Consiliul National pentru Studierea Arhivelor Securitatii (CNSAS) Afisari: 20337
Categorie: SERVICII PUBLICE >> Ministere si institutii de interes public Vizitatori: 7255
Harta: Localizare pe harta Romaniei
-------------------------
Contact: Adresa
 
Str. Matei Basarab , nr. 55-57, sector 3,
-------------------------
Phone: Telefon
  0374189161; 0374189167; 0374189048
-------------------------
Web: Internet
  email: office@cnsas.ro
  site: www.cnsas.ro

 
Cine poate solicita accesul la dosar ?  
Detalii  

ACCESUL LA PROPRIUL DOSAR ÎNTOCMIT DE SECURITATE        

 

• De ce este important dreptul de acces la dosarul întocmit de fostele organe de Securitate?        

 

• Cine poate solicita accesul la dosar?        

 

• Ce trebuie să cuprindă cererea pentru accesul la propriul dosar:        

 

• Ce documente pot fi anexate la cerere?        

 

• Ce se poate solicita prin cerere?        

 

De ce este important dreptul de acces la propriul dosar întocmit de fostele organe de Securitate?        

– Îţi oferă posibilitatea elucidării propriului trecut sau al familiei tale.        

– Contribuie la deconspirarea structurilor şi acţiunilor Securităţii.        

– Este o lecţie de istorie şi de viaţă pentru generaţiile tinere.

 

Cine poate solicita accesul la dosar?        

– Orice cetăţean român.        

– Orice cetăţean străin care a avut cetăţenie română după 1945.        

– Orice cetăţean al unei ţări membre a NATO sau a UE care este:             

– Titularul dosarului .             

– Soţul supravieţuitor sau rudă până la gradul al IV-lea      inclusiv a persoanei decedate titulară de dosar ori moştenitorul     său testamentar.             

– Reprezentant al solicitantului, împuternicit cu procură     specială şi autentificată la notariat, dacă exercitarea dreptului de     acces la dosar nu se face personal.

 • Ce trebuie să cuprindă cererea pentru accesul la propriul dosar: 

Cererea pentru accesul la propriul dosar trebuie să cuprindă:        

– Numele şi prenumele petiţionarului.        

– Data şi locul naşterii.        

– Numele şi prenumele părinţilor.        

– Domiciliul actual.        

– Alte date de contact: număr de telefon, fax, adresă de e-mail.

 

Cererea pentru accesul la dosarul altei persoane trebuie să cuprindă:  

– Datele petiţionarului             

– Numele şi prenumele petiţionarului.             

– Data şi locul naşterii.             

– Numele şi prenumele părinţilor.             

– Domiciliul actual.             

– Alte date de contact: număr de telefon, fax, adresă de      e-mail.  

 

– Datele persoanei la dosarul căreia se solicită accesul             

– Numele şi prenumele persoanei la dosarul căreia se      solicită accesul.             

– Eventuale schimbări anterioare ale numelui.             

– Data şi locul naşterii.             

– Numele şi prenumele părinţilor.

 

La cerere se anexează următoarele documente, în copie simplă:  

– Pentru accesul la propriul dosar:        

– actul de identitate (buletin de identitate, carte de identitate, paşaport).        

– documentul care atestă cetăţenia (certificat de naştere sau alt act),    

  pentru cetăţenii străini care după 1945 au avut cetăţenie română.        

– procură specială şi autentificată la notariat, dacă petiţionarul    

  acţionează prin mandatar.  

 

Pentru acces la dosarul altei persoane:        

– act de identitate al solicitantului.        

– certificat de deces al persoanei la dosarul căreia se solicită accesul.        

– acte doveditoare ale rudeniei sau statutului de soţ supravieţuitor ori     

ale calităţii de moştenitor testamentar (certificate de naştere, certificate      de căsătorie, testament, certificate de deces, acte de identitate, alte      acte).        

– procură specială şi autentificată la notariat, dacă petiţionarul      îndreptăţit acţionează prin mandatar. Prin cerere se poate solicita:        

– Studierea dosarelor sau a oricăror materiale întocmite de organele de securitate în perioada 06.03.1945 – 22.12.1989;        

– Eliberarea unor copii certificate de pe înscrisuri aflate în aceste dosare sau în alte materiale, pe suport de hârtie sau electronic;        

– Stabilirea identităţi agenţilor de securitate şi a colaboratorilor care au contribuit cu informaţii la completarea respectivului dosar;        

– Verificarea calităţii de lucrător al Securităţii pentru ofiţerii sau subofiţerii care au contribuit la instrumentarea dosarului.

 
Galerie foto (3)
[Image #1] [Image #2] [Image #3]
 
Accesul la dosare  |  Acte deces  |  Acte identitate buletin pasaport  |  Certificat de mostenitor  |  Certificat de nastere  |  Certificat deces  |  Certificate deces  |  Certificate mostenitor  |  Cine private  |  Cod acces  |  Completarea datelor contact  |  Contencios administrativ  |  Copii acte   |  Dreptul familiei  |  Fonduri studii  |  Introducerea datelor  |  Libera circulatie date personal  |  Ministere si institutii de interes public  |  Mod de viata  |  Nastere certificate  |  Prelucrarea datelor caracter personal  |  Prelucrarea informatiilor  |  Procesarea documentelor  |  Protectia datelor   |  Protectia datelor caracter personal  |  Protectia persoane  |  Telefoane copii  |  Verificare informatii  | 
Inapoi la GHIDUL SERVICIILOR
Email: Parola:
 


 
Nume firma  
Nume site ~ www.ghidul.ro/  
  Exemplu: www.ghidul.ro/nume-firma  
Persoana de contact  
Telefon  
Email  
  * Toate campurile sunt obligatorii.  
In cel mai scurt timp veti fi contactat de catre redactie.