PRIMARIA Alexandria - Oficiul Starii Civile Afisari: 6999
Categorie: GHIDUL NUNTII >> Oficii stare civila Vizitatori: 3646
Harta: Localizare pe harta Romaniei
-------------------------
Contact: Adresa
 
Str. Dunarii, nr. 129, Alexandria, judetul Teleorman
-------------------------
Phone: Telefon
  0247317732; 0247317733
-------------------------
Web: Internet
  email: primalex@alexandria.ro
  site: www.alexandria.ro

 
Stare civila, serviciul public  
Detalii  

ATRIBUTII PE LINIE DE STARE CIVILA

Art. 17 Pe linie de stare civil

ă, serviciul public comunitar are următoarele principale atribuţii:

a) întocme

şte, la cerere sau din oficiu - potrivit legii, acte de naştere, de căsătorie şi de deces şi eliberează certificate doveditoare;

b) înscrie men

Å£iuni, în condiÅ£iile legii ÅŸi ale metodologiilor, pe marginea actelor de stare civilă aflate în păstrare ÅŸi trimite comunicări de menÅ£iuni pentru înscriere în registre, exemplarul I sau II, după caz;

c) Pentru îndeplinirea întocmai a atribu

Å£iilor ÅŸi sarcinilor din competenţă, răspunde de aplicarea întocmai a dispoziÅ£iilor legale, a ordinelor ÅŸi instrucÅ£iunilor care reglementează activitatea pe linia regimului de stare civilă;

d) înregistreaz

ă toate cererile în registrele corespunzătoare fiecărei categorii de lucrări, în conformitate cu prevederile metodologiei de lucru;

e) R

ăspunde de corectitudinea datelor preluate din documentele primare ÅŸi înscrise în formulare;

f) Elibereaz

ă extrase de pe actele de stare civilă, la cererea autorităţilor, precum ÅŸi dovezi privind înregistrarea unui act de stare civilă, la cererea persoanelor fizice;

g) Trimite structurii informatice din cadru serviciului, pân

ă la data de 5 a lunii următoare înregistrării, comunicările nominale pentru născuÅ£ii vii, cetăţeni români, ori cu privire la modificările intervenite în statutul civil al persoanelor în vârsta de 0-14 ani, precum ÅŸi actele de identitate ale persoanelor decedate ori declaraÅ£iile din care rezultă că persoanele

decedate nu au avut acte de identitate;

h) Trimite centrelor militare, pân

ă la data de 5 a lunii următoare înregistrării decesului, livretul militar sau adeverinÅ£a de recrutare a persoanei supuse obligaÅ£iilor militare;

i) întocme

ÅŸte buletine statistice de naÅŸtere, de căsătorie ÅŸi de deces, în conformitate cu normele Institutului NaÅ£ional de Statistică pe care le trimite, trimite, lunar DirecÅ£iei JudeÅ£ene de Statistică;

j) Ia m

ăsuri de păstrare în condiÅ£ii corespunzătoare a registrelor ÅŸi certificatelor de stare civilă pentru a evita deteriorarea sau dispariÅ£ia acestora;

k) Atribuie codul numeric personal, pe baza listelor de coduri precalculate, pe care le arhiveaz

ă ÅŸi le păstrează în condiÅ£ii depline de securitate;

1) Propune anual, necesarul de registre, certificate de stare civil

ă, formulare, imprimate auxiliare ÅŸi cerneală specială, pentru anul următor, ÅŸi îl comunică serviciului public comunitar judeÅ£ean de evidenţă a persoanelor;

m) Se îngrije

ÅŸte de reconstituirea prin copiere a registrelor de stare civilă pierdute ori distruse parÅ£ial sau total - după exemplarul existent, certificând exactitatea datelor înscrise; 

 

 

 

 

n) Ia m

ăsuri de reconstituire sau întocmire ulterioară a actelor de stare civilă, în cazurile prevăzute de lege;

o) înainteaz

ă serviciului public comunitar judeÅ£ean de evidenţă a persoanelor, exemplarul II al registrelor de stare civilă, în termen de 30 de zile de Ia data când toate filele din registru au fost completate, după ce au fost operate toate menÅ£iunile din exemplarul I;

p) Sesizeaz

ă imediat serviciul judeÅ£ean de specialitate, în cazul dispariÅ£iei unor documente de stare civilă cu regim special; q) PrimeÅŸte cererile ÅŸi efectuează verificări cu privire la schimbarea numelui pe cale administrativă ÅŸi transcrierea certificatelor de stare civilă procurate din străinătate;

r) La solicitarea instan

Å£elor, efectuează verificări cu privire la anularea, completarea, rectificarea ori modificarea actelor de stare civilă, declararea dispariÅ£iei sau a morÅ£ii pe cale judecătorească ÅŸi înregistrarea tardivă a naÅŸterii;

s) Desf

ăşoară activităţi de primire, examinare, evidenţă şi rezolvare a petiţiilor cetăţenilor;

t) Asigur

ă colaborarea ÅŸi schimbul permanent de informaÅ£ii cu unităţile operative ale M.I.R.A., în scopul realizării operative ÅŸi de calitate a sarcinilor comune ce-i revin în temeiul legii;

u) Formuleaz

ă propuneri pentru îmbunătăţirea muncii, modificarea metodologiilor de lucru etc.;

v) întocme

ÅŸte situaÅ£iile statistice, sintezele ce conÅ£in activităţile desfăşurate lunar, trimestrial ÅŸi anual, în cadrul serviciului public local, precum ÅŸi procesele-verbale de scădere din gestiune;

w) R

ăspunde de activităţile de selecţionare, creare, folosire şi păstrare a arhivei;

x) Execut

ă acÅ£iuni ÅŸi controale cu personalul propriu sau în colaborare cu formaÅ£iunile de ordine publică, în unităţile sanitare ÅŸi de protecÅ£ie socială, în vederea depistării persoanelor a căror naÅŸtere nu a fost înregistrată în registrele de stare civilă ÅŸi a persoanelor cu identitate necunoscută;

y) Colaboreaz

ă cu formaţiunile de poliţie pentru identificarea unor cadavre şi persoane cu identitate necunoscută, precum şi a părinţilor copiilor abandonaţi

 
Galerie foto (1)
[Image #1]
 
Acte deces  |  Cerere reconstituire acte stare civila  |  Certificate deces  |  Copiere color  |  Permanent par  |  Reconstituirea actelor stare civila  |  Recrutare personal   |  Rectificarea actelor stare civila  |  Transcrierea certificatelor stare civila  |  Zile de naä¹âŸtere  | 
Inapoi la GHIDUL SERVICIILOR
Email: Parola:
 


 
Nume firma  
Nume site ~ www.ghidul.ro/  
  Exemplu: www.ghidul.ro/nume-firma  
Persoana de contact  
Telefon  
Email  
  * Toate campurile sunt obligatorii.  
In cel mai scurt timp veti fi contactat de catre redactie.