Este important ca studentii practicanti sa aiba pe langa o pregatire teoretica si una practica si ca cele doua sa fie integrate. Pentru asta studetii trebuie sa mearga in scoli sa observe si sa exerseze predarea. Pentru ca aceasta parte a pregatirii lor sa fie eficienta, e nevoie sa fie indrumati de mentori formati, alesi dintre cei mai experimentati profesori. Ei trebuie sa colaboreze cu metodicienii pentru a asigura o pregatire coerenta si consistenta a studentilor. Pentru asta mentorii trebuie sa stie si sa inteleaga cum sunt pregatiti studentii lor practicanti de catre metodicienii lor in vederea practicii pedagogice, iar metodicienii trebuie sa stie si sa inteleaga cum lucreaza mentorii cu practicantii lor in timpul practicii pedagogice. Mentoratul e o deprindere. Desi a fi un bun profesor este o conditie pentru a deveni un bun mentor, nu putem afirma ca un bun profesor va deveni automat un bun mentor. E important ca deprinderile de mentorat sa fie explorate, discutate si, mai ales, exersate si sa se reflecteze asupra lor. Si a fi metodician presupune deprinderi speciale care pot fi dezvoltate prin explorare,discutii,exersare si reflectie. Deprinderile necesare metodicianului vor fi si ele explorate in acest curs, ca si cele de mentorat Participanti Cele mai importante criterii, in selectia participantilor,trebuie sa fie: deschiderea catre nou, flexibilitatea, empatia si o mare dorinta de a se dezvolta atat profesional cat si in ordine personala. Incurajam atat participarea profesorilor si a metodicienilor la curs cat si a factorilor de decizie din educatie, pentru a stimula realizarea unui parteneriat puternic si eficient in vederea pregatirii studentilor pentru a deveni profesori. Participantii trebuiesa participe regulat si activ la ateliere. Va fi o experienta solicitanta, de grup, iar participarea si contributia fiecaruia va fi cruciala pentru asigurarea succesului cursului. Participarea la 80% din curs este minimum acceptat |