DIRECTIA DE SANATATE PUBLICA A MUNICIPIULUI BUCURESTI Afisari: 8311
Categorie: SERVICII PUBLICE >> Ministere si institutii de interes public Vizitatori: 4318
Harta: Localizare pe harta Romaniei
-------------------------
Contact: Adresa
 
Str. Avrig, Nr. 72-74, Sector 2, Bucuresti
-------------------------
Phone: Telefon
  0212527978; 0212523216 ; 0212525520
-------------------------
Web: Internet
  email: dspb@dspb.ro
  site: www.dspb.ro

 
Ordinul 1343 din 6 noiembrie 2006  
Detalii  

Ordinul 1343 din 6 noiembrie 2006 (Ordinul 1343/2006) pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a comisiei de monitorizare si competenta profesionala pentru cazurile de malpraxis

 

Publicat in Monitorul Oficial 970 din 5 decembrie 2006 (M. Of. 970/2006)

 

Avand in vedere prevederile art. 668 alin. (3) din Legea nr. 95/2006 privind reforma indomeniul sanatatii, cu modificarile ulterioare,in temeiul Hotararii Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii Publice,vazand Referatul de aprobare al Secretariatului de Stat pentru Relatia cu Parlamentul si Sindicatele nr. E.N./6.282 din 6 noiembrie 2006,ministrul sanatatii publice emite urmatorul ordin:

Art. 1. - Se aproba Regulamentul de organizare si functionare a comisiei de monitorizare si competenta profesionala pentru cazurile de malpraxis, prevazut in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.

Art. 2. - Comisia de monitorizare si competenta profesionala pentru cazurile de malpraxis va duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 3. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.Ministrul sanatatii publice,Gheorghe Eugen NicolaescuBucuresti, 6 noiembrie 2006.Nr. 1.343.

Regulamentul din 6 noiembrie 2006 (Regulamentul din 2006)de organizare si functionare a comisiei de monitorizare si competenta profesionala pentru cazurile de malpraxis

 

CAPITOLUL I

Componenta comisiei

Art. 1. - Comisia de monitorizare si competenta profesionala pentru cazurile de malpraxis, denumita in continuare comisie, se constituie in conformitate cu dispozitiile art. 668 din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, cu modificarile ulterioare.

Art. 2. - Comisia functioneaza la nivelul autoritatilor de sanatate publica judetene si amunicipiului Bucuresti.

 

Art. 3. - Comisia este alcatuita din 13 membri, dupa cum urmeaza:

a) 2 reprezentanti ai autoritatilor de sanatate publica judetene sau a municipiului Bucuresti, dupa caz, dintre care unul este, obligatoriu, directorul adjunct al autoritatii desanatate publica respective, numiti prin decizie a conducatorului acestor institutii;

b) 2 reprezentanti ai casei judetene de asigurari de sanatate sau a municipiului Bucuresti, dupa caz, numiti prin decizie a presedintelui-director general al caseirespective;

c) 2 reprezentanti ai colegiului judetean al medicilor, numiti prin decizie a presedintelui institutiei respective;

d) 2 reprezentanti ai colegiului judetean al medicilor dentisti, numiti prin decizie a presedintelui institutiei respective;

e) 2 reprezentanti ai colegiului judetean al farmacistilor, numiti prin deciziea presedintelui institutiei respective;

f) 2 reprezentanti ai ordinului judetean al asistentilor si moaselor din Romania, numiti prin deciziea presedintelui institutiei respective;

g) un expert medico-legal, numit prin decizie a conducatorului institutiei din care face parte.

 

Art. 4. - Durata mandatului de membru al comisiei este de 4 ani, fiecare membru al comisiei putand fi reinvestit, la propunerea institutiei din care face parte.

 

Art. 5. -

(1) In cazul imposibilitatii definitive de exercitare a mandatului de catre unul dintre membri, institutia care l-a numit va desemna inlocuitorul acestuia pentru durata restanta a mandatului.

(2) Se considera imposibilitate definitiva de exercitare a mandatului orice imprejurare care creeaza o indisponibilizare cu o durata de 90 de zile consecutive.

 

Art. 6. - Membrii comisiei trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

a) sa fie cetateni romani cu domiciliul in Romania;

b) sa aiba o buna reputatie si pregatire profesionala;

c) sa aiba cel putin 5 ani vechime in domeniul sau de activitate;

d) sa nu fi savarsit in exercitarea profesiei un act de malpraxis stabilit printr-o hotarare judecatoreasca definitiva;

e) sa nu aiba cazier judiciar.

 

Art. 7. - Calitatea de membru al comisiei inceteaza in urmatoarele situatii:

a) la expirarea termenului pentru care a fost numit;

b) prin demisie;

c) prin revocare de catre institutia/organismul profesional care l-a desemnat;

d) prin inlocuire, in conditiile art.

 

5.CAPITOLUL II

Incompatibilitati

Art. 8. -

(1) Fiecare membru al comisiei este obligat sa declare daca are vreo legatura directa sauindirecta, familiala, personala, profesionala ori financiara, cu vreuna dintre persoanelefizice sau juridice implicate in cazul supus cercetarii.

(2) Daca vreun membru al comisiei se afla in una dintre situatiile prevazute la alin. (1),acesta completeaza o declaratie de abtinere pentru conflict de interese in cauza si nupoate participa la sedintele comisiei ocazionate de cercetarea cazului respectiv.

(3) Dispozitiile alin. (1) si (2) se aplica in mod corespunzator si expertului sau grupuluide experti desemnat.CAPITOLUL IIIConducerea comisiei

 

Art. 9. -

(1) Comisia este condusa de directorul adjunct al autoritatii de sanatate publica judetene,respectiv a municipiului Bucuresti, care are calitatea de presedinte al acesteia.

(2) Membrii comisiei isi desemneaza, prin vot, 2 vicepresedinti care asigura impreunacu presedintele conducerea activitatii comisiei.

(3) Presedintele este reprezentantul de drept al comisiei.

(4) In cazul imposibilitatii temporare de exercitare a prerogativelor presedintelui,reprezentarea comisiei revine unuia dintre vicepresedintii acesteia, desemnat depresedinte.

(5) Daca atat presedintele, cat si vicepresedintii se afla in imposibilitate de exercitare aprerogativelor, reprezentarea comisiei va fi asigurata de decanul de varsta dintre ceilaltimembri ai comisiei.

 

CAPITOLUL IV

Atributiile comisiei

Art. 10. - Comisia are urmatoarele atributii principale:

a) desemneaza, prin tragere la sorti, din lista judeteana a expertilor, un grup de expertisau un expert, in functie de complexitatea cazului, insarcinat cu efectuarea unui raportasupra cazului;

b) repartizeaza dosarele cuprinzand documentatia cazurilor cercetate expertilordesemnati, spre analiza si evaluare, in vederea efectuarii raportului asupra cazurilorrespective;

c) daca dosarul nu contine toate documentele necesare in vederea elucidarii cazului expertizat, solicita institutiilor abilitate, precum si persoanei care a sesizat comisia prezentarea de documente si de informatii suplimentare referitoare la cazul respectiv;

d) primeste de la expertii desemnati, in termenul legal, rapoartele cazurilor expertizate;

e) pune la dispozitia partilor interesate, la solicitarea scrisa a acestora, o copie araportului expertilor si a documentelor medicale care au stat la baza acestuia;

f) verifica, inainte de a da curs sesizarii, calitatea persoanei care a sesizat comisia, pebaza urmatoarelor documente:-actul de identitate al persoanei care a facut sesizarea, atunci cand aceasta persoana esteaceeasi cu persoana considerata victima cazului de malpraxis invocat;-documentul din care rezulta dreptul de reprezentare al persoanei care se consideravictima unui act de malpraxis, atunci cand sesizarea este adresata prin reprezentantullegal al acesteia;-documente legale din care reiese calitatea de succesor al persoanei decedate ca urmarea unui act de malpraxis imputabil unei activitati de preventie, diagnostic si tratament;

g) emite dispozitii privind prezentarea de documente, situatii, informatii si audierisolicitate si considerate necesare de catre expertii desemnati, pe parcursul cercetariicazului supus expertizarii;

h) stabileste, prin decizie adoptata in maximum 3 luni de la data sesizarii, daca in cauzaa fost sau nu o situatie de malpraxis;

i) comunica decizia, in termen de 5 zile calendaristice de la data adoptarii, tuturorpersoanelor implicate, inclusiv asiguratorului;

j) intocmeste un raport anual detaliat pe care il prezinta Ministerului Sanatatii Publicepana la data de 1 februarie a anului urmator celui pentru care se intocmeste acest raport;

k) tine evidenta tuturor sesizarilor adresate comisiei si monitorizeaza cazurile demalpraxis stabilite prin deciziile adoptate;

l) raspunde de respectarea reglementarilor in vigoare cu privire la asigurareaconfidentialitatii asupra tuturor informatiilor care au legatura cu cazurile deduse judecatii;

m) alte atributii prevazute de legislatia in vigoare.

 

CAPITOLUL V

Activitatea comisiei

Art. 11.

- Comisia se intruneste in sedinta la solicitarea presedintelui, in termen demaximum 3 zile lucratoare de la data inregistrarii sesizarii adresate acesteia.

Art. 12. - Sedintele comisiei sunt conduse de catre presedinte, iar in lipsa acestuia, decatre cei indreptatiti potrivit dispozitiilor prezentului regulament.

Art. 13. -

(1) Cvorumul necesar pentru a lua hotarari valide este de cel putin trei patrimi dinnumarul membrilor comisiei, iar hotararile se adopta cu votul a jumatate plus unu dinnumarul membrilor prezenti.

(2) In caz de egalitate de voturi, votul presedintelui sau, in absenta acestuia, cel alinlocuitorului de drept care conduce sedinta comisiei este decisiv.

(3) In situatia in care nu este intrunit cvorumul necesar prevazut la alin. (1), sedinta seamana pentru 7 zile calendaristice.

(4) Hotararea adoptata este obligatorie pentru toti membrii comisiei, membrii care auvotat impotriva si cei absenti putandu-si consemna opinia separata in procesul-verbal alsedintei respective.(

5) Membrii comisiei isi exercita mandatul potrivit legii. Ei raspund pentru activitatealor in mod solidar, cu exceptia situatiei in care au votat impotriva unei hotarari si auconsemnat opinia separata in procesul-verbal.

 

Art. 14. - Comisia are stampila proprie, iar actele acesteia sunt semnate numai depresedinte.

 

Art. 15. - Sediul comisiei este la autoritatea de sanatate publica judeteana, respectiv amunicipiului Bucuresti.

 

Art. 16. -

(1) Cheltuielile ocazionate de prezenta la lucrari a membrilor comisiei se suporta defiecare institutie care are reprezentanti desemnati, acestia fiind considerati in deplasare ininteres de serviciu.

(2) Celelalte cheltuieli de functionare, respectiv pentru rechizite, posta etc., se suporta deautoritatea de sanatate publica in care isi are sediul comisia.

 

Art. 17. - Pentru fiecare sedinta a comisiei se intocmeste cate un proces-verbal care estesemnat de catre toti membrii prezenti ai comisiei.

 

Art. 18. -

(1) Dupa primirea sesizarii, comisia verifica daca autorul acesteia are calitatea prevazutade lege, pe baza documentelor mentionate la art. 10 lit. f).

(2) Daca in urma analizei documentelor mentionate la art. 10 lit. f) se constata casesizarea nu a fost facuta de catre persoanele indreptatite, potrivit dispozitiilor legale invigoare, comisia respinge sesizarea ca fiind nefondata si claseaza cazul, comunicandpersoanei care a facut sesizarea decizia adopata.

(3) In cazul in care comisia constata implinirea termenului de prescriptie prevazut laart. 677 din Legea nr. 95/2006, cu modificarile ulterioare, comisia claseaza cazul.

 

Art. 19.

- Dupa primirea raportului asupra cazului, intocmit de expertul sau grupul deexperti desemnat, comisia analizeaza documentul inaintat si stabileste, prin decizie, intermen de maximum 5 zile lucratoare de la data primirii lui, daca in cauza a fost sau nuun caz de malpraxis.

 

Art. 20.

- Decizia se comunica tuturor persoanelor implicate, inclusiv asiguratorului, intermen de 5 zile calendaristice.

 

Art. 21.

-(1) Comisia tine o evidenta stricta a sesizarilor primite, a documentatiei aferente fiecaruicaz expertizat, a proceselor-verbale intocmite in cadrul sedintelor comisiei, a deciziilorluate, precum si a altor documente depuse la comisie sau emise de aceasta.

(2) Documentele mentionate la alin. (1) se arhiveaza potrivit dispozitiilor legale invigoare.

 

Art. 22. - Pentru indeplinirea atributiilor legale, comisia adopta hotarari si emite decizii,sub semnatura presedintelui, cu respectarea dispozitiilor prezentului regulament.

 

CAPITOLUL VI

Confidentialitatea informatiilor

Art. 23. - Intreaga procedura de stabilire a cazurilor de malpraxis, pana in momentulsesizarii instantei, este confidentiala.

 

Art. 24. - Incalcarea confidentialitatii de catre membrii comisiei sau expertii desemnatide aceasta atrage sanctiuni profesionale si administrative, conform dispozitiilor legale.

 

CAPITOLUL VII

Modul de sesizare a comisiei

Art. 25. - Comisia poate fi sesizata de:a) persoana sau, dupa caz, reprezentantul legal al acesteia, care se considera victimaunui act de malpraxis savarsit in exercitarea unei activitati de preventie, diagnostic sitratament;b) succesorii persoanei decedate ca urmare a unui act de malpraxis imputabil uneiactivitati de preventie, diagnostic si tratament.

 

Art. 26. -

(1) Persoanele mentionate la art. 25 inainteaza comisiei o sesizare scrisa care trebuie sacuprinda, in mod obligatoriu, cel putin urmatoarele date:

a) numele si prenumele persoanei care face sesizarea;

b) calitatea persoanei care face sesizarea, in sensul prevazut la art. 25;

c) numele si prenumele persoanei care se considera victima unui caz de malpraxis (dacaeste diferita de persoana care face sesizarea);

d) numele si prenumele autorului actului de malpraxis sesizat, savarsit in exercitareaunei activitati de preventie, diagnostic si tratament;

e) data efectuarii actului de malpraxis sesizat;

f) descrierea faptei si a imprejurarilor acesteia;g) prejudiciul produs victimei actului de malpraxis sesizat.

 

Art. 27.

- La sesizarea intocmita cu respectarea cerintelor mentionate la alin.

(1),persoanele indreptatite sa sesizeze comisia cu privire la un act de malpraxis sunt obligatesa anexeze urmatoarele documente:

a) copii ale documentelor medicale in sustinerea afirmatiilor cuprinse in sesizareaadresata comisiei;

b) copii ale documentelor legale din care sa rezulte calitatea persoanei care a sesizatcomisia.

 

Art. 28.

- Sesizarile adresate comisiei, care nu respecta dispozitiile legale si aleprezentului regulament, sunt respinse ca fiind nefondate si se claseaza cazul,comunicandu-i-se persoanei care a facut sesizarea decizia adoptata, in termen de 5 zilecalendaristice de la data adoptarii acesteia.

 

CAPITOLUL VIII

Expertii

Art. 29.

- Comisia desemneaza, prin tragere la sorti, din lista judeteana a expertilor, ungrup de experti sau un expert, in functie de complexitatea cazului, insarcinat cuefectuarea unui raport asupra cazului.

 

Art. 30.

- Expertii prevazuti la art. 29 au acces la toate documentele medicale aferentecazului, a caror cercetare o considera necesara, si au dreptul de a audia si de a inregistradepozitiile tuturor persoanelor implicate.

 

Art. 31. - Expertii intocmesc, in termen de 30 de zile, un raport asupra cazului, pe careil inainteaza comisiei.

 

Art. 32. -

(1) Expertii desemnati pentru cercetarea cazului sunt obligati sa pastrezeconfidentialitatea asupra tuturor informatiilor care au legatura cu cazul respectiv, inconditiile legii.

(2) Incalcarea confidentialitatii de catre expertii desemnati atrage sanctiuni profesionalesi administrative, conform dispozitiilor legale in vigoare.

 

CAPITOLUL IX

Deciziile comisiei

Art. 33. - Comisia adopta o decizie asupra cazului, in maximum 3 luni de la datasesizarii.

 

Art. 34. - Comisia stabileste, prin decizie, daca in cauza a fost sau nu o situatie demalpraxis, avand in vedere, obligatoriu, cel putin urmatoarele criterii:

a) existenta unei fapte produse in exercitarea unei activitati de preventie, diagnostic sitratament;

b) fapta sa fie cauzatoare de prejudiciu patrimonial sau moral;

c) vinovatia faptuitorului;

d) raportul de cauzalitate dintre fapta si prejudiciu.

 

Art. 35.

- Decizia se comunica tuturor persoanelor implicate, inclusiv asiguratorului, intermen de 5 zile calendaristice, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire.

 

Art. 36. - In cazul in care asiguratorul sau oricare dintre partile implicate nu este deacord cu decizia comisiei, o poate contesta la instanta de judecata competenta, in termende 15 zile de la data comunicarii deciziei.

 

CAPITOLUL X

Dispozitii finale

 

Art. 37. - In termen de 5 zile calendaristice de la data intrarii in vigoare a prezentuluiregulament, institutiile implicate sunt obligate sa isi desemneze reprezentantii in vedereaconstituirii comisiilor de monitorizare si competenta profesionala pentru cazurile de malpraxis, la nivelul autoritatilor de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti

 

 
Galerie foto (1)
[Image #1]
 
Actele juridice intocmite   |  Afectiuni cronice respiratorii legionella  |  Analiza de caz  |  Analiza diagnostic   |  Analiza financiara  |  Apa toaleta  |  Asigurari malpraxis  |  Asigurari medicale  |  Asigurari sanatate  |  Asistenta juridica malpraxis  |  Autoritati sanatate publica judetene  |  Bacteria legionella epidemii  |  Bai apa  |  Baza de tratament  |  Boala grava   |  Boli cronice   |  Cazuri nosocomiale legionella  |  Cheltuielile de deplasare  |  Colegiului judetean al farmacistilor  |  Comisia monitorizare cazuri malpraxis  |  Competenta profesionala malpraxis  |  Confidentialitatea informatiilor  |  Confidentialitatea informatiilor   |  Control personal  |  Cresterea tensiunii arteriale  |  Depistarea   |  Diagnostic legionella  |  Directia sanatate publica municipiul bucuresti  |  Director autoritati sanatate publica  |  Dureri musculare  |  Efecte evenimente  |  Epidemii legioneloza  |  Evenimente familie  |  Expert medico legal malpraxis  |  Factori de risc  |  Flux continuu  |  Focare de infectie  |  Hotarare judecatoreasca  |  Hotararea judecatoreasca  |  Hoteluri din romania  |  Identitate produs  |  Infectia legionella  |  Infectii bacteriene   |  Infectii cutanate  |  Inlocuire dinti lipsa  |  Institutul national sanatate publica bucuresti  |  Insuficienta respiratorie  |  Investigatie antecedente comerciale  |  Legi organizare judecatoreasca  |  Legislatia in vigoare  |  Metoda de diagnostic   |  Ministere si institutii de interes public  |  Nivel facial   |  Nivelul apei  |  Persoana victima malpraxis  |  Pneumonie bacteria legionella  |  Procedura stabilire cazuri malpraxis  |  Raport caz malpraxis  |  Recomandari   |  Reforma in domeniul sanatatii  |  Reprezentare in relatia cu sindicatele  |  Reprezentare instanta  |  Respectarea reglementarilor legale  |  Rezervoare apa  |  Rezervoare stocare apa legionella  |  Risc infectia legionella  |  Risc infectie legionella  |  Robinete apa  |  Sanatate publica  |  Scaderea tensiunii   |  Scaderea tensiunii arteriale  |  Sectorul privat  |  Sectorul public   |  Sedintele de judecata  |  Sediul persoanei juridice  |  Semnatura personala  |  Sesizarea instantei   |  Sesizari malpraxis  |  Sistem nervos periferic  |  Sisteme sanatate  |  Sistemul cardiovascular   |  Sistemul nervos  |  Soc anafilactic  |  Temperatura apei   |  Temperatura apei de la dus  |  Teste laborator legionella  |  Teste sanatate  |  Tipuri de manifestari   |  Transpiratie locala  |  Zile calendaristice  |  Zile lucratoare  | 
Inapoi la GHIDUL SERVICIILOR
Email: Parola:
 


 
Nume firma  
Nume site ~ www.ghidul.ro/  
  Exemplu: www.ghidul.ro/nume-firma  
Persoana de contact  
Telefon  
Email  
  * Toate campurile sunt obligatorii.  
In cel mai scurt timp veti fi contactat de catre redactie.