Viziunea Scolii Germane Hermann Oberth este aceea ca finalitatea unui sistem educational are un impact esential asupra inovatiei si creativitatii unei societati în continua redefinire. De aceea, Scoala Germana Herman Oberth îsi asuma responsabilitatea de a contribui la schimbarile profunde viitoare din societate si a creat un sistem educational coerent, care sa implice elevul într-un proces de învatare relevant si bogat în semnificatii. HOS are o filozofie educationala pe care si-a conceput-o în beneficiul copilului real, axata pe principiul ca scoala trebuie sa fie un spatiu care sa faciliteze dezvoltarea pentru societatea în care va trai, caracterizata prin valorizarea competentelor înalte, a capacitatii de a comunica facil în limbi straine, mobilitate, multiculturalitate, adaptabilitate la o societate în continua schimbare si o reala capacitate de a lucra în echipa, empatici la o societate extrem de diversa. Misiunea echipei noastre HOK& HOS se concretizeaza prin urmatoarele tinte: - sa fim continuu elevi si sa ne dezvoltam acele competente care presupun adaptarea pedagogiei la dinamismul asteptarilor unei societati a viitorului;
- sa ne informam continuu si sa facem ca învatarea sa fie relevanta si sa aiba semnificatie pentru elev;
- sa încurajam stilurile diferite de învatare;
- sa sustinem creativitate si inovarea, în locul abordarilor în sabloane si a învatarii pasive;
- sa sustinem diversitatea opiniilor elevilor si pluralitatea optiunilor în dezvoltarea individuala;
- sa stimulam motivatia elevilor pe calea depasirii propriilor asteptari academice, în identificarea optiunilor si luarea deciziilor;
- sa îi implicam pe elevi în proiecte de responsabilitate sociala în mod constant si sa încurajam empatia fata de semeni
Din aceasta perspectiva, profilul elevului HOS se caracterizeaza prin: - entuziasm si curiozitate în învatare
- creativitate si încredere în sine
- independenta si spirit de echipa
- toleranta si sensibilitate la nevoile semenilor
Un copil este un univers bogat. HOK/HOS se angajeaza sa porneasca în procesul educational de la EL/EA si sa creeze un mediu care sa-i întareasca încrederea în sine, curiozitatea academica, preocuparea pentru studiul stiintelor. HOS urmareste ca fiecare viitor adult sa aiba o capacitate ridicata de adaptare la realitate. Pentru aceasta, în curriculumul la decizia scolii, dar si într-o maniera integrata, prin toate disciplinele de studiu, la nivelul învatamântului primar, gimnazial si liceal vor fi abordate elemente de interculturalitate, de educatie antreprenoriala si de cetatenie democratica. |