Comunicarea organizatiilor/companiilor cu sectorul public Activitatea pe care o desfasurati are legatura si cu sectorul public? Aflati ce trebuie facut pentru a avea o comunicare eficienta. Totul intr-un singur curs: ” Comunicarea organizatiilor/companiilor cu sectorul public” Cursul va va ajuta sa intelegeti modalitatea de functionare a autoritatilor/institutiilor publice in contextul legislatiei privind comunicarea (accesul la informatiile de interes public, activitatea de solutionare a petitiilor, transparenta decizionala). Cursul vine in intampinarea afacerii dumneavoastra/activitatii dumneavoastra si va ajuta sa intelegeti care este modalitatea legala de solutionare a unei probleme si care sunt caile legislative care va ajuta sa accesati informatii publice, sa obtineti documente publice necesare activitatii pe care o desfasurati, sa va implicati in deciziile administrative adoptate in domeniul dumneavoastra de interes etc. TEMATICA ABORDATA: - Aspecte generale privind comunicarea;
- Legile comunicarii in administratia publica (accesul la informatiile de interes public, activitatea de solutionare a petitiilor, transparenta decizionala;
- Proceduri administrative privind accesul la informatiile de interes public;
- Proceduri administrative privind solutionarea petitiilor;
- Proceduri administrative privind transparenta decizionala;
- Persoane cheie cu atributii in comunicare la nivel institutional (persoana responsabila cu liberul acces la informatiile de interes public, purtatorul de cuvant, persoana responsabila pentru relatia cu societatea civila, consilierul etic etc);
- Documente publice de baza care ofera informatiile necesare dezvoltarii afacerii dumneavoastra/activitatii dumneavoastra (raporte, buget, buletin informativ, minuta sedinta publica, PAAP, programe/proiecte/strategii, etc);
- Modalitati de contestare a deciziei administrative (reclamatia administrativa, sesizarea comisiei de disciplina, procedura in contencios administrativ);
- Fapte de coruptie in directa legatura cu legile comunicarii (abuzul in serviciu, darea de mita, luarea de mita, traficul de influenta etc).
ASPECTE PRACTICE ABORDATE: - Aspecte practice legate de comunicare (profilul comunicational al interlocutorului, decodificarea mesajelor, asertivitatea, agresivitatea, pasivitatea in comunicare etc);
- Modalitati de formulare a unei solicitari de informatii de interes public, a unei petitii sau a unei propuneri de modificare proiect de act normativ;
- Aspecte practice legate de circuitul solicitarii de informatiei de interes public/petitiei in institutia publica;
- Rolul e-PR in accesarea de documente publice/informatii publice;
- Analiza documentelor publice cu rol important in dezvoltarea afacerii dumneavoastra/activitatii dumneavoastra;
- Joc de rol privind expunerea la fapte de coruptie, prezentare ”Manualul de spaga”.
|