COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURARILOR Afisari: 24259
Categorie: SERVICII PUBLICE >> Ministere si institutii de interes public Vizitatori: 9321
Harta: Localizare pe harta Romaniei
-------------------------
Contact: Adresa
 
Splaiul Independentei, nr. 15, sector 5,
-------------------------
Phone: Telefon
  0800825627
-------------------------
Web: Internet
  email: office@csa-isc.ro
  site: csa-isc.ro

 
Dreptul la informare  
Detalii  

Înainte de încheierea unui contract de asigurare, persoanele fizice care dețin calitatea de asigurat, potenţial asigurat, contractant sau potenţial contractant al asigurării au dreptul să primească un set minim de informații referitoare la condițiile contractuale și alte informații generale utile.

Acest drept este statutat de Ordinul CSA nr.23/2009 pentru punerea în aplicare a Normelor privind informaţiile pe care asigurătorii şi intermediarii în asigurări trebuie să le furnizeze clienţilor, precum şi alte elemente pe care trebuie să le cuprindă contractul de asigurare, completate prin Ordinul CSA nr.11/2010.

Comisia de Supraveghere a Asigurărilor impune astfel societăților de asigurare și intermediarilor în asigurări să fie transparenți și să furnizeze clienților persoane fizice o informare scrisă care să conțină:

  • informații generale despre asigurător/intermediar, procedurile de soluționare a eventualelor lititigii rezultate din executarea contractului, legea aplicabilă contractului de asigurare și existența Fondului de garantare;
  • informații despre contractul de asigurare, cum ar fi, de exemplu: definirea fiecărui eveniment asigurat și a indemnizației de asigurare în cazul producerii evenimentului asigurat, excluderile din asigurare, modalitățile de executare, suspendare sau încetare a contractului, modalitatea prin care se plătesc primele și termenele de plată a acestora, modalitățile și termenele de plată a indemnizațiilor de asigurare, a sumelor de răscumpărare și a sumelor asigurate, orice penalități impuse de contract în situația rezilierii contractului înainte de termen sau unilateral și altele.

Această informare trebuie făcută clar și exact, pe hârtie sau pe alt suport durabil, prin intermediul unuia sau mai multor documente, care să fie transmise clienților într-o modalitate care să confirme că aceştia au luat cunoştinţă despre conţinutul lor.

La solicitarea clienţilor, asigurătorii şi intermediarii în asigurări trebuie să le furnizeze clienţilor un exemplar al proiectului de contract şi al condiţiilor de asigurare.

În cazul asigurărilor de viață, asigurătorii și intermediarii în asigurări trebuie să includă în această informare scrisă și alte informații specifice contractului precum: indicarea valorii de răscumpărare totale, a sumelor asigurate reduse, precum și a nivelului până la care acestea sunt garantate pentru fiecare an de asigurare; o simulare a evoluției valorii contului, precum și a valorii de răscumpărare totale la sfârșitul fiecărui an de asigurare în cazul asigurărilor de viață și anuități legate de fonduri de investiții (plecând de la ipoteza că unitatea de cont se va menține la aceeași valoare pe toată durata derulării contractului) și alte informații specifice contractului de asigurare.

Mai mult decât atât, în cazul asigurărilor de viaţă, a asigurărilor de accidente şi boală, precum şi a asigurărilor de sănătate, obligația de a furniza clienților o informare scrisă se aplică și pe parcursul derulării contractului de asigurare. Astfel, normele emise de CSA prevăd obligația asigurătorilor de a furniza asiguraților sau contractanților asigurării informații periodice privind situația bonusurilor și a sumelor reprezentând participarea la profit, precum și de a retransmite toate informațiile legate de contractul de asigurare în situația în care condițiile contractuale sau legea aplicabilă acestuia se modifică.

Potrivit Ordinului CSA nr.11/2010, începând cu data de 20 septembrie 2011, asigurătorii au și alte obligații înainte încheierea unui contract de asigurare de viață, precum: 

  • să realizeze analiza nevoilor financiare ale clientului, pe baza căreia vor recomanda ulterior o soluție financiară acestuia. Această analiză se va face pe baza unui Formular de analiză a nevoilor clienților, care va fi întocmit în două exemplare și va fi semnat de ambele părți, un exemplar urmând a fi înmânat clientului; 
  • să prezinte clientului prospectul fondului de investiții în care vor fi investite primele de asigurare, în cazul în care asigurarea oferită este de tipul unit-linked; 
  • să prezinte clientului o proiecție (evoluție detaliată a contractului), în condițiile prevăzute de normele puse în aplicare prin Ordinul CSA nr.11/2010. Proiecția va fi întocmită, de asemenea, în două exemplare semnate de ambele părți, un exemplar pentru client și celălalt pentru asigurător.

Comisia de Supraveghere a Asigurărilor acordă o mare atenție nevoii de informare corectă a consumatorilor, drept pentru care modalitatea de respectare a acestor norme constituie un punct important în tematica de control urmărită de CSA în timpul controalelor on-site.

 
Galerie foto (1)
[Image #1]
 
litigii comerciale   |  Ace par  |  Acte normative  |  Activitatea de brokeraj  |  Agent asigurari  |  Analiza de caz  |  Aplica exterior  |  Aplice exterior  |  Asigurari auto  |  Asigurari casco  |  Asigurari rca  |  Autorizare persoane fizice  |  Avize persoane juridice  |  Broker asigurare  |  Broker leasing  |  Brokeraj asigurari  |  Brokeri de asigurare  |  Brokerilor de asigurare   |  Brokerilor de asigurare / reasigurare   |  Calitatea de administrator  |  Conform contractului  |  Constatare deces  |  Contract leasing  |  Contracte de baza  |  Contractul de asigurare  |  Controale periodice  |  Cursuri acreditate  |  Cursuri calificare  |  Cursuri calificare acreditate  |  Cursuri de formare profesionala  |  Cursuri deschise management  |  Cursuri formare profesionala  |  Cursuri individuale  |  Cursuri management financiar  |  Cursuri management proiect  |  Cursuri perfectionare  |  Cursuri persoane juridice  |  Cursuri prezentare tv  |  Cursuri specializare  |  Datele de identificare   |  Deplasarea   |  Domeniul resurselor umane  |  Drept bancar  |  Drept financiar   |  Evaluari daune  |  Evolutia pietei  |  Fonduri financiare  |  Formare profesionala  |  Furnizori pensii private  |  Institutie publica interes national  |  Institutii de interes public  |  Investigatii supraveghere persoane   |  Investigatii persoane  |  Investigatii si supraveghere persoane  |  Leasing auto  |  Legislatia muncii  |  Lichidare societate  |  Lichidari daune  |  Litigii comerciale  |  Litigii de munca   |  Litigii munca  |  Management calitate  |  Management financiar  |  Management financiar cursuri  |  Management general  |  Management operational  |  Management programe  |  Management proiect  |  Management proiect cursuri  |  Managementul documentelor  |  Managementul proiectelor it  |  Managementul riscurilor  |  Materiale acoperire  |  Membru superior  |  Ministere si institutii de interes public  |  Normele europene in vigoare  |  Nu are sediul social  |  Organizatii , institutii publice  |  Pensii private  |  Persoanelor fizice si juridice  |  Plan afaceri  |  Polita de asigurare  |  Prima de asigurare  |  Primele de asigurare  |  Programe formare profesionala  |  Programe de formare   |  Proiect management  |  Proiecte europene  |  Protectia datelor   |  Protectia persoane  |  Registrul national evidenta testamentelor autentice  |  Relatii comerciale internationale  |  Relatii media  |  Risc financiar  |  Roi dinate   |  Sediul social  |  Servicii suplimentare  |  Sistemul de management  |  Situatii financiare  |  Situatiilor financiare  |  Solutionarea litigiilor de munca  |  State membre ale uniunii europene   |  State membre ue  |  Supraveghere persoane  |  Supraveghere prudentiala  |  Tematica cursurilor  | 
Inapoi la GHIDUL SERVICIILOR
Email: Parola:
 


 
Nume firma  
Nume site ~ www.ghidul.ro/  
  Exemplu: www.ghidul.ro/nume-firma  
Persoana de contact  
Telefon  
Email  
  * Toate campurile sunt obligatorii.  
In cel mai scurt timp veti fi contactat de catre redactie.