| | | |
OFICIUL PENTRU PROTECTIA CONSUMATORILOR AL MUNICIPIULUI BUCURESTI Afisari: 66286
Categorie: SERVICII PUBLICE >> Ministere si institutii de interes public Vizitatori: 25055
Harta: Localizare pe harta Romaniei
-------------------------
Contact: Adresa
 
Str. Transilvaniei nr. 2, sector 1,
-------------------------
Phone: Telefon
  021.310.63.75; Fax 021.310.63.80
-------------------------
Web: Internet
  email: office@bucuresti.anpc.ro
bucuresti@opc.ro
  site: www.anpcnet.ro
 
Cum se depune o reclamatie  
Detalii  

Ce este o reclamație / sesizare?

 

“Prin petiție se înțelege cererea, reclamația, sesizarea sau propunerea formulată în scris ori prin poștă electronică, pe care un cetățean sau o organizație legal constituită o poate adresa autorităților și instituțiilor publice centrale și locale, serviciilor publice descentralizate ale ministerelor și ale celorlalte organe centrale, companiilor și societăților naționale, societăților comerciale de interes județean sau local, precum și regiilor autonome, denumite în continuare autorități și instituții publice”, conform art. 2 din O.G. nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor.

Cine poate depune o reclamație la ANPC?

Consumatorulorice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociații, care acționează în scopuri din afara activității sale comerciale, industriale sau de producție, artizanale ori liberale ”, conform art. 2, pct. 2 din O.G. nr. 21/1992 privind protecția consumatorilor, republicată.

- Reclamațiile și sesizările adresate ANPC pot fi depuse doar de către consumatori persoane fizice.

- Divergențele între operatorii economici nu intră în sfera de competență a Autorității Naționala pentru Protecția Consumatorilor.

„Petițiile anonime sau cele în care nu sunt trecute datele de identificare a petiționarului nu se iau în considerare și se clasează”, conform art. 7 din O.G. nr. 27/2002.

Cum depuneți o reclamație?

Vă rugăm să apelați la această modalitate numai după ce încercați să rezolvați amiabil problema cu operatorul economic care a comercializat produsul sau a prestat serviciul.

În situația în care nu ați ajuns la o înțelegere cu vânzătorul sau cu administratorul unității, atunci aveți dreptul să depuneți o reclamație la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor.

Primirea reclamațiilor de la consumatori se face la sediile Comisariatelor Județene pentru Protecția Consumatorilor sau la Comisariatul pentru Protecția Consumatorilor al Municipiului București, in functie de raza teritoriala in care isi desfasoara activitatea operatorul economic.Conform prevederilor legale reclamațiile și sesizările se fac în format scris sau în format electronic și se transmit prin poștă clasică sau electronică la sediile comisariatelor județene sau se depun personal.

Reclamația sau sesizarea se face în nume personal.

Reclamația/sesizarea dumneavoastră se rezolvă în termenul legal (conform prevederilor O.G. nr. 27/2002), cu conditia ca aceasta să fie însoțită de toate documentele probatorii, respectiv factura fiscală, bon fiscal sau chitanța, contract, certificat de garanție sau alte documente, după caz.

Reclamațiile dvs. pentru a putea fi instrumentate de către comisarii din cadrul Comisariatelor Județene trebuie să îndeplineasca condițiile prezentate mai sus. În caz contrar acestea se clasează din lipsa de informații.

 
Galerie foto (1)
[Image #1]
 
Acte normative  |  Centrale industriale  |  Certificare acte identitate mostenitori  |  Certificat fiscal   |  Comisariatul judetean protectia consumatorilor  |  Controale periodice  |  Datele de identificare   |  Domeniul protectiei consumatorilor  |  Drobeta turnu severin  |  Format electronic   |  Institutii de interes public  |  Intereselor legitime  |  Laboratoare cercetare  |  Operatorii economici   |  Organele competente  |  Organizatii , institutii publice  |  Piata victoriei   |  Piatra alba  |  Politica guvernului  |  Proiecte acte normative  |  Protectia persoane  |  Protectie a consumatorilor  |  Publicatii periodice  |  Relatii comerciale internationale  |  Serviciul roman informatii  |  Sistemul de sprijin  |  Studii consumatori  |  Transport public local  | 
 
Nume firma  
Nume site www.ghidul.ro/  
  Exemplu: www.ghidul.ro/nume-firma  
Persoana contact  
Telefon  
Email  
* Toate campurile sunt obligatorii.

In cel mai scurt timp veti fi contactat
de catre redactie.
Inapoi la GHIDUL SERVICIILOR
Email: Parola: