Fiecare dintre noi stie cu siguranta faptul ca orice afacere, mai mica sau mai mare, fie ca se afla in plina activitate sau la inceputul ei, are nevoie de propriul department financiar- contabil. In cazul in care acesta nu exista, compania poate apela la serviciile unei firme de contabilitate. Business Partner Accounting va ofera atat evidenta contabila in partida simpla, cat si in partida dubla. Acestea se deosebesc atat prin structura registrelor folosite, cat si prin tehnica de inregistrare a datelor. Prezinta insa si o serie de asemanari, anume: - Toate operatiunile se inregistreaza in momentul efectuarii lor intr-un inscris care dobandeste calitatea de document justificativ;
- Inregistrarea documentelor se face in ordine cronologica a datei de intocmire sau de intrare in unitate;
- Inregistrarea se poate face manual, fie cu ajutorul tehnicii de calcul, respectand in ambele cazuri continutul de informatii si al normelor de intocmire si utilizare a registrelor contabile;
- Controlul preventiv se face atat de catre cenzori, cat si de care persoana care conduce contabilitatea. Acelasi drept il au si organele de control financiar si fiscal ale statului;
- Inregistrarea in contabilitate a bunurilor mobile si imobile se face la valoarea de achizitie, de productie ori la valoarea justa. Datoriile si creantele se inregistreaza la valoarea lor nominala;
- Inregistrarea operatiunilor se face punctual, fara intarzieri fata de data efectuarii lor, lizibil, fara stersaturi si obligatoriu in limba romana si in moneda nationala;
- Reflectarea evenimentelor patrimoniale in contabilitate se face potrivit reglementarilor in vigoare a Ministerului de Finante;
Exista si deosebiri. Mai exact: - In contabilitatea in partida simpla nu se intocmesc note contabile si nu se intocmeste bilant;
- Persoanele care conduc contabilitatea in partidă simplă pot folosi şi alte formulare prevăzute în mod expres de actele normative care reglementează activităţi economice specifice (agricultură, exploatarea masei lemnoase, jocuri de noroc etc.);
- In cazul contabilitatii in partida simpla trebuie sa faca obligatoriu inventarierea la debutul activitatii , apoi cel putin o data pe an si ulterior la incetarea activitatii;
- In contabilitatea simpla nu este obligatorie intocmirea situatiilor financiare anuale;
- Sumele înregistrate în Registrul-jurnal de încasări şi plăţi se totalizeaza lunar;
- Contabilitatea în partidă dublă este o contabilitate de angajamente;
- In cazul contabilitatii in partida simpla, exista obligatia pastrarii in arhiva a registrelor contabilitate si a documentelor justificative pe o perioada de 5 ani. Exceptie fac statele de salarii care se pastreaza pe o perioada de 50 de ani.
|