In Gradinita Daria procesul instructiv-educativ se desfasoara pe baza Curriculum-ului pentru invatamantul Prescolar aprobat prin O.M. nr.5233/ 01.09.2008. Toate activitatiile au ca baza proiecte anuale desfasurate in proiecte tematice, activitati integrate, proiecte de lectii care au ca finalitate evaluari continue, harti tematice, colaje si lucrari practice expuse in permanenta si prezentate individual parintilor. Categoriile de activitati de invatare prezente in Planul de invatamant preprimar sunt :Jocuri si activitati didactice alese,ALA, Activitati pe domenii de invatare/experientiale, ADE si Activitati de dezvoltare personala, ADP. Copiii odata ajunsi la gradinita, gasesc zone placute si interesante de explorat, numite centre sau arii de stimulare, unde intalnesc o multime de materiale pregatite, activitati care ii ajuta pe copii sa socializeze in mod progresiv si sa se initieze in cunoasterea lumii fizice si a mediului social. Dupa sosirea tuturor copiilor, are loc Intalnirea de dimineata cu reale valente socio-comportamentale, precum si comunicarea evenimentului zilei/stirea zilei. Urmeaza completarea calendarului naturii, conform timpului de afara si li se comunica Mesajul zilei, in stransa legatura cu tema sau proiectul stabilit pe zi/saptamana. Jocurile si activitatile didactice alese,nu se desfasoara frontal, ci pe grupuri mici, in perechi sau individual, copiii bucurandu-se de mobilitate si de libertatea de optiune. Alte activitati inserate in Curriculum sunt Rutinele, activitati reper, dupa care se deruleaza intreaga activitate a zilei si Tranzitiile, care constituie liantul dintre activitati, copilul trecand usor de la o activitate la alta, contribuind la integrarea continuturilor din ziua respectiva. Un spatiu amplu in gradinita il ocupa Activitatile pe domenii de invatare/experientiale,ADE, care sunt activitati integrate sau pe discipline, desfasurate cu copiii in cadrul unor proiecte planificate, in functie de temele mari propuse de Curriculum, precum si de nivelul de varsta , de nevoile si interesele copiilor din grupa. Continuturile acestora trebuie legate de realitatea inconjuratoare si de experienta copilului, combinandu-se contexte ale mai multor componente curriculare. |