Serviciile cadastrale au ca rol identificarea, masurarea si determinarea proprietatii unui imobil sau teren. Aceste servicii sunt însotite de înregistrarea terenurilor si a imobilelor în evidenta autoritatilor prin atribuirea unui numar cadastral si înscrierea în cartea funciara.Documentatia cadastrala atesta dreptul de proprietate al posesorului si este necesara pentru orice act de vânzare, donatie, mostenire, ipotecare a unui teren sau imobil si pentru înscrierea unei constructii noi. Actele asigura informatii privind asezarea, marimea, categoria de folosinta, proprietarii, limitele de proprietate, modificarile proprietatii.Specialistii companiei Carpati Group ofera servicii de cadastru, intabulare si înscriere în cartea funciara pentru toate tipurile de cladiri si terenuri din zona Bucuresti – Ilfov: - Cadastru apartamente;
- Cadastru constructii;
- Cadastru terenuri, cu sau fara constructii, intravilan sau extravilan;
- Intabulare terenuri, cu sau fara constructii, intabulare constructii noi;
- Dezmembrari si alipiri pentru constructii si imobile;
- Dezmembrari si alipiri terenuri intravilane si extravilane;
- Actualizare si rectificare cadastru;
- Modificarea limitei de proprietate si modificarea suprafata teren;
- Scoaterea de sub circulatie agricola pentru terenuri extravilane;
- Aviz tehnic pentru obtinere PAC PUG PUZ PUD, certificat de urbanism;
- Schimbarea destinatiei terenurilor;
- Cadastru drumuri;
- Cadastru cai ferate;
- Cadastru forestier;
- Cadastru ape;
- Cadastru aeroporturi;
ACTE NECESARE Actele pentru întocmirea dosarului de cadastru si carte funciara se solicita în functie de tipul de proprietate detinut.Documentatia generala necesara: - Acte de proprietate - în copie legalizata;
- Actul de identitate al proprietarului, respectiv certificat de înregistrare pentru persoane juridice - în copii xerox;
- Fisa fiscala sau certificatul fiscal, document eliberat de administratia financiara pe al carei teritoriu se înscrie terenul sau imobilul (Directia de Taxe si Impozite conform caruia sa reiasa ca terenul/imobilul nu prezinta datorii la Administratia Financiara). Fisa fiscala are o valabilitate de 30 zile, de la data eliberarii;
- Cerere-tip completata si semnata de proprietar. Va fi pusa la dispozitie de expertul nostru.
DOCUMENTE ADITIONALE - SE SOLICITA PENTRU URMATOARELE CAZURI: Apartament cumparat de la stat cu plata integrala: - procesul verbal de predare-primire al apartamentului.
Apartament cumparat de la stat cu plata în rate: - Contract cu plata în rate;
- Procesul verbal de predare-primire al apartamentului;
- Adeverinta de achitare integrala.
Apartament achizitionat prin schimb/mostenire/donatie: - Contractul de schimb - în copie legalizata;
- Certificatul de mostenitor - în copie legalizata;
- Alte acte care au stat la baza eliberarii certificatului de mostenitor;
- Actul de donatie - în copie legalizata;
- Schita apartamentului.
Apartament obtinut în urma unei sentinte judecatoresti: - Sentinta judecatoreasca-originala;
- Schita apartamentului.
Apartamentelor dobândite în baza Legii 112 / 1995: - contract de vânzare-cumparare - în copie legalizata;
- schita anexa contract - încopie xerox.
Cadastru si intabulare teren fara constructie: - Certificat fiscal pentru Cadastru si Intabulare, eliberat de Primarie – Directia Taxe si Impozite - în original; valabilitate 1 (o) luna de la data eliberarii;
- Actele de proprietate ale terenului: titlu de proprietate, contract vânzare-cumparare, certificat de mostenitor - în copii legalizate;
- Extras de plan parcelar avizat de Primarie (cu stampila primariei) în cazul terenurilor extravilane - în original.
Cadastru si intabulare teren cu constructie: - Certificat fiscal pentru Cadastru si Intabulare eliberat de Primarie – Directia Taxe si Impozite - în original; valabilitate 1 (o) luna de la data eliberarii;
- Actele de proprietate ale terenului: titlu de proprietate, contract vânzare-cumparare, certificat de mostenitor, inclusiv actele invocate în certificatul de mostenitor - în copii legalizate;
- Autorizatia de construire si proces-verbal de receptie la terminarea lucrarilor - în copii legalizate;
- Autorizatia de demolare si proces-verbal de receptie la terminarea lucrarilor de demolare, daca este cazul - în copii legalizate.
Dezmembrarea sau alipirea imobilelor: - Extras de carte funciara - în original;
- Documentatia cadastrala existenta, copie xerox pentru imobilul ce urmeaza sa fie alipt/demolat;
- Acordul bancii privind dezmembrarea/alipirea doar daca terenul este ipotecat - în original;
- Certificat de urbanism alipiri - în original;
- Certificat de urbanism dezmembrari, doar pentru dezmembrarile de 3 (trei) loturi - în original;
- Extras de informare pentru lotul care urmeaza a fi alipit/dezmembrat - în original valabiltate 30 zile de la data eliberarii.
Actualizare, rectificare cadastru / Modificarea limitei de proprietate / Modificarea suprafetei terenului: - Extras de carte funciara - în original;
- Documentatia cadastrala - în copie xerox;
- Acordul bancii privind actualizarea/rectificarea, doar daca terenul este ipotecat - în original;
- Adeverinta numar postal, unde este cazul - în copie legalizata;
- Dovada scoaterii terenului din circuitul agricol, unde este cazul - în copie legalizata;
- Declaratie notariala privind acordul proprietarului/proprietarilor în legatura cu modificarea limitelor de proprietate si a suprafetei imobilului - în original.
Aviz tehnic OCPI– necesar obtinerii PAC, PUG, PUZ, PUD / certificatului de urbanism / sau numarului postal: - Documentatia cadastrala existenta – copie xerox;
- Certificat de urbanism – copie legalizata (doar în cazul avizului tehnic necesar obtinerii PUZ, PUD, PAC);
- Extras de carte funciara, în original (doar în cazul avizului tehnic necesar obtinerii PAC);
- Extras de plan parcelar actualizat eliberat de Primarie, în original (doar în cazul avizului tehnic necesar obtinerii PAC).
Intabulare constructie noua: - Certificat fiscal pentru Cadastru si Intabulare eliberat de Primarie – Directia Taxe si Impozite - în original, valabilitate 1 (o) luna;
- Extras de carte funciara eliberat în ultimele 2 (doua) luni - în original;
- Documentatia cadastrala existenta;
- Autorizatia de construire si proces-verbal de receptie la terminarea lucrarilor - în copii legalizate;
- Autorizatia de demolare si proces -verbal de receptie la terminarea lucrarilor de demolare, unde este cazul - în copii legalizate;
- Releveul cladirii;
- Acordul bancii privind intabularea in cazul ipotecilor - în original;
- Adeverinta numar postal, unde este cazul - în copie legalizata;
- Dovada scoaterii terenului din circuitul agricol, unde este cazul - în copie legalizata;
- Certificat energetic.
TERMENE Avizarea si eliberarea documentatiilor cadastrale si de intabulare se realizeaza iîn termen de 30 de zile. Tn regim de urgenta, documentatia se elibereaza în termen de 10 (zece) zile. |