Evidenta contabila in partida simpla, aplicata pentru PFA-uri si II-uri, se deosebeste de evidenta contabila in partida dubla prin faptul ca nu se foloseste planul de conturi. Conturile sunt inlocuite de “tipurile de operatiuni”. Evidenta stocurilor, mijloacelor fixe, datoriilor si creantelor se tine la fel ca in cazul firmelor. Impozitul pe venit se calculeaza aplicand procentul in vigoare (16%) la diferenta dintre incasari si plati. Cheltuielile (platile) scazute din incasari trebuie sa respecte regulile de deductibilitate prevazute de codul fiscal. Daca la calculul impozitului avem in vedere sumele incasate efectiv si platite efectiv, in cazul TVA-ului, PFA-urile si II-urile respecta aceleasi reguli fiscale ca si firmele: tva-ul este colectat pe masura emiterii facturilor si dedus pe masura primirii facturilor. In ceea ce priveste declaratiile fiscale, pe langa declaratiile specifice contabilitatii in partida simpla, PFA-urile si II-urile trebuie sa intocmeasca si sa transmita in termenele legale declaratiile specifice neplatitorilor de tva sau platitorilor de tva, dupa caz |