Consilierul privind cariera presteazã servicii administrative, de recrutare si pregãtire, de analizã a locurilor de muncã si orientare profesionalã. Oferã informatii si acordã consiliere celor interesati în domeniul ocupãrii alegerii carierei, instruirii si formãrii complementare. Consilierul de orientare profesionalã este specialistul a cãrui activitate se desfãsoarã în compartimentul de orientare si formare din cadrul organizatiei. Activitatea sa se caracterizeazã prin contact nemijlocit cu clientii. Consilierul de orientare profesionalã asistã clientii pentru a fi ajutati în luarea unor decizii cu urmãri asupra carierei. Aceste decizii pot sã se refere la alegerea unei profesii sau ocupatii, la parcurgerea unor cursuri de calificare, recalificare, perfectionare, la schimbarea ocupatiei sau a locului de muncã. Consilierul de orientare profesionalã îi ajutã pe clienti sã se cunoascã mai bine pe ei însisi , sã–si constientizeze interesele profesionale si aptitudinile. În cazul în care este de formatie psihosociolog, la cerere sau când situatia o impune, efectueazã evaluarea din punct de vedere psihoaptitudinal a clientilor utilizând metode si instrumente specifice. Furnizeazã clientilor informatii în legãturã cu profesiile si ocupatiile, îi ajutã sã compare exigentele acestor profesii cu caracteristicile lor personale si cu nivelul lor de calificare, analizeazã împreunã cu clientii fiecare alternativã în parte si le evalueazã consecintele. Dupã ce clientul a optat pentru una dintre alternative, consilierul îl asistã la elaborarea unui plan de actiune si la punerea în practicã a acestuia. Competente dobandite: Comunicarea informaţiilor Iniţierea de discuţii Participarea la discuţii Identificarea problemelor clienţilor Alegerea metodelor de consiliere Stabilirea soluţiilor de rezolvare a problemelor clientului Identificarea surselor de informare Selecţia şi analiza informaţiilor Organizarea şi arhivarea Evaluarea nivelului de pregătire profesională Identificarea nevoilor de instruire Stabilirea metodelor de instruire Participarea la instruire Pregătirea şi întocmirea rapoartelor Instruirea clienţilor pentru automotivare Organizarea întâlnirilor de grup programate, întocmirea şi administrarea documentelor specifice Durata curs: 42 ore 14 de ore –teorie 28 de ore- practica Autorizatie |