel de demers in instanta notificarea/somarea debitorului prin intermediul cabinetului de avocatura sau executor judecatoresc, prin scrisoare cu continut declarat si confirmare de primire punandu-i-se  in vedere ca are obligatia de a achita debitul in termen de 15 zile de la primirea somatiei.

Daca după aceste 15 zile debitorul nu a achitat debitul, creditorul este in drept sa introduca cererea de chemare in judecata la instanta de judecata.

Parcurgerea acestei proceduri prealabile anterior inaintării cererii la instanţă este obligatorie, iar neindeplinirea procedurii prealabile se sanctioneaza cu respingerea cererii ca inadmisibila.

Potrivit noului cod de procedură civilă, ordonanta de plata este executorie, chiar daca este atacata cu cerere in anulare si are autoritate de lucru judecat provizorie pana la solutionarea cererii in anulare. Impotriva orodonanţei de plată atat creditorul  cat si debitorul pot formula  cerere in anulare in termen de 10 zile de la comunicare. Cererea in anulare nu suspenda executarea, însă debitorul poate cere suspendarea hotărârii dacă va achita cauţiune al carei cuantum va fi fixat de instanta. In cazul în care, instanta investita admite, in tot sau in parte, cererea in anulare, aceasta va anula ordonanta, in tot sau, dupa caz, in parte, pronuntand o hotarare definitiva. PROCEDURA PRIVIND CERERILE CU VALOARE REDUSĂ,  prevăzută de dispoziţiile art. 1025-1032 Cod procedură civilă se aplică creanţelor care nu 10.000 de lei.

Astfel, in cadrul acestei proceduri creditorul va completa un formular pus la dispoziţie de Ministerul Justiţiei şi va cuprinde toate informaţiile necesare cu privire la litigiu. La finalul procesului instanta va pronunţa o hotărâre judecătorească care este executorie de drept. Hotararea este supusă apelului in termen de 30 de zile de la comunicare. La cererea debitorului instanta  poate suspenda executarea hotărârii numai  dacă se va achita o cauţiune de 10 % din valoarea contestata. Hotararea instantei de apel este definitiva. Cuantumul taxei de timbru pentru cele doua cereri este, pentru cererea de emitere a ordonantei de plata de 200 de lei, iar pentru cererile cu valoare redusa cuantumul taxei este de 50 de lei daca debitul solicitat este pana la suma de 2.000 lei si de 200 de lei daca debitul este peste 2000 lei si pana la 10.000 lei.

Avantajele acestor proceduri sunt: -taxa de timbru accesibila si fixa; -rapiditatea recuperarii creantei ca urmare a faptului ca aceste proceduri dureaza intre 1-3 luni; Dezavantaje: –  dacă apărările pe fond formulate de debitor presupun administrarea altor probe decat inscrisurile, iar acestea ar fi admisibile potrivit legii în procedura de drept comun, instanţa va respinge cererea de emitere a ordonanţei de plată, pronunţând tot o încheiere. În ambele situaţii, creditorul îşi va putea valorifica creanţa pe calea unei acţiuni de drept comun, încheierea astfel pronunţată neavând autoritate de lucru judecat.

PROCEDURA DE DREPT COMUN, reglementata de art. 194 din Codul de procedură civilă, prezintă atât avantaje, cât şi dezavantaje.

Referitor la dezavantaje, mentionam ca acţiunile şi cererile evaluabile în bani, introduse la instanţele judecătoreşti, se taxează conform art. 3 alin. 1 din OUG nr. 80/2013 privind taxele judiciare de timbru, taxele de timbru fiind în general destul de mari, în funcţie de suma de bani solicitată prin acţiunea introductivă de instanţă.

De asemenea, soluţionarea unei cauze în care a fost formulată o astfel de cerere pe dreptul comun poate să se întindă pe o perioadă îndelungată de timp, având în vedere, pe de o parte, gradul mare de încărcare al instanţelor de judecată şi, pe de altă parte, acordarea termenelor de judecată numeroase într-o astfel de cauză. Printre avantajele unei cereri pe dreptul comun, amintim posibilitatea creditorului, ca reclamant într-o astfel de cauză, să propună şi să administreze, pe lângă proba cu înscrisuri, şi alte probe (de exemplu: o expertiză tehnică de specialitate, interogatoriul debitorului etc), probe care au rolul de a-i “justifica” mai bine demersul judiciar.

FAZA EXECUTARII SILITE A DEBITORULUI

Dupa ce s-a obtinut hotararea judecatoreasca, procedura continua cu executarea silita a debitorului, executare silita care, potrivit legii, este de competenta executorului judecatoresc. Este faza in care puteti pune in executare titlurile executorii obtinute prin investirea hotararilor judecatoresti sau a altor acte cu putere executorie (bilet la ordin, cec, conventie incheiata la notar cu forta executorie etc.).

 
Galerie foto (1)
[Image #1]
 
contract de prestari servicii  |  litigii comerciale   |  modificare de denumire societate  |  Achizitii creante  |  Achizitii de societati   |  Act juridic  |  Acte aditionale  |  Acte aditionale modificare  |  Acte aditionale societati comerciale  |  Acte constitutive  |  Acte constitutive aditionale societati comerciale  |  Acte constitutive societati comerciale  |  Acte firma  |  Acte societati comerciale  |  Actele constitutive  |  Actelor constitutive  |  Actiuni comerciale  |  Actiuni in anulare   |  Actiuni in instanta  |  Activitatea societatii   |  Adoptii copii  |  Arbitraj comercial  |  Asistenta in implementare  |  Asistenta juridica  |  Asistenta juridica consultare reprezentare  |  Asistenta juridica infiintare societati comerciale  |  Asistenta juridica persoane fizice  |  Asistenta juridica si consultanta  |  Asistenta juridica si reprezentare  |  Asistenta la negocieri de contracte  |  Asistenta litigii comerciale  |  Asistenta negocieri  |  Asistenta psi  |  Asistenta si reprezentare juridica  |  Asociatii fundatii diverse  |  Asociatii si fundatii  |  Atestare acte  |  Autorizare persoane fizice  |  Autorizare punct lucru  |  Autorizare sediu social  |  Autorizari societati comerciale  |  Autorizatii functionare  |  Autorizatii mediu  |  Avocat societati comerciale  |  Avocati juristi  |  Capital social  |  Cerere executare silita  |  Cererea debitorului   |  Cereri de chemare in judecata   |  Cereri de suspendare  |  Certificat dobandirea cetateniei romane  |  Certificate atestare  |  Certificate constatatoare  |  Certificate constatatoare registrul comertului  |  Certificatul de nastere in original  |  Cesiune parti sociale  |  Cesiune parti sociale,actiuni  |  Cesiuni firme  |  Cesiuni societati comerciale  |  Cetatenia romana  |  Cod caen  |  Codul procedura civila  |  Companii de servicii profesionale si it  |  Comportament antisocial copii  |  Comunicarea actelor de procedura  |  Concilieri, asistenta la negocieri   |  Consultanta calitate  |  Consultanta vanzari  |  Consultanta calitate, mediu  |  Consultanta contracte cesiune  |  Consultanta contracte comerciale  |  Consultanta juridica avocat  |  Consultanta obtinere permise munca  |  Consultanta psi  |  Consultanta si reprezentare juridica  |  Consultanta societati comerciale  |  Consultanta taxe  |  Consultanta, asistenta juridica  |  Contencios administrativ  |  Contestatii executare silita  |  Contracte comodat  |  Contracte de baza  |  Contracte inchiriere  |  Contracte pentru sediu  |  Copii acte   |  Copii legalizate  |  Creante comerciale  |  Creante exigibile  |  Declaratii privind statutul civil persoanei  |  Diverse litigii   |  Divizari societati comerciale  |  Dizolvari societati  |  Dobandirea cetateniei romane  |  Domeniul juridic  |  Drept administrativ  |  Drept administrativ  |  Drept civil  |  Drept comercial  |  Drept contencios  |  Drept penal  |  Dreptul contencios administrativ  |  Dreptul muncii  |  Dreptul transporturilor  |  Efectuarea executarii silite  |  Executarea silita  |  Executor judecatoresc  |  Faza de judecata  |  Firma schimbare certificat inregistrare  |  Firme infiintare  |  Fostii cetateni romani  |  Fundatii diverse  |  Furnizori de servicii   |  Fuziuni si achizitii   |  Fuziuni si achizitii companii   |  Fuziuni societati comerciale  |  Gazduire mail  |  Hotarare judecatoreasca  |  Hotararea judecatoreasca  |  Inchiriere imobil  |  Infiintare firme  |  Infiintare societate  |  Infiintare societati comerciale, sucursale, filiale   |  Infiintare sucursale filiale  |  Infiintarea societatilor comerciale  |  Informatii clienti  |  Inregistrare de societati comerciale   |  Inregistrare emblema societate  |  Intreprinderi familiale  |  La cererea creditorului   |  La cererea debitorului   |  Legislatia in vigoare  |  Legislatia privind regimul strainilor  |  Legislatia romana  |  Legislatia romana in vigoare  |  Legislatia romaneasca   |  Lichidari de societati  |  Lichidari firme  |  Litigii comerciale  |  Litigii in contencios  |  Litigii in contencios administrativ   |  Majorari capital  |  Modificare acte constitutive societati  |  Modificare acte societati  |  Modificare de sediu  |  Modificare forma juridica   |  Modificarea actelor constitutive,  |  Modificarea actelor unei asociatii  |  Natura juridica  |  Negocieri contracte  |  Negocieri, concilieri  |  Notar imobil dobandire mostenire  |  Obiectului de activitate al societatii   |  Obtinere autorizare firme  |  Obtinere avize persoane fizice  |  Obtinere rezervare denumire societate  |  Obtinerea cetateniei  |  Parti sociale   |  Pastrarea cetateniei straine  |  Plata datoriilor societatii  |  Prelungire contracte de sediu  |  Procedura somatiei de plata  |  Procedura somatiei recuperari creante  |  Procedura stabilire cazuri malpraxis  |  Proceduri executare silita  |  Proceduri judecatoresti  |  Proceduri somatie plata  |  Protectia muncii  |  Protectia muncii, psi  |  Protectia persoane  |  Radieri puncte lucru  |  Radieri societati  |  Recodificare caen  |  Recodificare cod caen  |  Recuperare a creantelor   |  Recuperari creante  |  Redobandirea cetateniei romane  |  Regimul strainilor in romania  |  Registrul comertului  |  Regulament organizare functionare  |  Reprezentante comerciale  |  Reprezentare in fata instantelor   |  Reprezentare in fata instantelor de judecata   |  Reprezentare in litigii   |  Reprezentare juridica  |  Reprezentare juridica litigii munca  |  Reprezentare litigii comerciale  |  Reprezentare registrul comertului  |  Rezervare denumire societate  |  Rezolvarea problemelor   |  Schimbare sediu social  |  Schimbarea formei juridice societate  |  Sediu secundar al societatii   |  Sediul societatii comerciale  |  Sediul social  |  Servicii juridice  |  Societate de avocatura  |  Societate de consultanta  |  Somatii de plata  |  Somatii plata  |  Stabilirea domiciliului in romania  |  Straini stabilirea domiciliului romania  |  Strategie si planificare  |  Sucursale, filiale, reprezentante  |  Taxa judiciara timbru  |  Taxe si onorarii   |  Taxele de timbru  |  Titluri executorii  |  Vanzari de actiuni si parti sociale  |  Vw eos   | 
Inapoi la GHIDUL SERVICIILOR
Email: Parola:
 


 
Nume firma  
Nume site ~ www.ghidul.ro/  
  Exemplu: www.ghidul.ro/nume-firma  
Persoana de contact  
Telefon  
Email  
  * Toate campurile sunt obligatorii.  
In cel mai scurt timp veti fi contactat de catre redactie.