Motto "Angajatorul are obligatia de a asigura securitatea si sanatatea lucratorilor în toate aspectele legate de munca. În cazul în care un angajator apeleaza la servicii externe, acesta nu este exonerat de responsabilitatile sale în acest domeniu. Obligatiile lucratorilor în domeniul securitatii si sanatatii în munca nu aduc atingere principiului responsabilitatii angajatorului". (Art. 6 din Legea nr. 319/2006 a securitatii si sanatatii în munca) - identificarea pericolelor şi evaluarea riscurilor pentru fiecare componenta a sistemului de muncă, (executant, sarcina de muncă, mijloace de muncă, echipamente de muncă şi mediul de muncă pe locuri de muncă/posturi de lucru) şi stabilirea masurilor tehnice, organizatorice şi sanitare specifice;
- elaborarea si actualizarea planului de prevenire si protecţie;
- elaborarea de instrucţiuni proprii pentru completarea si/sau aplicarea reglementarilor de securitate şi sănătate în muncă, ţinând seama de particularităţile activităţilor şi ale unităţii/întreprinderii, precum şi ale locurilor de muncă/ posturilor de lucru;
- stabilirea atribuţiilor si răspunderilor in domeniul securităţii si sănătăţii in muncă, ce revin lucrătorilor, corespunzător funcţiilor exercitate, care se consemnează în fisa postului, cu aprobarea angajatorului;
- elaborarea tematicii pentru toate fazele de instruire, stabilirea periodicităţii adecvate pentru fiecare loc de muncă, asigurarea informării şi instruirii lucrătorilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă şi verificarea cunoaşterii şi aplicării de către lucrători a informaţiilor primite;
- instruirea introductiv generala de securitatea muncii, precum şi testarea cunoştinţelor, completarea fiselor individuale de securitatea muncii;
- elaborarea programului de instruire-testare la nivelul întreprinderii şi/sau unităţii;
- stabilirea şi întocmirea evidentei zonelor cu risc ridicat şi specific prevăzute de lege;
- identificarea echipamentelor individuale de protecţie necesare pentru posturile de lucru din întreprindere si întocmirea necesarului de dotare a lucrătorilor cu echipament individual de protecţie, conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.048/2006 privind cerinţele minime de securitate si sănătate pentru utilizarea de către lucrători a echipamentelor individuale de protecţie la locul de muncă;
- informarea angajatorului, in scris, asupra deficientelor constatate în timpul controalelor efectuate la locul de munca si propunerea de masuri de prevenire si protecţie;
- elaborarea deciziilor interne de organizare a activităţii de securitate şi sănătate în muncă impuse de lege;
|