La nivel gimnazial, echipa HOS îsi propune sa exploreze opiniile elevilor, preocuparile acestora, în corelare cu prevederile curriculumului privind formarea competentelor în cadrul diferitelor discipline de studiu. Întregul proces didactic este îndreptat spre încurajarea elevilor de a fi creativi, de a întelege dinamica realitatii si de a se adapta acesteia. Perseverenta este o tinta importanta în activitatea noastra. Din acest motiv îi orientam pe elevi sa îsi asume învatarea, sa îsi descopere domeniile de interes si sa le aprofundeze pentru a obtine performante care sa îi motiveze în continuare. Credem ca fiecare elev îsi are propria „mina” de talent si energie. A scoate la iveala toate aceste resurse este misiunea pe care vrem sa o împlinim. De aceea: Largim domeniile de cunoastere dincolo de curriculum si sustinem explorarea lumii naturale, artistice, literare, stiintifice si tehnologice; - îi încurajam sa îsi clarifice opiniile formate, sa le comunice, sa le dezbata, sa le sustina argumentându-le si sa aprecieze diferentele dintre opiniile lor si ale celorlalti;
- îi sustinem sa manifeste în învatare o perspectiva personala care este mai larga si mai consistenta, motivata, asumându-si învatarea;
- modelam diferite tehnici de învatare si sisteme motivationale, astfel încât sa devina autonomi în cercetarea pe durata întregii vieti, constienti ca totul se schimba si au nevoie de noi adaptari la realitate;
- întarim comportamentul empatic prin implicarea în proiecte pentru ceilalti, deoarece consideram ca sensibilitatea fata de semeni dezvolta si împlineste o persoana;
- sustinem prin consilierea scolara trecerea de la o etapa la alta a dezvoltarii individuale.
Elevii sunt încurajati sa-si exprime punctele de vedere într-o varietate de forme (debate, proiecte individuale sau de echipa, reprezentare grafica, jocuri de rol etc.) si aceste puncte de vedere sunt evaluate drept contributii valoroase pentru experientele personale de învatare.Profesorii HOS considera ca procesul de învatare este un proces gradual, neliniar si afectiv si ca elevii progreseaza în ritmuri diferite. De aceea, metodologia HOS se adapteaza continuu pentru a maximiza sprijinul pentru nevoile individuale. Cursuri de astronomie, Cambridge, cursuri de scriere creative, TIC, cursuri de limba franceza, limba spaniola, cercul de matematica – performanta, cercul de româna si cercul de germana – performanta, cursuri de debate, pian etc. , toate acestea infuzeaza învatarea în baza curriculumui, contribuind la formarea competentelor transversale. |