Incepand cu 1 ianuarie 2016, o data cu intrarea in vigoare a Noului Cod Fiscal, majoritatea intreprinzatorilor au hotarat inchiderea activitatii economice si reorientarea catre o alta forma juridica. Inchiderea firmei determina intreprinzatorul sa depuna o mentiune la Registrul Comertului. Pentru aceasta sunt obligatorii urmatoarele acte: - C.I. ( copie );
- Certificat inregistrare societate ( copie );
- Stampila firmei;
- Certificat in vederea anularii autorizatiei de functionare ( original );
- Taxe aferente Registrului Comertului.
Dosarul va mai cuprinde: - Hotararea A.G.A;
- Actul aditional la actul constitutiv;
- Delegatia;
- Cererea de inregistrare;
- Declaratia tip.
Dupa emiterea hotararii de la Registrul Comertului ( 5 – 10 zile lucratoare ), va trebui completata Declaratia 010 si depusa la ANAF. De retinut: Inchiderea firmei se va realiza intre 3 luni si 3 ani. In tot acest timp, contabilitatea se va tine la 3 luni iar firma nu va avea dreptul la nicio tranzactie. Se vor depune Declaratia 100 si Declaratia 300 ( dupa caz ). La randul nostru recomandam antreprenorilor ca in perioada de suspendare a firmei, inchiderea contului bancar al firmei. Societatea comerciala cu angajati, va anunta ITM ( Inspectoratul Teritorial de Munca ) printr-un act aditional, incetarea contractului de munca pe motivul inchiderii activitatii firmei. |