Activitatile de prospectare reprezinta primul pas in accesarea pietelor externe. Orice demers intreprins in acest sens trebuie sa se bazeze pe o strategie elaborata anterior, bine documentata, care sa furnizeze pe cat posibil toate informatiile necesare luarii unei decizii de intrare pe piata. Din experienta noastra exista mai multe etape de angajament in ceea ce priveste abordarea pietelor externe si anume: Etapa premergatoare - Participarea la evenimentele CCIR si stabilirea de contacte prin intermediul Camerelor de Comert
- Stabilirea de legaturi prin intermediul Birourilor Comerciale ale Ambasadelor Romaniei in strainatate
- Solicitarea de informatii de la structurile guvernamentale din domeniu
Etapa studiului de piata -
- Vizitarea tarii / regiunii in care se doreste exportul
- Participarea la targuri si expozitii de profil in tara / regiunea respectiva in calitate de vizitator / expozant
- Consultarea cu structuri guvernamentale locale
- Identificarea de parteneri locali
- Studierea structurii de pret locale a produselor vizate si calcularea fezabilitatii exporturilor
Etapa decizionala -
-
- Luarea unei decizii cu privire la intrarea pe piata in baza informatiilor culese anterior
- Alegerea celei mai bune metode de intrare pe piata (exporturi directe, infiintare agentie, export catre distribuitor, etc)
- Adaptarea capacitatilor de productie la specificul local al pietii tinta
- Optimizarea proceselor de productie, logistica, management pentur atingerea standardelor de performanta impuse de catre piata tinta
Indiferent daca va aflati la inceput de drum sau ati parcurs deja o parte din procesele de mai sus, noi putem sa va ajutam sa finalizati operatiunea cu succes. Colectarea eficienta de informatii si luarea unei decizii in cunostinta de cauza poate insemna diferenta dintre reusita si esec. |