FORMARE ABA: -Cunoasterea principiilor de Terapie Cognitiv Comportamentala Aplicata, la copiii cu TSA,ADHD, retard in comunicare, tulburari de comportament; –Cunoasterea principiilor sistemului de comunicare PECS la copiii cu TSA ; -Experienta in interventia terapeutica individualizata in vederea dezvoltarii pe aria senzoriala si neuromotor a copiilor cu TSA; -Experienta in terapia logopedica a copiilor cu autism si deficienta de auz; -Experienta in terapie ocupationala aplicata copiilor cu TSA , deficiente senzoriale, deficienta de intelect si polihandicap; -Interventii terapeutice in construirea programelor de joaca, socializare si loisir a copiilor cu deficiente, bazate pe principiile dezvoltarii compensatorii; -Cunoasterea principiilor „zonelor” dezvoltarii-actuala si proxima si specificul acestora la copiii cu deficiente; -Cunoasterea orientarilor actuale in evaluarea complexa a dezvoltarii copiilor cu deficiente; -Cunoasterea dezvoltarii psihice si invatarii la copilul cu deficiente; -Cunosterea demersurile psihodiagnostice si specificul prognozei in psihopedagogia speciala; -Cunoasterea metodologiei recuperativ-corectiva in deficientele asociate; Responsabilitati si Realizari – Evalurea copiilor, definirea scopului si obiectivelor terapiei - Coordonarea echipei (parinti, terapeuti, educator)
- Implementarea planurilor de interventie personalizata in plan cognitiv, social, comportamental, limbaj (verbal-prin metode logopedice si non verbal- metoda PECS) si joc (paralel, independent, simbolic, de rol)
- Terapie prin joc/miscare/teatru/muzica/pictura/modelaj
- Predarea si imbunatatirea relationarii atat in cadrul familial cat si social
- Asistarea copilului in mediul educational (gradinite si scoli) cat si interventia necesara pentru integrarea in grup
- Modificarea comportamentelor neadecvate la copii tipici/cu tulburari din spectrul autist (Asperger, Sindrom Hiperkinetic- ADHD)
Implementarea programelor de interventie terapeutica prin metoda ABA, la copii tipici cu probleme de comportament si la copii cu tulburari din spectrul autist Implementarea planurilor de interventie in plan cognitiv, social, comportamental, limbaj si shadow, |