Obtinerea unor autorizatii de constructie implica parcurgerea mai multor pasi si necesita colaborarea cu o serie de specialisti in constructii. Principalii specialisti pe care ii veti intalni in procesul de autorizare sunt: arhitectul, inginerul structurist, inginerii instalatori, verificatorii de proiecte, in unele cazuri expertii tehnici. 1. Documentatia pentru autorizarea executarii lucrarilor de constructii elaborata în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în temeiul si cu respectarea prevederilor documentatiilor de urbanism aprobate, potrivit legii, pe lânga cererea pentru emiterea autorizatiei de construire, inclusiv anexa, va contine, în mod obligatoriu, urmatoarele documente: a) certificatul de urbanism, în copie;* b) dovada titlului asupra imobilului, teren si/sau constructii, în copie legalizata, sau, dupa caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi si extrasul de carte funciara de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel; c) documentatia tehnica – D.T., în doua exemplare, dintre care un exemplar se arhiveaza la emitent si un exemplar vizat spre neschimbare se returneaza beneficiarului; d) avizele, acordurile si punctul de vedere/actul administrativ al autoritatii pentru protectia mediului competente, solicitate prin certificatul de urbanism, în copie; e) studiile de specialitate, nota tehnica justificativa sau raportul de expertiza tehnica pentru lucrari de interventie la constructii existente, raportul de audit energetic, raportul de expertiza a sistemelor tehnice, certificatul de performanta energetica a cladirii, pentru lucrari de interventie în vederea cresterii performantei energetice la cladiri si/sau pentru lucrari de renovare majora, precum si studiul privind posibilitatea montarii/utilizarii unor sisteme alternative de producere a energiei, în cazurile prevazute de legislatia privind performanta energetica a cladirilor si în masura în care prin auditul energetic al cladirii se stabileste ca acest lucru este posibil din punct de vedere tehnic, functional, economic si al mediului înconjurator, solicitate prin certificatul de urbanism, în conditiile legii, un exemplar; * Nota: Se pot emite autorizatii de construire si fara documentatii de amenajare a teritoriului si de urbanism aprobate, pentru: a) lucrari de modificare, de reparare, de protejare, de restaurare si de conservare a cladirilor de orice fel, cu conditia mentinerii aceleiasi functiuni, a suprafetei construite la sol si a volumetriei acestora; a1) lucrari de supraetajare a cladirilor cu înca un nivel, o singura data, în suprafata de maximum 20% din suprafata construita desfasurata a cladirilor, cu conditia situarii acestora în afara zonelor construite protejate sau a zonelor de protectie a monumentelor, dupa caz; a2) lucrari de extindere a cladirilor sociale, de învatamânt, de sanatate, de cultura si administrative apartinând domeniului public si privat al statului si unitatilor administrativ-teritoriale, daca extinderea se încadreaza în prevederile regulamentului local de urbanism aferent planului urbanistic general – PUG sau planului urbanistic zonal – PUZ, aprobat, în vigoare; a3) schimbarea folosintei constructiilor existente, daca noua folosinta corespunde prevederilor regulamentului local de urbanism aferent planului urbanistic general – PUG sau planului urbanistic zonal – PUZ, aprobat, în vigoare; b) lucrari de reparare privind cai de comunicatie, dotari tehnico-edilitare si altele asemenea, fara modificarea traseului si, dupa caz, a functionalitatii acestora; c) lucrari de reparare privind împrejurimi, mobilier urban, amenajari de spatii verzi, parcuri si gradini publice, piete pietonale si celelalte lucrari de amenajare a spatiilor publice; 2. Documentatia pentru autorizarea executarii lucrarilor de desfiintare, elaborata în temeiul si cu respectarea prevederilor documentatiilor de urbanism, avizate si aprobate, potrivit legii, are aceeasi structura cu documentatia pentru autorizatia de construire si este considerata completa daca, pe lânga cererea pentru emiterea autorizatiei de desfiintare – inclusiv anexa completata cu elementele de identificare si datele tehnice conform documentatiei tehnice – D.T.A.D. cuprinde aceleasi documente mentionate mai sus, adaptate scopului, precum si certificatul de atestare fiscala privind valoarea de impozitare a imobilului (în copie). La depunerea documentatiei pentru autorizarea executarii lucrarilor de constructii se vor avea în vedere urmatoarele: – odata cu autorizatia de construire/desfiintare se solicita, de regula, si autorizarea organizarii executarii lucrarilor. În aceasta situatie, solicitantul are obligatia de a prezenta, pe lânga documentatia tehnica – D.T. pentru autorizarea executarii lucrarilor de baza (D.T.A.C.), documentatia tehnica – D.T. pentru organizarea executarii lucrarilor (D.T.O.E.) – piese scrise si desenate -, întocmita în baza prevederilor anexei nr. 1 la Lege, împreuna cu avizele specifice aferente (aviz circulatie, aviz pentru ocuparea temporara a domeniului public, aviz sanitar, aviz/contract cu societatea de salubritate si altele asemenea, dupa caz), în doua exemplare; – în situatia în care prin certificatul de urbanism a fost solicitata elaborarea unor studii suplimentare, sintezele acestora se anexeaza documentatiei, inclusiv avizele/aprobarile obtinute pentru acestea (doua exemplare). La nevoie, solicitantului i se va putea cere prezentarea studiilor în întregul lor. |