Atelierele de dezvoltare personala se adreseaza copiilor cu varsta cuprinsa intre 2 si 12 ani (grupe diferentiate pe categorii de varsta). Fie ca vorbim despre copilaria timpurie sau perioada scolara, jocul si activitatile cu caracter ludic ocupa un loc important in vietile copiilor, in aceasta perioada atat de importanta in ceea ce priveste dezvoltarea lor. Este minunat atunci cand putem avea acces la informatii, prin intermediul unor activitati placute. Din acest motiv, am pregatit pentru copilul tau un Univers in care invatarea si achizitiile se intampla natural, tot procesul educational fiind decorat cu joc si voie buna. Ce este educatia non-formala? Educatia non-formala este una dintre cele mai noi abordari ale invatarii, activitatile fiind placute si distractive. Acest tip de educatie completeaza invatamantul formal, oferind copiilor un cadru favorabil dezvoltarii individuale, punandu-se accentul pe caracteristicile si aptitudinile fiecarui copil in parte. De ce educatia non-formala? Pentru ca ne cultiva, inainte de toate, dragul de a invata! Metoda abordata impleteste atent utilul cu placutul, facand informatia mai accesibila, in timp ce procesul invatarii devine distractiv. Un alt plus pe care il aduce educatia non-formala, este acela ca desi activitatile se desfasoara in cadrul unui grup, copiii sunt apreciati pentru caracteristicile si aptitudinile personale, individuale. In desfasurarea atelierelor folosim mijloace diverse, cum ar fi: - Joc de rol (fiecare sesiune va cuprinde o parte de joc de rol, pentru a-i ajuta pe copii sa socializeze, sa-si invinga timiditatea) - Experimente (servind drept suport tematicii abordate in sesiunile respective, facilitand procesul invatarii si exersand abilitatile urmarite prin implicarea copiilor in cadrul experimentelor practice) - Jocuri de masa/ de tabla/ carduri tematice (ce vizeaza dezvoltarea inteligentei logico-matematice, inteligentei emotionale si a creativitatii) - Fise de lucru (individuale si de grup) - Jocuri de constructie (cu reguli prestabilite, cu sau fara suport vizual) - Explicatia / Conversatia / Problematizarea - Materiale specifice activitatilor practice (acuarela, spuma colorata, plastelina, lut etc) - Exercitii si jocuri simbolice (stimularea creativitatii, a imaginatiei) etc... Prin intermediul jocului si a experientei directe, copiii isi vor exersa abilitatile logico-matematice, inteligenta verbal-lingvistica, inteligenta sociala, inteligenta vizual-spatiala, inteligenta corporal kinestezica si creativitatea. Atelierul cuprinde o serie de avantaje prin care puteti avea un feed-back concret: - Raport initial (dupa primele 4 ateliere) - Raport final de progres (la finalul modulului), ce va cuprinde o evaluare a functionarii cognitive, competentelor sociale si emotionale, autonomiei si abilitatilor motorii de care copilul dvs a dat dovada in cadrul atelierelor - Filmari (individuale si de grup) si poze surprinse in cadrul atelierelor - Raport de activitate (un raport verbal, la fiecare final de atelier ; doua rapoarte scrise, cuprinzand mai multe detalii/luna) in care vor fi prezentate temele abordate, obiectivele si modalitatile prin care acestea au fost atinse - Colaborare si comunicare permanenta cu trainerul nostru, pentru o evolutie pozitiva a copilului dvs. Organizarea grupelor: - Prichindei (2-3 ani) – 45 min
- Curiosi (4-6 ani) – 60 min
- Specialisti (7-9 ani) - 90 min
- Experti (10-12 ani) – 90 min
Profesoara alaturi de care cei mici vor invata prin joc este doamna Ingrid Tudoran: - Trainer educational - Psiholog - Terapeut in formare, Asociatia Romana de Psihoterapie Centrata pe Persoana - Absolvent Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea Bucuresti - Absolvent Facultatea de Sociologie si Asistenta Sociala, Universitatea Spiru Haret - Voluntar ONG – Fundatia “Trebuie!” Centrul de Zi pentru Copii |