GENERAL NET CONSULTING servicii consultanta Bucuresti Afisari: 55
Categorie: AFACERI >> Consultanta, acreditari, certificari calitate Vizitatori: 17
Harta: Localizare pe harta Romaniei
-------------------------
Contact: Adresa
 
sector 3, Bucuresti
-------------------------
Phone: Telefon
  0724161387
-------------------------
Web: Internet
  email: catalinstanciu@netconsultingexpert.com
  site: www.netconsultingexpert.com

 
Obtinere permise de munca cetateni straini  
Detalii  

Obţinerea de permise de muncă pentru cetăţenii străini (UE sau NON-UE)

În privin?a locurilor de muncă, Agen?ia Na?ională pentru Ocuparea For?ei de Muncă vine în sprijinul cetă?eanului cu programe ?i locuri de muncă cât mai noi. Iată câteva informa?ii cu caracter general.

De la început, trebuie precizat că cetă?enii statelor Uniunii Europene ?i Spa?iului Economic European sunt asimila?i cetă?enilor români în ce prive?te regimul aplicabil în probleme de angajare în muncă, deci nu au nevoie de permis de muncă.

          De asemenea, următoarele categorii de străini nu au nevoie de permis de muncă:

a) străinii titulari ai dreptului de ?edere permanentă pe teritoriul României;

b) străinii al căror acces pe pia?a muncii din România este reglementat prin acorduri, conven?ii sau în?elegeri bilaterale încheiate de România cu alte state, dacă această posibilitate este stabilită prin textul acordului, conven?iei sau în?elegerii;

c) străinii care au dobândit o formă de protec?ie în România;

d) străinii care desfă?oară activită?i didactice, ?tiin?ifice sau alte categorii de activită?i specifice cu caracter temporar în institu?ii de profil acreditate din România, în baza unor acorduri bilaterale, sau ca titular al unui drept de ?edere pentru desfă?urarea de activită?i de cercetare ?tiin?ifică ?i personalul înalt calificat, în baza ordinului ministrului educa?iei, cercetării ?i tineretului, precum ?i străinii care desfă?oară activită?i artistice în institu?ii de cultură din România, în baza ordinului ministrului culturii ?i cultelor;

e) străinii care urmează să desfă?oare pe teritoriul României activită?i temporare solicitate de ministere ori de alte organe ale administra?iei publice centrale sau locale ori de autorită?i administrative autonome;

f) străinii care sunt numi?i ?efi de filială, reprezentan?ă sau de sucursală pe teritoriul României a unei companii care are sediul în străinatate, în conformitate cu actele prevăzute de legisla?ia română în acest sens;

g) străinii membri de familie ai cetă?enilor români;

h) străinii angaja?i ai persoanelor juridice cu sediul în unul dintre statele membre ale Uniunii Europene sau în unul dintre statele semnatare ale Acordului privind Spa?iul Economic European, deta?a?i în România, cu condi?ia prezentării permisului de ?edere din acel stat.

 

 Astfel, sunt necesare următoarele acte:

a) actul constitutiv al societă?ii comerciale sau, după caz, actul de înfiin?are a persoanei juridice, precum ?i certificatul de înmatriculare la oficiul registrului comer?ului, în copie ?i în original;

b) certificatul constatator emis de oficiul registrului comer?ului, din care să rezulte că nu s-au operat cereri de înscriere de men?iuni referitoare la existen?a unei hotărâri judecătore?ti definitive pentru săvâr?irea de infrac?iuni de către asociatul unic sau, după caz, de asocia?i, în legătură cu activitatea pe care o desfă?oară sau la declararea stării de faliment;

c) scrisoarea prin care se atestă bonitatea angajatorului, eliberată de banca la care acesta are deschis contul;

d) certificatul de atestare fiscală emis de administra?ia finan?elor publice în a cărei rază teritorială angajatorul î?i are sediul social, privind achitarea la zi a obliga?iilor către bugetul de stat;

e) adeverinţa eliberată de agenţia pentru ocuparea forţei de muncă în a cărei rază teritorială îşi are sediul angajatorul, cu privire la forţa de muncă disponibilă pentru locul de muncă vacant comunicat de angajator potrivit dispoziţiilor legale; deşi legea nu prevede expres, acest document este necesar pentru a dovedi că nu este posibilă ocuparea postului de către cetăţeni români sau comunitari.

f) fişa postului, organigrama cu precizarea funcţiilor ocupate şi vacante;

g) dovada publicării anunţului pentru ocuparea postului vacant într-un cotidian de largă circulaţie;

h) copia procesului-verbal întocmit în urma selecţiei realizate pentru ocuparea posturilor vacante;

i) curriculum vitae al străinului, care să conţină şi declaraţia pe propria răspundere a acestuia că nu are antecedente penale, că este apt din punct de vedere medical pentru a fi încadrat în muncă şi că are cunoştinţe minime de limba română;

j) copia actului de studii necesar pentru încadrarea în funcţia sau în meseria pentru care se solicită eliberarea autorizaţiei de muncă, tradus şi supralegalizat în condiţiile legii; diplomele, certificatele şi titlurile ştiinţifice eliberate în străinătate, în sistemul de învăţământ, vor fi însoţite de atestatul de recunoaştere eliberat de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, în condiţiile prevăzute de legislaţia în domeniu;

k) copiile documentelor care atestă pregătirea profesională obţinută în afara sistemului de învăţământ sau, după caz, care atestă experienţa profesională, traduse şi supralegalizate în condiţiile legii;

l) copia documentului de trecere a frontierei, valabil, al străinului ?i, după caz, copia permisului de ?edere în România; m) două fotografii tip 3/4 ale străinului.

Autoritatea competentă să elibereze permisul este Oficiul Român pentru Imigrări. Cererea se depune de către angajator printr-un reprezentant. La eliberare se plăte?te o taxă în euro. Dovada plă?ii se face prin prezentarea chitan?ei de trezorerie.  Termenul de solu?ionare a cererii este de 30 de zile.

 
Galerie foto (1)
[Image #1]
 
Acte firma  |  Analiza financiara  |  Analiza fluxurilor financiare  |  Analiza rentabilitatii  |  Angajarea in munca  |  Asistenta fiscala  |  Asistenta juridica  |  Asistenta juridica consultare reprezentare  |  Asistenta juridica si consultanta  |  Asistenta juridica si reprezentare  |  Asistenta permanenta  |  Asistenta si reprezentare juridica  |  Atestare acte  |  Atestare acte juridice  |  Autoritatea pentru straini  |  Capital social  |  Cod caen  |  Conform contractului  |  Consultanta contabila  |  Consultanta de specialitate  |  Consultanta financiara  |  Consultanta financiara contabila  |  Consultanta fiscala  |  Consultanta investitii  |  Consultanta juridica  |  Consultanta permanenta   |  Consultanta proiect   |  Consultanta securitate  |  Consultanta securitate it  |  Consultanta si reprezentare juridica  |  Consultanta taxe  |  Consultanta, asistenta juridica  |  Cunostinte de baza   |  Diverse litigii   |  Firme infiintare  |  Infiintare firme  |  Investigatie antecedente comerciale  |  Investitii financiare  |  Legislatia aplicabila  |  Legislatia muncii  |  Locul de munca  |  Locuri de munca  |  Munca cu forme legale  |  Nu are sediul social  |  Obtinerea autorizatiei de munca  |  Onorariul firmei  |  Onorariului de plata  |  Organizarea contabilitatii financiare   |  Permise de munca   |  Programe europene  |  Redactare acte   |  Redactare declaratie proprie raspundere  |  Redactarea actului constitutiv  |  Reprezentare instanta  |  Reprezentare juridica  |  Sediul persoanei juridice  |  Sediul social  |  Servicii informatice  |  Servicii securitate  |  Serviciul roman informatii  |  Specimen semnatura  |  State membre ale uniunii europene   |  State membre ue  |  Titular al dreptului   | 
Inapoi la GHIDUL SERVICIILOR
Email: Parola:
 


 
Nume firma  
Nume site ~ www.ghidul.ro/  
  Exemplu: www.ghidul.ro/nume-firma  
Persoana de contact  
Telefon  
Email  
  * Toate campurile sunt obligatorii.  
In cel mai scurt timp veti fi contactat de catre redactie.