Un Centru de Evaluare consta intr-o evaluare standardizata a comportamentului bazandu-se pe mai multe evaluari ce pot include: simulari ale situatiilor legate de post, interviuri, si/sau teste psihologice. Simularile de situatii de la locul de munca sunt folosite pentru a evalua candidatii in ceea ce priveste comportamentul acestora in cele mai critice aspecte (sau competente necesare) ale postului.Este o procedura foarte recomandata pentru momentele cand este necesara identificarea talentului si potentialului in organizatie si pentru a crea premize pentru dezvoltarea oamenilor si planificarea succesiunii.Abilitatea de a identifica si de a dezvolta efectiv persoane capabile in cadrul unei companii, de a coopta candidatul potrivit din exterior care sa consolideze sau sa completeze o echipa de management si de a integra toti acesti factori intr-un concept solid de dezvoltare a managementului- acestea sunt cheile succesului. Beneficii:- Creste performanta in afaceri si se reduc costurile organizatiei prin analiza/ investigarea compatibiliatii angajatului cu postul, cu echipa, cu managerul si cu cultura organizationala; - Ofera managementului posibilitatea de a cunoaste aspectele motivationale ale fiecarui angajat si ale echipei si masoara reactia acestora fata de schimbare. - Scade fluctuatia de personal;- Se obtin informatii utile care sprija in procesul de a lua decizii cu privire la promovari;- Angajatii vor accepta obiectivitatea si acuratetea deciziilor de promovare cu mai multa usurinta si vor intelege mai bine cerintele postului; - Remodeleaza comportamentul individual in paralel cu schimbarile organizationale;- Ofera posibilitatea de a alcatui planuri individuale de cariera pentru angajati si identifica nevoile de training. |