-Castigarea increderii in furnizor, devenita o cerinta din ce in ce mai stringenta odata cu cresterea complexitatii produselor si a riscurilor asociate utilizarii acestora, a condus la aparitia standardelor ISO. -Primele principii si reguli în acest sens au fost enuntate în domeniul militar, dezvoltat de NATO si domeniul centralelor termo-electrice, iar mai tarziu in cadrul unitatilor din energetica nucleara. Pachetul de norme s-a dezvoltat repede ajungand sa fie standardizat la nivel international prin familia ISO 9000, inlesnind pe aceasta cale promovarea increderii atat de necesare globalizarii comertului, economiei, cat si a securitatii utilizarii acestor produse. -ISO 9001:2000 poate constitui fundamentul pentru abordarea integrata si a altor sisteme de management: de mediu (ISO 14001), sanatate si securitatea muncii (OHSAS 18001), siguranta alimentului (HACCP), responsabilitate sociala (SA 8000), pentru demonstrarea competentei laboratoarelor de incercari si etalonari (ISO CEI 17025). -Cui se adreseaza? Tuturor companiilor ce doresc sa-si imbunatateasca performanta si competitivitatea pe piata nationala si internationala. -Cel mai important beneficiu al implementarii si certificarii ISO 9001 este:
- de ordin intern - se asigura aplicarea sistemului de management al calitatii in mod permanent. - de ordin extern (cresterea increderii clientilor, imbunatatirea imaginii, imbunatatirea pozitiei pe piata, identificarea unor instrumente eficiente de marketing, etc.). |